De reconstructie van een slavenschip in Nantes

De ontwikkelingen van forums en de site. Humor en gezelligheid tussen de leden van de forum - Tout est any - Presentatie van nieuwe geregistreerde leden Ontspanning, vrije tijd, vrije tijd, sport, vakanties, passies ... Wat doe je met je vrije tijd? Forum uitwisselingen over onze passies, activiteiten, vrije tijd ... creatief of recreatief! Publiceer uw advertenties. Advertenties, cyberacties en petities, interessante sites, kalender, evenementen, beurzen, tentoonstellingen, lokale initiatieven, verenigingsactiviteiten ... Geen puur commerciële reclame alstublieft.
jeanne
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 8
Inschrijving: 08/02/07, 14:38
Plaats: rendier

De reconstructie van een slavenschip in Nantes




par jeanne » 08/02/07, 15:45

Hallo,

In het artikel uit West-Frankrijk dat in het bericht "spirulina een kleine blauwalg in Mali" wordt geplaatst, gaat de journalist snel in op een project voor de wederopbouw van een slavenschip. (zien https://www.econologie.com/forums/la-spiruli ... t3082.html )

Hier is een artikel voor mensen die wat meer willen weten.

Veel leesplezier

De reconstructie van een slavenschip, een burgerproject

De vereniging Métisse in Nantes geboren 13 jaar geleden heeft 250 leden, organiseert workshops van Afrikaanse dans, Capoeira, salsa en een muziekfestival "geschiedenis van de toekomst".
Na 7 jaren van reflectie op het project "educatieve boot", lanceert de vereniging dit project van internationale allure.
De educatieve boot zal de reconstructie zijn van het slavenschip genaamd "Aurore".

Dit project is gepresenteerd aan de president van de Franse Republiek en wordt ondersteund door UNESCO en door het Comité voor de Herdenking van Slavernij.
Verschillende Franse steden ondersteunen ook het project.

Het wordt een levend museum waar kinderen en volwassenen de geschiedenis van driehoekshandel, de slavenhandel kunnen leren en vandaag hun ogen kunnen openen voor slavernij.
6 maanden per jaar vaart de boot om Afrikaanse, Amerikaanse of Europese havens te bereiken. Dit mobiele museum zal een zeer diverse bevolking ontmoeten.

Partnerschappen zullen worden aangegaan met steden, scholen, verenigingen om dit project een menselijke dimensie te geven.
Elke kleine of grote vereniging kan zijn steen bijdragen aan het gebouw,
elke basisschool of hoger zou een rol kunnen spelen
Alle steden, gemeenschappen die het project zullen ondersteunen, krijgen de fakkel van de broederschap

Dit mobiele museum zal een zeer diverse bevolking ontmoeten.

Deze boot zal een uniek educatief hulpmiddel zijn om de geschiedenis van zijn stad te leren kennen van zijn voorouders.

Deze reconstructie zal in de stad Nantes een symbool zijn van tolerantie, respect en broederschap.

Het begin van de werken is gepland mi 2008 en zij zullen 5 jaren duren.

Aarzel niet om contact met ons op te nemen als u geïnteresseerd bent in de pedagogische boot.




De vereniging http://www.metisse-a-nantes.org
Het project http://www.bateau-pedagogique.com.
Dernière édition par jeanne de 30 / 12 / 08, 15: 17, 2 keer bewerkt.
0 x
Voor een meer verenigd wereld
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 08/02/07, 16:49

Zeer goed initiatief, vooral omdat het een zeilboot is.

Maar zullen we de atmosfeer herstellen en ruiken ??? :onheil:

De arme slaven zaten horizontaal ineengedoken, gesorteerd als sardines, op dekken waar ze nauwelijks konden opstaan ​​en als vliegen vallen: men dacht dat toen de helft van de lading in Amerika aankwam, men gelukkig kon zijn!
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
jeanne
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 8
Inschrijving: 08/02/07, 14:38
Plaats: rendier




par jeanne » 08/02/07, 17:02

Het is de bedoeling om mannequins van slaven te plaatsen (verschillende posities waarin slaven leefden)

Er zal ook de hele zintuiglijke atmosfeer zijn (geur, geluid ...).

Ik hoop dat ik je vraag beantwoord.
0 x
Voor een meer verenigd wereld
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 08/02/07, 18:35

Ik ga niet zeggen "geweldig", dat zou ongepast zijn!

Het is niet erg om te laten zien:

1) in welk ongemak onze voorganger kon leven.
2) wat ze met hun medemensen kunnen doen (nou .....)
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
denis
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 944
Inschrijving: 15/12/05, 17:26
Plaats: Rhône-Alpes
x 2




par denis » 08/02/07, 18:42

jeanne schreef:Het is de bedoeling om mannequins van slaven te plaatsen (verschillende posities waarin slaven leefden)

Er zal ook de hele zintuiglijke atmosfeer zijn (geur, geluid ...).

Ik hoop dat ik je vraag beantwoord.



ja de mannequins (topmodel) zullen laten zien, in welke staten van dunheid, ze zijn aangekomen ... :? : Lol: :frons:
0 x
Wit zou niet bestaan ​​zonder het donker, maar toch!


http://maison-en-paille.blogspot.fr/
jeanne
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 8
Inschrijving: 08/02/07, 14:38
Plaats: rendier




par jeanne » 26/04/07, 19:20

Hallo,

de website van het project "educatieve boot" is zojuist bijgewerkt

http://www.bateau-pedagogique.com

Anders zal dit weekend in Nantes het festival plaatsvinden Geschiedenis van de toekomst, dit festival wordt georganiseerd door de vereniging Métisse in Nantes (vereniging aan de oorsprong van het project de pedagogische boot)

http://www.histoiredavenir.com/

Tijdens dit festival zal het team van het project "educatieve boot" een stand hebben en zijn project presenteren.

Op het programma staan ​​de dartele cowboys, Eiffel, Jehro en vele andere bands

Voili Voili
A+
Dernière édition par jeanne de 30 / 12 / 08, 15: 17, 1 keer bewerkt.
0 x
Voor een meer verenigd wereld
jeanne
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 8
Inschrijving: 08/02/07, 14:38
Plaats: rendier

Pantone-motor en het project van de pedagogische boot ..




par jeanne » 14/06/07, 18:26

En als we de pantone-motor combineerden met het project van de pedagogische boot?
Wat denk je?
Kan een boot van 35 meters lang werken met dit type motor?

(Ik specificeer dat de bouwfase nog niet is begonnen, we bemiddelen het project momenteel internationaal.)

Ik wacht op je reacties en je meningen ...

Jeanne
0 x
Voor een meer verenigd wereld
reset
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 6
Inschrijving: 01/08/07, 07:34




par reset » 01/08/07, 07:52

niet veel reacties hierop forum van een site 'gemaakt in 2003 (na onderzoek van de Pantone-motor)"
misschien moet de vraag rechtstreeks aan de heer Paul Pantone zelf worden gesteld ( http://geet-pantone.com/ - geet@xmission.net )? het is duidelijk dat deze heer serieus worstelt met de wet betreffende zijn uitvinding die duidelijk nog niet volledig is ontwikkeld (?) ... om op te merken dat de laatste update van zijn website een beetje dateert Deze webpagina is bijgewerkt op : 02 / 02 / 2006 ... deal om te volgen!
Maar hoe zit het met de Franse scheepsarchitect Ribadeau Dumas?


info: vanaf de 14 in april kunt u het interieur van de Hermione in Rochefort bezoeken voor de bescheiden som van 15-euro's http://www.hermione.com/francais/downlo ... ne2007.pdf
lancering in de loop van het jaar 2011: let goed op deze datum in onze calpins ... business om heel nauw te volgen!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 01/08/07, 10:09

RAZ schreef:niet veel reacties hierop forum van een site 'gemaakt in 2003 (na onderzoek van de Pantone-motor)"

Ik wijd mezelf aan de nieuwkomers te ontmoeten ...
1) Er is nog nooit een "Pantone-motor" geweest. Paul Pantone heeft op internet een apparaat voorgesteld om brandstof bij de inlaat te behandelen en zo de werking van bestaande motoren te verbeteren.
2) Een apparaat afgeleid van het Pantone-systeem, waterdoping, vermindert het verbruik en de vervuiling van dieselmotoren, met name dieselmotoren.
3) Veel slimme klusjesmannen (er zijn er enkele op deze site) hebben hun voertuigen uitgerust en dragen via hun onderzoek bij aan het verbeteren van deze montage en om beter te begrijpen hoe het werkt.
4) Het zou inderdaad interessant zijn om een ​​bootmotor uit te rusten met dit apparaat dat niet zwaar is en niet veel ruimte in beslag neemt.
0 x
Targol
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1897
Inschrijving: 04/05/06, 16:49
Plaats: Bordeaux streek
x 2

Re: Pantone-motor en het project van de pedagogische boot ..




par Targol » 01/08/07, 10:28

jeanne schreef:En als we de pantone-motor combineerden met het project van de pedagogische boot?
Wat denk je?
Kan een boot van 35 meters lang werken met dit type motor?

(Ik specificeer dat de bouwfase nog niet is begonnen, we bemiddelen het project momenteel internationaal.)

Ik wacht op je reacties en je meningen ...

Jeanne


Sterker nog, ik denk dat als je antwoorden op dit specifieke onderwerp wilt hebben, is het beter dat je een nieuwe thread maakt op de forum Pantone.
De grote goeroes van de Pantone die officiëren op deze site kijken niet altijd naar de onderwerpen die de anderen doorgeven forums...

Anders, als u meer informatie over de Pantone wilt, kunt u gaan kijken op de nieuwe Pantone Wiki of Econology
0 x
"Iedereen die gelooft dat exponentiële groei oneindig kan doorgaan in een eindige wereld, is een dwaas of een econoom." KEBoulding

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "De bistro: leven op de site, vrije tijd en ontspanning, humor en gezelligheid en advertenties"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : sicetaitsimple en 170 gasten