Stop & Start-systeem (SST) voor elke auto?

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11

Stop & Start-systeem (SST) voor elke auto?




par ik Citro » 28/10/12, 23:05

Dit onderwerp zou het startpunt kunnen zijn van een beweging die vergelijkbaar is met die van de Gillier Pantone-montages.

Het idee ontstond bij mij na het testen van een hybride auto (de zeer overtuigende Yaris, de enige auto die het label Made in France heeft gekregen).
Ik merkte dat de verbrandingsmotor van deze auto steeds aan en uit ging om kostbare brandstof te besparen.

We lezen vaak dat het na een paar seconden zuinig is om de motor uit te zetten.

Toen herinnerde ik me de Volkswagen "Formele E" alweer 30 jaar geleden uitgebracht (1982).
Beeld

Mijn idee is daarom om een ​​apparaat te installeren waarmee de motor kan worden uitgeschakeld en opnieuw kan worden gestart zonder de contactsleutel aan te raken.
: Idee:
In de tuningwereld bestaan ​​instapapparaten als accessoire. Ze worden op het dashboard of de middenconsole geplaatst. Er zijn zelfs geïntegreerde verlichte knoppen op de versnellingspook. 8)

Mijn bedoeling zou zijn om mijn onnodige brandstofverbruik zoveel mogelijk te minimaliseren, zoals een hybride voertuig van Toyota dat doet (maar zonder het voordeel van energieterugwinning en elektrische tractie).

Om dit te doen, zou ik de motor uitschakelen tijdens de vertragingsfasen (ook bij hoge snelheid) door uit te rijden (uitschakelen en/of naar neutraal schakelen), en vervolgens opnieuw starten in een versnelling, als het voertuig niet volledig gestopt is of met de knop als het voertuig volledig tot stilstand is gekomen.

Omdat ik nog maar één cabriolet heb (de andere zijn elektrische auto's), zal ik 2 extra aanpassingen moeten doen.

Mijn huidige auto is een 15 jaar oude Citroën minivan. Rijden zonder motor betekent ook zonder stuurbekrachtiging of rembekrachtiging.
Ik overweeg daarom om een ​​elektrische stuurbekrachtigingspomp te monteren, zoals die op veel dieselmodellen uit hetzelfde tijdperk, evenals een vacuümpomp voor rembekrachtiging, die ook standaard of als optie op bepaalde Franse modellen is gemonteerd.

Dit soort projecten zou, als er breed over gedebatteerd en uitgevoerd zou worden, het delen van ieders ervaringen en oplossingen mogelijk maken, zoals het geval is voor de Gillier Pantone-vergaderingen en andere waterdopingen.
Beeld
0 x
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 29/10/12, 09:20

Bij oude auto's belast dit systeem de startmotor en de accu zwaar.
Als ik het goed heb begrepen, worden bij de huidige auto's de functies voor startmotor, dynamo, voortstuwing en remenergie geleverd door één enkele extra grote, en dus betrouwbare, elektromotor.
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 29/10/12, 13:18

Ik heb het wel eens gedaan met een benzineauto... vanwege een kapotte handrem: bij elke stop laten afslaan, en dan weer opnieuw starten... de startmotor verslijt iets meer, maar dat is geen ramp

de motor afzetten bij middelmatige afdalingen waarbij afremmen op de motor niet nodig is, of hij daalt op natuurlijke wijze met de juiste snelheid af. Ik heb het altijd gedaan: op de GS zit een lampje dat aangeeft of de oliedrukremmen voldoende zijn: zolang je remt niet, de druk blijft lang beschikbaar, voldoende voor een noodstop

toen ik het vroeger deed, schakelde ik de motor automatisch in bij de geringste onverwachte gebeurtenis op de weg... er was geen stuurbekrachtiging

nu er stuur- en vacuümpompen voor de remmen zijn, zou het mogelijk zijn om een ​​voertuig in alle veiligheid aan te passen om dit te doen

het is zelfs mogelijk om nog verder te gaan: er zal meer elektriciteitsverbruik zijn, er zal een grotere dynamo nodig zijn: het zou interessant zijn om met de regelaar te knoeien, zodat deze niet onafhankelijk van het rijden oplaadt, maar elke keer dat hij rijdt, met prioriteit oplaadt we willen vrijwillig vertragen... en helemaal niet opladen als we accelereren: dus in plaats van op te laden door nuttige kracht van de motor te halen, zouden we alleen opladen als we vertragen waar er kracht te verliezen is

je zou een veel krachtigere dynamo nodig hebben, omdat deze minder vaak zou werken

Als je 's nachts met constante snelheid rijdt en de koplampen aan, moet de rugulator natuurlijk beslissen om op te laden zonder op de vertraging te wachten: dit systeem zou vooral handig zijn in de stad of op kleine wegen waar je vaak langzamer rijdt

In een auto zit een massief gietijzeren vliegwiel dat kan worden omgevormd tot een dynamomotorrotor, en voor hetzelfde gewicht kan fungeren als dynamo en starter

Ik vraag me af of ik de hybride micro niet opnieuw uitvind

met dit type startdynamo vliegwiel zijn er geen kolen meer die verslijten, je kunt de motor alleen bij elke stop afzetten, maar je kunt ook zowel de motor als de auto starten en starten zonder koppeling

Om te voorkomen dat de auto schudt wanneer de motor op een te laag toerental start, laat u de injectie uitgeschakeld totdat de snelheid voldoende is om goed te starten: bij lage snelheid is de efficiëntie van de elektromotor beter dan die van de koppeling

Ik doe ook mee aan een onderzoek naar een langzame dynamo voor een windturbine: deze komt volledig overeen met de afmeting van een motorvliegwiel... het zou ervoor kunnen zorgen dat ik niet een geheel willekeurige afmeting wil kiezen, maar een afmeting die er tussen gemonteerd kan worden motor en versnellingsbak

voor wie niet bang is dat elektronica essentieel wordt, is het zelfs mogelijk om de koppeling volledig te verwijderen

Ik geef er de voorkeur aan om hem te vervangen door een kleinere koppeling, die niet zal verslijten omdat we hem niet meer zouden moeten gebruiken, maar toch kan rijden in geval van een elektronische storing

alle informatie over alternatorstarters en microhybrides zou hier goed kunnen worden geplaatst

voor degenen die het vliegwiel niet willen aanpassen, is het misschien mogelijk om de dynamo te vervangen door een veel grotere superdynamo, die als starter kan fungeren

Om ruimte te maken is het mogelijk om de vacuümpomp en de stuurbekrachtigingspomp, aangedreven door de motor, te verwijderen en alleen op de elektrische te vertrouwen.

voor de stuurbekrachtiging is de elektrische hydraulische pomp al een verbetering omdat deze op de optimale snelheid draait en niet op een variabele snelheid die bij laag motortoerental voldoende kan zijn, en te sterk bij hoge snelheid

de elektrische stuurbekrachtigingspomp kan continu draaien met een snelheid die voldoende is voor de veiligheid, en indien nodig accelereren

de toekomst is volledig elektrische besturing, waarbij de motor direct aan het stuur is gekoppeld
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 29/10/12, 19:57

Cuicui schreef:Bij oude auto's belast dit systeem de startmotor en de accu zwaar.
Als ik het goed heb begrepen, worden bij de huidige auto's de functies voor startmotor, dynamo, voortstuwing en remenergie geleverd door één enkele extra grote, en dus betrouwbare, elektromotor.
Ik heb onlangs gelezen dat een hybride voertuig (ik ben vergeten welke) was uitgerust met een standaardstarter omdat de ingenieurs vonden dat deze steviger en betrouwbaarder was, met name vanwege de afwezigheid van een aandrijfriem en de hoge overbrengingsverhouding.
In mijn geval gebruik ik mijn minibus vooral voor lange autoritten, de starter zal minder gestrest zijn dan in de stad.
Ik denk niet aan energieterugwinning, maar alleen aan het verminderen van onnodige verliezen. : Idee:
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 29/10/12, 20:06

de klassieke starter kan solide zijn: om herhaalde starts beter te weerstaan, is het mogelijk om eenvoudig een model te kiezen dat iets groter is dan het normale model
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 29/10/12, 20:12

chatelot16 schreef:zet de motor af als je bergaf gaat... ik heb het altijd gedaan: op de GS zit een lampje dat aangeeft of de remoliedruk voldoende is: zolang je niet remt blijft de druk lang beschikbaar , voldoende voor een noodstop.
Zoveel herinneringen... De GS en de DS die ik beter kende, tolereerden nauwelijks meer dan twee remhandelingen. Hydraulische Citroëns zijn interessante voertuigen omdat je alleen de hydraulische pomp elektrisch hoeft aan te drijven om alle functies te hebben (sturen, remmen, vering).
De BX’en worden zeldzaam maar er zijn nog steeds de Xanti’s. : Idee:
chatelot16 schreef:toen ik het deed, schakelde ik de motor automatisch in bij de geringste onverwachte gebeurtenis op de weg... er was geen stuurbekrachtiging.
Zo ben ik van plan verder te gaan, met elektrische stuurbekrachtiging. : Arrowu:
chatelot16 schreef:Nu er stuur- en remvacuümpompen bestaan, zou het mogelijk zijn om een ​​voertuig aan te passen om dit veilig te doen.
Hydraulische en elektrische vacuümpompen bestaan ​​al meer dan 15 jaar en worden gemonteerd op bepaalde Peugeot-, Citroën- en Renault-modellen die in Frankrijk worden verkocht.
8)

Ik ben blij om te zien dat de Stop & Start-systeem inspireert je. : Mrgreen:
En dan te bedenken dat toen het 30 jaar geleden in serie werd uitgebracht, het de menigte niet losmaakte... :|
0 x
bamboe
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1534
Inschrijving: 19/03/07, 14:46
Plaats: Breizh




par bamboe » 02/11/12, 14:39

Op mijn 205 was ik tevreden met het stoppen en starten bij rode lichten en soms in de file. Om dit te doen, gebruikte ik de contactsleutel.
Sommige mensen vertelden me dat ik de starter ging vernietigen, maar ik heb nooit een probleem gehad. Vooral omdat, als de motor warm is, het starten in een fractie van een seconde plaatsvindt (de starter wordt dus niet erg belast).
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16183
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5263




par Remundo » 02/11/12, 16:13

Ik gedraag me soms ook als Bamboo

Wat vervelend is, is dat we geen rembekrachtiging meer hebben. Je moet voorzichtig zijn als je op een helling staat.
0 x
Beeld
bamboe
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1534
Inschrijving: 19/03/07, 14:46
Plaats: Breizh




par bamboe » 02/11/12, 16:25

Remundo schreef:Ik gedraag me soms ook als Bamboo

Wat vervelend is, is dat we geen rembekrachtiging meer hebben. Je moet voorzichtig zijn als je op een helling staat.
Ja, daarom deed ik het maar één keer gestopt of op zeer lage snelheid.
(Ik heb dat in de verleden tijd gezet, omdat het volledig automatisch is op EV en volledig hybride 8) (en ook op de fiets stoppen de benen automatisch 8) 8) ))
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 02/11/12, 17:55

Dag

Ik weet niet of ik dit op een moet schrijven forum econology
In de jaren 80 had ik een Rabbit diesel (de Golf voor Europeanen)
In de winter was het bij zeer koud weer op dat moment erg koud -25-28
toen ik van 8 tot 16 uur naar mijn werk ging, liet ik de diesel de hele tijd stationair op de parkeerplaats staan ​​(anders was starten onmogelijk.)
hetzelfde gold voor veel zwaar materieel, mechanische graafmachines, kranen, in het hoge noorden draaien ze non-stop, we stoppen ze alleen om terug te keren naar de garage en de olie te verversen. (een goede voorhamer op een koude as en hij breekt) We waren nog lang niet van start en stop.

Andre
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 80-gasten