Nieuwe moestuin

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
pattix
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 02/03/18, 13:05

Nieuwe moestuin




par pattix » 16/03/18, 17:20

hallo did67
hier is mijn probleem aan het einde van het jaar of begin volgend jaar verlaat ik mijn hlm in de bouches du rhone voor de twee sèvres in een nieuw huis.
Ik ga eindigen met de grondslagen die u mij eerst raadt te doen

merci :D
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9803
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2658

Re: nieuwe moestuin




par sicetaitsimple » 16/03/18, 19:12

Mijn persoonlijk advies zou zijn om de metselaar te vragen het goed op te stapelen en vervolgens te evacueren.
Ik woonde persoonlijk een paar jaar in een nieuw huis (onderverdeling) gebouwd maar toch direct naast de tuintjes. Je kon niets goed laten groeien omdat het was verwoest.
0 x
Avatar de l'utilisateur
denis17
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 138
Inschrijving: 13/10/16, 13:15
Plaats: 17
x 37

Re: Nieuwe moestuin




par denis17 » 16/03/18, 23:20

Bonsoir
Voor mij vind ik dat je de bovengrond, de "eerste 20 cm of zo", moet behouden als het nog niet gedaan is. Als er kleigrond is, heb je verschillende keuzes:
1 / laten evacueren
2 / spreid het uit en voeg de bovengrond van je land er bovenop
3 / Als er niet teveel is, spreid het dan uit waar je je tuin "in fenocultuur" gaat maken : Wink: en daarom bedekken met hooi (persoonlijk verspreid ik op sommige plaatsen een kleine dikte en dat doet het)

denis
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Nieuwe moestuin




par Did67 » 19/03/18, 10:28

Het probleem is altijd hetzelfde:

- "bovengrond" is verkocht! Soms is het ook een "levensonderhoud" voor (zwarte) vrachtwagenchauffeurs - zij organiseren hun parallelmarkt ...

- daarom verkopen de ontwikkelaars / bouwers het, en vervangen het door "inerte" aarde ...

Dan koopt u ofwel de bovengrond ...

Ofwel verbeter je de bestaande: er zijn planten die het mogelijk maken om deze landen te "veroveren" (phacelia, alfalfa, bonen ...); je brengt aanzienlijke hoeveelheden biomassa mee (hooi, BRF maar in een eerste fase kun je alles plaatsen, het voedt altijd!) ...
0 x
pattix
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 02/03/18, 13:05

Re: Nieuwe moestuin




par pattix » 21/03/18, 15:18

dank aan alle drie voor je antwoorden die ik zal zien
0 x
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: Nieuwe moestuin




par Moindreffor » 21/03/18, 20:21

denis17 schreef:Bonsoir
Voor mij vind ik dat je de bovengrond, de "eerste 20 cm of zo", moet behouden als het nog niet gedaan is. Als er kleigrond is, heb je verschillende keuzes:
1 / laten evacueren
2 / spreid het uit en voeg de bovengrond van je land er bovenop
3 / Als er niet teveel is, spreid het dan uit waar je je tuin "in fenocultuur" gaat maken : Wink: en daarom bedekken met hooi (persoonlijk verspreid ik op sommige plaatsen een kleine dikte en dat doet het)

denis

wees voorzichtig bij het bouwen, het grondwerk aan het einde van de bouw is over het algemeen niet bij de prijs inbegrepen, thuis had ik recht op een klein grondwerk omdat in het contract stond "grondwerk om toegang te krijgen tot de accommodatie" de Pb is dat mijn voordeur 2 meter van de grond was : Mrgreen: plotseling brachten ze een stier binnen, maar achter een van de Franse deuren bevond zich 2 meter boven de grond : Twisted:
Dus als een stier, het is op tijd, zo goed als je zegt, kijk uit voor mijn bovengrond ... nou, jij bent het niet die betaalt
Ik bracht een stier terug en betaalde uit mijn zak om het land op te zetten, maar in dit geval verspreid je de hoop die overblijft
dus als je het probleem kunt zien voordat het veel beter is

gelukkig is het gedeelte waar ik mijn moestuin maak degene die de minste hoeveelheid klei heeft ontvangen, maar er is nog steeds een verschil tussen de 2 strips waarvan de ene bijna niet de ene en de andere een beetje had, de kleur land is niet hetzelfde, ik probeerde elk jaar te verbeteren, maar het duurde lang omdat ik de fenocultuur niet kende, anders had ik hooi, hooi en nog meer hooi gestopt
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 400-gasten