Aerohydromonoplane door Pascal HA PHAM

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16183
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5263

Aerohydromonoplane door Pascal HA PHAM




par Remundo » 06/02/24, 11:49

Pascal HA PHAM, uitvinder en bedenker van verschillende concepten van aerodynamische windturbines

maakte onlangs zijn ontwikkelingen bekend het aerohydromonoplane







Zie zijn YouTube-kanaal waar zoveel behoorlijk eclectische dingen zijn: https://www.youtube.com/@pascalHAPHAM/videos
2 x
Beeld
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064

Re: Aerohydromonoplan door Pascal HA PHAM




par Christophe » 06/02/24, 11:55

Verdomme, weer zo'n gek ding waar ik niets van begrijp!!! : Lol: : Lol: : Lol:
1 x
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6992
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2914

Re: Aerohydromonoplan door Pascal HA PHAM




par gegyx » 06/02/24, 13:27

Goed ! Het is uiterst eenvoudig, voor een geïsoleerde schipbreukeling of een Koh-Lanta-avonturier.

En als het vlakke oppervlak minder efficiënt is dan de propeller, maakt het hem niets uit. :D
1 x
Avatar de l'utilisateur
Pascal HA PHAM
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1461
Inschrijving: 30/01/06, 14:56
Plaats: soleil
x 25

Re: Aerohydromonoplan door Pascal HA PHAM




par Pascal HA PHAM » 06/02/24, 14:17

gegyx schreef:Goed ! Het is uiterst eenvoudig, voor een geïsoleerde schipbreukeling of een Koh-Lanta-avonturier.

En als het vlakke oppervlak minder efficiënt is dan de propeller, maakt het hem niets uit. :D


hallo allemaal, hier is een dubbele machine: de Aero Hydro Double Monoplane demonstrator: een totale roterende massa van 31 kgp verdeeld over 2 vliegtuigdragersatellieten van elk 5,25 kgp, het totale actieve oppervlak is 1m2 (som van de 2 plannen, elk van 90 kgp) x 55 centimeter). De rotatie is langzaam gezien de vrijwel afwezigheid van wind. NB: deze demonstrator is uitsluitend gebouwd met gerecyclede materialen gevonden bij EMMAUS, de structuur en uitstraling zijn bewust/economisch gebleven
simplistisch = Ik wilde alleen maar een eerste evolutie van het concept maken zonder in een financiële bloeding te vervallen.
Voor de andere door Raymond geposte video's geldt hetzelfde: laten zien dat de cyclus goed werkt via opzettelijk "low-end" constructies....
Het allereerste proof of concept was een aerohydro-eendekker gemaakt van de kartonnen omslag van een schoolmap
bedankt Raymond voor het ter sprake brengen van het onderwerp
4 x
Rondom mijn werk, volledige video's op het web:
https://www.google.fr/webhp?source=sear ... 80&bih=672
Avatar de l'utilisateur
Pascal HA PHAM
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1461
Inschrijving: 30/01/06, 14:56
Plaats: soleil
x 25

Re: Aerohydromonoplan door Pascal HA PHAM




par Pascal HA PHAM » 06/02/24, 14:46

Pascal HA PHAM schreef:
gegyx schreef:Goed ! Het is uiterst eenvoudig, voor een geïsoleerde schipbreukeling of een Koh-Lanta-avonturier.

En als het vlakke oppervlak minder efficiënt is dan de propeller, maakt het hem niets uit. :D


hallo allemaal, hier is een dubbele machine: de Aero Hydro Double Monoplane demonstrator: een totale roterende massa van 31 kgp verdeeld over 2 vliegtuigdragersatellieten van elk 5,25 kgp, het totale actieve oppervlak is 1m2 (som van de 2 plannen, elk van 90 kgp) x 55 centimeter). De rotatie is langzaam gezien de vrijwel afwezigheid van wind. NB: deze demonstrator is uitsluitend gebouwd met gerecyclede materialen gevonden bij EMMAUS, de structuur en uitstraling zijn bewust/economisch gebleven
simplistisch = Ik wilde alleen maar een eerste evolutie van het concept maken zonder in een financiële bloeding te vervallen.
Voor de andere door Raymond geposte video's geldt hetzelfde: laten zien dat de cyclus goed werkt via opzettelijk "low-end" constructies....
Het allereerste proof of concept was een aerohydro-eendekker gemaakt van de kartonnen omslag van een schoolmap
bedankt Raymond voor het ter sprake brengen van het onderwerp


een oude video van het vroege proto uit 2015: de opname is niet erg goed! teleurgesteld !
nb: de eendekker is slechts een schoolmap, zwart geverfd....de structuur = een kleine verzameling van "mechanische" elementen
1 x
Rondom mijn werk, volledige video's op het web:

https://www.google.fr/webhp?source=sear ... 80&bih=672
FALCON_12
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 147
Inschrijving: 20/04/12, 18:58
x 34

Re: Aerohydromonoplan door Pascal HA PHAM




par FALCON_12 » 06/02/24, 15:15

Remundo schreef:Pascal HA PHAM, uitvinder en bedenker van verschillende concepten van aerodynamische windturbines

maakte onlangs zijn ontwikkelingen bekend het aerohydromonoplane

Zie zijn YouTube-kanaal waar zoveel behoorlijk eclectische dingen zijn: https://www.youtube.com/@pascalHAPHAM/videos


Maar dan grote vraag voor mij!

Had hij de berekening gemaakt die we hadden gemaakt voordat we al deze windturbines lanceerden?
een door de wind afgestoten oppervlak gebruiken (weerstand)?

Heeft hij het gedaan, maar dacht hij nog steeds dat het interessant zou kunnen zijn? of hield hij zich daaraan
de gebruikelijke intuïtie dat het alleen maar beter kan dan een conventionele windturbine
(gelijk oppervlak gebruikt) zonder het te doen?

Dat zou ik graag willen weten! : Idee:
0 x
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6992
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2914

Re: Aerohydromonoplan door Pascal HA PHAM




par gegyx » 06/02/24, 15:42

een eenvoudige windmolen, vanaf vlakke oppervlakken is het niet ingewikkeld

490261159.jpg
490261159.jpg (37.23 KB) keer bekeken 1296
Dernière édition par gegyx de 06 / 02 / 24, 16: 04, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Pascal HA PHAM
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1461
Inschrijving: 30/01/06, 14:56
Plaats: soleil
x 25

Re: Aerohydromonoplan door Pascal HA PHAM




par Pascal HA PHAM » 06/02/24, 15:48

FALCON_12 schreef:Maar dan grote vraag voor mij!

Had hij de berekening gemaakt die we hadden gemaakt voordat we al deze windturbines lanceerden?
een door de wind afgestoten oppervlak gebruiken (weerstand)?

Heeft hij het gedaan, maar dacht hij nog steeds dat het interessant zou kunnen zijn? of hield hij zich daaraan
de gebruikelijke intuïtie dat het alleen maar beter kan dan een conventionele windturbine
(gelijk oppervlak gebruikt) zonder het te doen?

Dat zou ik graag willen weten! : Idee:


eigenlijk heb ik helemaal niets berekend,
“dichtslaande deur analogie”
Aanvankelijk kreeg ik dit idee toen ik zag hoe een deur in de tocht van de gang dichtsloeg (gewelddadig tegen het kozijn sloeg):
- en als het motorfineer erin zou slagen de gang (het hele huis hehe!) 180° te draaien.....dan zou de luchtstroom de deur weer openen (jibe beperkt tot 90°)
- het huis dat het frame draagt ​​moet dan heel erg licht/symbolisch zijn en de hele lichtstructuur moet rond een hoofdas draaien.

Wat er werd gezegd, werd met succes gedaan.
nog een vroege video uit 2015 met 2 machines die dit concept illustreren van de deur die dichtslaat (180° van de cyclus), vervolgens weer opengaat (90° van de cyclus) en dan gemakkelijk omhoog gaat en in de wind waait terwijl hij min of meer langzaam sluit (laatste 90° van de cyclus).

Het is waar dat dit concept passende en gedetailleerde berekeningen vereist. Dat laat ik over aan degenen die daartoe bereid zijn.
BELANGRIJK:
- toen de meerdere observaties eenmaal waren gedaan, realiseerde ik me dat dit concept in staat is om onder de wildste winden te werken in richting en intensiteit, wat een leuk speeltje wordt, meer niet!
2 x
Rondom mijn werk, volledige video's op het web:

https://www.google.fr/webhp?source=sear ... 80&bih=672
FALCON_12
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 147
Inschrijving: 20/04/12, 18:58
x 34

Re: Aerohydromonoplan door Pascal HA PHAM




par FALCON_12 » 06/02/24, 17:57

Oké. Ben je verrast door het resultaat dat Remundo en ik hebben gevonden? Gaat u verder onderzoek doen naar trailwindturbines?
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064

Re: Aerohydromonoplan door Pascal HA PHAM




par Christophe » 06/02/24, 18:17

Geen resultaat, bedoel je...

En nee alsjeblieft, begin hier niet opnieuw!
1 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 204-gasten