BeBike 5, elektrische B'Twin: tests, tests, klantenbeoordeling

Goed kopen en goed kiezen voor een product of dienst betekent, naast tevreden zijn, minder consumeren en de planeet beschermen, in 2021 essentieel om beter te kopen! Ook de uitwisseling van informatie en ervaringen maakt het mogelijk om verschillende oplichting en oplichters te vermijden. In 2021 is het essentieel om uw gebruikservaringen, positief of negatief, uit te wisselen, want de markt voor producten en diensten voor de consument is nog nooit zo overvloedig geweest in de geschiedenis van de mensheid. Beter helpen kiezen is essentieel, want beter kopen is duurzaam kopen!
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79369
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11062

BeBike 5, elektrische B'Twin: tests, tests, klantenbeoordeling




par Christophe » 12/05/11, 11:19

Om onze greencity opvouwbare elektrische hulpfiets, we hebben zojuist een heel recent model gekocht van Decathlon: een b'ebike 5.

Ik zeg heel recent omdat het net is binnengekomen (ongeveer 1 maand geleden) in de Decathlon-catalogus en ik op hun pc (leuke verkoper) zag dat andere modellen de komende maanden zullen aankomen (tot € 3300 per fiets!). Het zal sommige importeurs pijn doen die misbruik maken van de prijzen van VAE (stijl 1500 tot 2000 € de opvouwbare) ...

Ziet er goed uit:
Beeld

Het kost "slechts" 650 € voor een "echte" elektrische fiets (we kregen kritiek dat de vouwfiets van 400 € gekocht in 2009 geen "echte" fiets was ...).

De bouwkwaliteit van bebike 5 is, van wat ik op dit moment in ieder geval aan de fietszijde heb gezien, op het rendez-vous. Aan de elektrische kant lijkt het ook onberispelijk, zie hieronder.

Het doel van dit onderwerp is om onze feedback over dit model te delen en vooral om het te kunnen vergelijken met ons andere model.

Hier zijn al de belangrijkste kenmerken volgens de officiële site: http://store.btwin.com/bebike-5-w-id_8180033_5_20.html (met 3D-weergave en detailfoto's)

Assistentie: motor van 250 W met geïntegreerde snelheidssensor, 10A FER lithiumbatterijh 24V zonder kwaliteitsgeheugeneffect (ongeveer 500 cycli), LED-controlescherm

Dankzij de motor die in de achternaaf is geïntegreerd, kunt u progressief en veilig tot 25 km / u rijden. De accu biedt een maximale actieradius van 45 km, voor een gemiddelde actieradius van 25 km (afhankelijk van het hoogteverschil, het gekozen programma en het gewicht van de gebruiker kunnen er variaties zijn).

Frame en vork: Hi Ten staal. Gemengde ‘stad’ geometrie (verlaagd frame)

het frame heeft een specifieke geometrie voor stadsfietsen. Het is een verlaagd frame om het overstappen en veelvuldig stoppen te vergemakkelijken.

Transmissie: 6 versnellingen door shimano roterende handgrepen, shimano tourney achterderailleur, enkele kettingring stalen crank

de 6 shimano-versnellingen zijn voldoende voor gebruik in de stad. Voor een goed gebruik van de fiets kun je het beste beginnen met snelheid 1 tot 3, en dan overschakelen naar een snelheid tussen 4 en 6 als je fietst.

Positie: stalen stuur, in hoogte verstelbare zuigerpen, zadelklem met schroef. Comfortzadel met geïntegreerde trolley, stalen zadelpen

de positie is ontworpen om wendbaarheid en goed zicht te bieden. Het stuur is verhoogd om een ​​rechte en ergonomische positie te hebben. Het zadel is breed voor maximaal comfort.

Wielen: dubbelwandige velgen. Specifieke stadsbanden met reflecterende strepen (26 inch of 650 mm in diameter)

de banden zijn speciaal ontworpen voor gebruik in de stad. De reflecterende banden op de banden verbeteren de zichtbaarheid van de rijder 's nachts.

Remmen: remmen voor en achter, stalen V-remklauwen. Aluminium hendel

remmen is effectief.

Accessoires: spatbord, grote standaard, kettingkast, bagagedrager geïntegreerd in het frame

batterijbevestiging in de geïntegreerde bagagedrager met sleutel.

VAE: De keuze

u kunt uw fiets natuurlijk in traditionele fietsmodus gebruiken als u geen elektrische ondersteuning nodig heeft.

Inclusief acculader

Oplaadtijd: 5 uur voor optimaal opladen. Bewaar uw batterij opgeladen. Denk eraan om uw batterij elke maand op te laden als u uw fiets niet gebruikt.

Eenvoudig en intuïtief LED-display

Ontsteking, verlichting, keuze tussen 3 modi (Eco-modus waarmee u progressief kunt rijden tot ongeveer 16 km / u. (Autonomie van maximaal ongeveer 45 km))

Verlichting

U kunt de verlichting inschakelen door simpelweg op de "light" knop op het display te drukken. De voor- en achterlichten worden gevoed door de batterij.


Korte vergelijking met dit model na enkele tientallen kilometers afgelegd met de bebike in enkele dagen:

Beeld

a) De bebike heeft progressief power management dus opvouwbaar is alles of niets.

We hebben daarom meer "sensaties" met de opvouwbare (hij groeit meer bij de start) maar de energie wordt veel beter beheerd in de bebike, de autonomie zal daarom belangrijker zijn (om nog maar te zwijgen van de 20% meer batterijcapaciteit : 240Wh tegen 192Wh en grote wielen met minder energie)

b) 3 vermogensmodi voor de bebike: eco, normaal en sport.

We kunnen de progressieve kracht voelen wanneer we met een gestabiliseerde snelheid van de ene modus naar de andere overschakelen. De "sport" -modus geeft meer vermogen (ondersteuningskoppel) dan de normale modus, krachtiger dan de eco-modus. De progressiviteit is ook voelbaar bij het accelereren dat veel "zachter" is dan bij het opvouwbaar.

Merk op dat de sportmodus degene is waarmee u het minst aan sport doet! : Mrgreen: : Mrgreen:

c) Het dynamische voordeel van grote wielen is duidelijk: we hebben minder energie nodig om vooruit te komen. Freewheelen bergaf, de bebike staat altijd voorop!

d) De controle van de belasting en de 3 standen op het stuur is een groot voordeel: je kunt de energie beter beheren dan op de opvouwbare waar de acculading op de accu verschijnt dus ... onder het zadel. Vgl ervaring EAV-velo-electric-functionele-with-trailer t7946.html

e) 1 groot defect aan de bebike: de (te) grote kruk die het pedaal raakt wanneer deze wordt ingezet. Als je de fiets een paar meter wilt verplaatsen zonder hem te verwijderen, blokkeert hij elke keer. Dus best pijnlijk! 1 kleinste foutje: de voorrem raakt, en dus beschadigt, het voorspatbord.

f) Zelfde fout bij de 2 fietsen: slechts 6 versnellingen, het mist verlenging op hoge snelheid, de 6 is niet lang genoeg voorbij de 20-25km / u moet haspelen! Jammer nog een kettingblad op het crankstel, het zou niet erg duur zijn geweest (nou ja, we kunnen ons voorstellen dat het zelfgemaakt in de berging wordt geïnstalleerd ...)

g) Comfort: zadel en handvatten (ergonomisch op de bebike) veel comfortabeler op de bebike (op de opvouwbare is het zadel zo verwisseld dat het pijn deed aan het hart ...)

f) Lumières: de bebike vooraan en achteraan op de accu, de opvouwbare alleen de voorkant. Beiden hebben het stuur. In beide gevallen zijn dit geen conventionele gloeilampen, dus geen leds. Jammer voor zulke recente fietsen ...

Ah, ik zou het vergeten: de instructies ... goed compleet voor het opvouwbare (klein meertalig boekje) maar niet aanwezig voor de bebike (1 simpele A4-fotokopie), vreemd van de Decathlon!

Ik zal binnenkort enkele persoonlijke foto's maken (vertel het me als specifieke verzoeken om details) ...

Dus hier is het voor 1050 euro, we hebben nu 2 elektrische fietsen waarvan ik denk dat ze van kwaliteit zijn ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2491
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 364




par Forhorse » 12/05/11, 13:34

Interessant ...
Omdat ik vorig jaar mijn mountainbike heb laten steken en ik nog steeds overweeg om een ​​fiets te kopen, waarom dan geen elektrische?
Bedankt voor de info, wordt vervolgd.
0 x
Arnaud M
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 132
Inschrijving: 31/08/05, 18:34
x 2




par Arnaud M » 12/05/11, 20:19

Als ik het vergelijk met mijn Matra 2009 (die nu ongeveer 1000 euro moet kosten? Eindelijk een hogere prijsklasse van één of twee plakjes):

- Voor de hogere accucapaciteit (10 Ah bij 24 V terwijl ik maar 8 Ah heb bij 24 V in Ni-Mh) vind ik de autonomie van 25 km wat beperkt, terwijl de Matra 30 tot 70 heeft kms.
Naar mijn mening is het elektrische systeem niet het meest efficiënt.
We zouden de accucapaciteit in Wh moeten vergelijken met min en max kms, om het verbruik in Wh / km te krijgen.

- Ik had graag het gewicht willen weten. Meer dan 25 kg is niet geoptimaliseerd.

- Ik had een Decathlon uit de jaren '97, de beste van het beste. Als ik de Chinese shits zie die ze momenteel voor meer aanbieden, huil ik ... De e-bikes van voorgaande jaren bleken niet meer te brengen dan de vaak goedkopere kruispunten of Auchan-fietsen.

- het drievoudige plateau het is waar dat het niets kost (29 euro bij de fietsenmaker) en dat het je leven verandert, vooral als we net als ik 's ochtends 200 m hebben tegen 22%, en 800 m positieve hoogteverschillen over 10 km (400 m negatief hoogteverschil).
1 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 12/05/11, 22:46

het drievoudige plateau is waar dat het niets kost (29 euro bij de fietsenwinkel) en dat het je leven verandert, vooral als we net als ik 's ochtends 200 m hebben tegen 22%, en 800 m positief hoogteverschil over 10 km ( 400 m negatief hoogteverschil).

Ik begrijp de noodzaak van de bovenkant van de elektrische bovenkant !!
Met 22% zijn er niet veel die de batterij voor aankomst niet leeg laten lopen.
Deze ongelijke, ideale oefening voor mij, grootvader, om in vorm te blijven zonder elektrische hulp, en om mijn ischias te behandelen !!
Naast het verbeteren van de gezondheid, maakt een oude basic MTB-fiets met drie kettingbladen de portemonnee niet leeg !!
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79369
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11062




par Christophe » 13/05/11, 09:48

Arnaud M schreef:- Ik had graag het gewicht willen weten. Meer dan 25 kg is niet geoptimaliseerd.


Goede vraag: de bebike is noodzakelijkerwijs veel zwaarder dan het voetstuk (100% aluminium frame).

De officiële site geeft het voor 25 kg.

Ik zou de 2 zo snel mogelijk wegen.
0 x

Ga terug naar "Reviews en tests van producten en diensten." Goede deals, oplichting en oplichting. Wat te kiezen, beoordelingen en aankooptests om beter te kiezen! "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 56-gasten