IESPM-motorolie-analyses: slijtage en motormechanica, vergelijking van waarden en resultaten

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79461
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11097

IESPM-motorolie-analyses: slijtage en motormechanica, vergelijking van waarden en resultaten




par Christophe » 02/08/23, 10:18

Ik open dit onderwerp om te praten over motorolie-analyses die preventief onderhoud mogelijk maken (of niet) aan motoren met een hoge kilometerstand of andere componenten die smeeroliën gebruiken (zoals versnellingsbakken). Dit is erg interessant om de slijtage van bepaalde onderdelen in te schatten.

IESPM_voorbeeld.jpg
IESPM_echantillon.jpg (45 Kio) 1455 keer bekeken


Ik heb inderdaad zojuist de analyse van mijn saab van niet ver van 280 km ontvangen. Niet gek voor een oma uit 000...

Zie je Macro, de Turbo is versleten maar is (nog) niet dood (a priori...)...maar daartegen geloof ik dat de Kennol mijn 1e en laatste olieverversing zal zijn!

IESPM_saab.png
IESPM_saab.png (173.83 KiB) 1405 keer bezocht


Toeval Remundo heeft er net ook een gemaakt. Maar het is een benzinehybride die op E85 loopt, dus het is moeilijk om direct te vergelijken...

Golf GTE van Remundo, bron: consumer-less-auto/volkswagen-golf-gte85-plus-le-multifuel-hybride-sycomoreen-t15053-300.htmlp534494

Beeld

Kortom, ik nodig alle economen die met wat hoge km's (> 150 km) rijden uit om dit soort testen te doen. Markering? Dit zou je moeten interesseren...
U kunt uw sets hier bestellen: https://www.iespm.com/diagserver/Kit

(je zult goedkoper vinden op het net, maar ik kan niet garanderen dat de resultaten zo nauwkeurig zijn... daar hebben we al 2 feedback...)

Ik denk dat ik mijn oma nog een keer zal analyseren als ik de 320 km gepasseerd ben...(als ze dan nog rijdt...)...en de volgende keer dat ik de olie ververs (ik denk er preventief ongeveer 000 km mee te doen...)

Wordt vervolgd ...
1 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79461
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11097

Betreft: IESPM-motorolie-analyses: slijtage en motormechanica, vergelijking van waarden en resultaten




par Christophe » 02/08/23, 10:29

ps: timingniveau Ik heb het monster op 25 juli (middag) verzonden en vanmorgen per e-mail ontvangen ... dus het is vrij snel als behandeling ... Ik weet niet of het feit dat dit de vakantie is de verwerking versnelt tijd of vertraagt ​​het...

Hoe laat had je Remundo?
1 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79461
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11097

Betreft: IESPM-motorolie-analyses: slijtage en motormechanica, vergelijking van waarden en resultaten




par Christophe » 02/08/23, 11:03

Weet iemand hoe het nummer "Wear Index" op de bovenste motor moet worden geïnterpreteerd?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6545
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1654

Betreft: IESPM-motorolie-analyses: slijtage en motormechanica, vergelijking van waarden en resultaten




par Macro » 02/08/23, 13:36

Je moet bang zijn om jezelf gerust te stellen door een nieuwe analyse te vragen in 15000... Het is een sappige zaak, angst... Je zult een fiat-motor zien die je niet waarschuwt, hij sterft plotseling.. .
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79461
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11097

Betreft: IESPM-motorolie-analyses: slijtage en motormechanica, vergelijking van waarden en resultaten




par Christophe » 02/08/23, 19:52

40 km zei ik...

Voor de pauze, verdorie, ik heb een reserve VW-motor!! : Cheesy:

Blijkbaar zijn ze niet slecht... : Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6545
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1654

Betreft: IESPM-motorolie-analyses: slijtage en motormechanica, vergelijking van waarden en resultaten




par Macro » 02/08/23, 20:18

Er is geen slechte auto... Alleen slechte chauffeurs...
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6545
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1654

Betreft: IESPM-motorolie-analyses: slijtage en motormechanica, vergelijking van waarden en resultaten




par Macro » 02/08/23, 20:26

Christophe schreef:40 km zei ik...

Voor de pauze, verdorie, ik heb een reserve VW-motor!! : Cheesy:

Blijkbaar zijn ze niet slecht... : Mrgreen:

De 1.6 tdi van mijn caddy bij 390 km.... Hij kan nog steeds van 000 naar 0 in minder dan 100 seconden...
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79461
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11097

Betreft: IESPM-motorolie-analyses: slijtage en motormechanica, vergelijking van waarden en resultaten




par Christophe » 02/08/23, 22:15

Bedoel je dat Remundo een slechte chauffeur is? : Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16266
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5282

Betreft: IESPM-motorolie-analyses: slijtage en motormechanica, vergelijking van waarden en resultaten




par Remundo » 02/08/23, 22:25

Christophe schreef:ps: timingniveau Ik heb het monster op 25 juli (middag) verzonden en vanmorgen per e-mail ontvangen ... dus het is vrij snel als behandeling ... Ik weet niet of het feit dat dit de vakantie is de verwerking versnelt tijd of vertraagt ​​het...

Hoe laat had je Remundo?

ongeveer 1 maand, maar de post was onhandig (49-3 staking tegen de pensioenhervorming).

Dit is dezelfde technicus die onze monsters heeft geanalyseerd :)

Verder ben ik met de GTE200+ net de 000 km gepasseerd

de verbrandingsmotor ongeveer 80 km. Dus nog in zijn jeugd.
1 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6545
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1654

Betreft: IESPM-motorolie-analyses: slijtage en motormechanica, vergelijking van waarden en resultaten




par Macro » 03/08/23, 08:52

Christophe schreef:Bedoel je dat Remundo een slechte chauffeur is? : Mrgreen:


Om golfkoffers zo snel kapot te maken... : Cheesy: Ja zonder twijfel : Cheesy: : Cheesy: : Cheesy:

Dat gezegd hebbende, persoonlijk zou de verontreiniging van de olie door brandstof me waarschuwen voor een 100% thermisch voertuig .... Ik weet niet hoe de hybride werkt, maar ik kan me voorstellen dat de werkingssequenties van de thermische motor kort zijn en niet toestaan goede motoropwarming ... Dus een goede bestuurder zijn in dit geval zal (naar mijn mening) bestaan ​​uit het verhogen van de frequentie van het verversen van de olie van de thermische motor ... Of hem laten rijden met brandstof waarvoor hij is ontworpen.. Nadat ik denk dat Remundo een formidabele rekenmachine is van economische winstgevendheid... En dat daarom... De afschrijving van het voertuig is goed gepland...
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 99-gasten