Nieuwe tuin waarschijnlijk te laat?

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
Silhat
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 10
Inschrijving: 02/04/18, 14:06
x 1

Nieuwe tuin waarschijnlijk te laat?




par Silhat » 02/04/18, 16:30

Hallo iedereen.

Ik heb dit net ontdekt forum en de tuintechnieken die ermee verwant zijn, het is best spannend.

Dus, mijn eigen geval ... Ik heb een veld dat een traditionele moestuin is geweest die slecht onderhouden werd door mijn eigen (niet) zorg en die sinds jaar en dag braak ligt sinds 5. Het ding is eigenlijk 100 m2 (4m op 20 op de pollepel). aan de andere kant nogal slecht geplaatst, omdat twee kanten worden begrensd door een haag van cipressen (ik weet het, de cipres is de boom van de duivel) en ik kan het elders niet installeren.

De video's die ik heb gezien lijken te suggereren dat het niet te laat is om te beginnen? Kan iemand aardig genoeg zijn om het te bevestigen? Wetende dat ik graag tomaten zou willen maken - en dus heb ik een schuilplaats te beklimmen sinds ik in Normandië woon en dat hier regen geen risico is, maar eerder een dagelijkse realiteit - aardappelen etc.

Ik was van plan deze week hooi te zoeken ... Bedankt voor je advies
1 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Nieuwe tuin waarschijnlijk te laat?




par Did67 » 02/04/18, 16:41

Ik bevestig dat ik een jaar lang, met extra planten (inclusief tomaten), ze in het gras plantte na het maaien, in mei, en daarna de laag hooi legde. De aarde was "best hard" (op zijn zachtst gezegd), maar ze groeide goed! Idem voor courgette ...

Dus hier leg je het hooi zo snel als je kunt.

En je kunt alles planten planten in kleine potten (emmers). De aarde zal moeilijk zijn, maar het is geen obstakel (in tegenstelling tot alles wat een tuinman die zichzelf respecteert - maar vergist is - je doet geloven): je maakt een gat dat iets groter is dan je emmer en je plant, jij sluit het hooi rond ...

Je zult vast en zeker een aantal vaste planten hebben die zullen "doorbreken" (bindweed als die er is, weegbree, distels): maar één ding te doen = eruit trekken als het eruit komt.
1 x
Silhat
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 10
Inschrijving: 02/04/18, 14:06
x 1

Re: Nieuwe tuin waarschijnlijk te laat?




par Silhat » 02/04/18, 16:48

Bedankt voor de bevestiging. Dus ik ga aan de slag, ik heb wat tomatenzaadjes om te laten ontkiemen en ik zal dat en de rest van mei doen, hoe dan ook, het is te koud en nat om iets eerder te proberen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
green68
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 95
Inschrijving: 14/08/16, 13:19
Plaats: Babeau-Bouldoux
x 11

Re: Nieuwe tuin waarschijnlijk te laat?




par green68 » 02/04/18, 16:50

Silhat schreef:...

Dus, mijn eigen geval ... Ik heb een veld dat een traditionele moestuin is geweest die slecht onderhouden werd door mijn eigen (niet) zorg en die sinds jaar en dag braak ligt sinds 5. Het ding is eigenlijk 100 m2 (4m op 20 op de pollepel). aan de andere kant nogal slecht geplaatst, omdat twee kanten worden begrensd door een haag van cipressen (ik weet het, de cipres is de boom van de duivel) en ik kan het elders niet installeren.

De video's die ik heb gezien lijken te suggereren dat het niet te laat is om te beginnen? Kan iemand aardig genoeg zijn om het te bevestigen? Wetende dat ik graag tomaten zou willen maken - en dus heb ik een schuilplaats te beklimmen sinds ik in Normandië woon en dat hier regen geen risico is, maar eerder een dagelijkse realiteit - aardappelen etc.

...


Dag Silhat

Ik denk niet dat het te laat is, vooral voor tomaten en pdt of zelfs voor andere planten.

Je kunt je braak onder het hooi leggen (of maaien en dan bedekken) en dan probleemloos planten.

Oups Did67 is al gepasseerd :)

green68
0 x
Silhat
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 10
Inschrijving: 02/04/18, 14:06
x 1

Re: Nieuwe tuin waarschijnlijk te laat?




par Silhat » 06/04/18, 10:22

Hallo iedereen.

Ik twijfel over het opzetten van mijn tuin, kunt u mij uw mening geven?

Ik heb nog geen hooi in handen, blijkbaar is het "ingewikkelder" dan verwacht (elk advies over hooibronnen zou op prijs worden gesteld). Kan ik in de tussentijd mijn gazon spreiden tijdens het maaien? Er is natuurlijk niet genoeg om een ​​goede dekking te bieden, maar is het niet nodig, schadelijk of juist een goed idee?

Dank u voor uw hulp
0 x
Silhat
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 10
Inschrijving: 02/04/18, 14:06
x 1

Re: Nieuwe tuin waarschijnlijk te laat?




par Silhat » 06/04/18, 12:57

Dingen zijn duidelijker ... ik heb een boer die oud hooi heeft (twee jaar, onbeschermd, een beetje rot volgens hem ... ik hoop dat het zal gaan).

Maandag bezorging, behalve tegenslag : Cheesy: het is nodig om de bosmaaier te haasten en een manier te vinden om een ​​tomatenopvang op te zetten. Het is noodzakelijk om ook de genoemde tomaten te zaaien ...

Ik zal foto's maken voor en na, alleen om een ​​archief bij te houden en aan het eind van het seizoen een rapport te maken.
0 x
Avatar de l'utilisateur
denis17
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 138
Inschrijving: 13/10/16, 13:15
Plaats: 17
x 37

Re: Nieuwe tuin waarschijnlijk te laat?




par denis17 » 07/04/18, 13:17

Maak je geen zorgen over het hooi, 2 jaar, 5 jaar, geen probleem, ook al is het een beetje "rot", als het "rot" eronder zit, zal het verder uiteenvallen, als het erop ligt, zal het uitdrogen, en zal op zijn beurt uiteenvallen zodra het de grond raakt.
denis
0 x
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: Nieuwe tuin waarschijnlijk te laat?




par Adrien (voormalig nico239) » 08/04/18, 03:12

Ik zou integendeel willen zeggen.

Als je de agri uit hun onbruikbare hooi kunt halen, denk ik dat het win-win is ... :!:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Nieuwe tuin waarschijnlijk te laat?




par Did67 » 09/04/18, 11:34

Terug uit Haute-Savoie ...

1) Ja, eerste doelwit hooi dat zijn voederwaarde heeft verloren: oud hooi (bij het legen van een schuur), laat maaien van hooi van beschermde gebieden (vol met stekels, distels, enz.), Hooi dat heeft water opgenomen (als het erg ontbonden is, kan het niet goed genoeg "bedekken"; plaats het dan in een dikke laag en mogelijk bovenop een minder afgebroken rol om een ​​"rieten dak" te maken) ...

2) Bosmaaier, ja: vóór!

3) De schuilplaats kan over tomaten worden gebouwd, in de zomer (juni / juli). Mijn beschadigde tunnel is nog niet herbouwd.

4) Gemaaid gras levert verschillende problemen op: gaat niet lang mee, fermenteert in dikke lagen, is te rijk aan stikstof waardoor het systeem uit balans raakt en verzwakt (er is niet veel verschil tussen groenten die met kunstmest worden "gekweekt". stikstof - ammonieten - en die "geduwd" naar organisch afval dat te rijk is aan stikstof), risico op uitspoeling en vervuiling van grondwaterpeilen.

Gebruik dus grasresten:
- in dunne lagen (herhaald)
- mogelijk na te zijn gedroogd
- gemengd met materialen die weinig stikstof bevatten (rietjes, chips, enz.)
- op gourmetgroenten: pdt, kool ... (en vooral niet op peulvruchten) ...
0 x
Silhat
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 10
Inschrijving: 02/04/18, 14:06
x 1

Re: Nieuwe tuin waarschijnlijk te laat?




par Silhat » 15/04/18, 10:08

Hallo iedereen.

Bedankt voor het advies, dus stopte ik met het spreiden van mijn klauwen. Aan de andere kant liet mijn boer me vallen, geen hooi voor mij ... Ik vraag me af of ik echt niet te laat kwam, maar om een ​​andere reden dan waar ik oorspronkelijk aan gedacht had.

Goede zondag en nogmaals bedankt voor je mening
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 153-gasten