Beoordelingen over Deom Turbo / DeomTurbo houtketel?

Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ... korte thermisch comfort. Isolatie, hout energie, warmtepompen maar ook elektriciteit, gas of olie, VMC ... helpen bij het kiezen en implementeren, problemen oplossen, optimalisatie, tips en trucs ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79386
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11072




par Christophe » 30/05/07, 13:47

Oké Targol :)

Hier zijn 2 interessante artikelen over de geschiedenis van Deom! De oprichter is een lokale man :)

http://rocles03.free.fr/deom/pag_pressdeom.htm
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79386
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11072




par Christophe » 02/10/07, 18:52

Goed na een paar dagen gebruik: eigenlijk brandt dit goed, heel goed zelfs ... maar ik vraag me af over de NOx-uitstoot van Deom-ketels en kachels ...

Inderdaad: de verbrandingstemperatuur is erg hoog door het principe van de "turbo" Ik denk dat dit soort ketels een hoop afkeuren ...

Ik heb veel gepraat met een verwarmingstechnicus die Deom haat (geen regelgeving) en ze te duur vindt in vergelijking met wat het is ... we kunnen het niet helemaal verkeerd geven ...

Anders zal ik de ketel "bedraden" voor de winter: details hier https://www.econologie.com/forums/installati ... t3494.html
0 x
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4




par jean63 » 08/11/07, 01:55

Is uw DEOM Turbo aangesloten op uw vloerverwarmingscircuit? ben je tevreden met de uitvoering? hoeveel hout vult u per dag? welke hoeveelheid? welke prijs te kopen?

Hoe bewaar je heet water? gaat het rechtstreeks de grond in als de temperatuur te hoog is (maximaal 30 ° C voor een lage grondtemperatuur, anders circulatieproblemen in de benen als de grond te warm is).

Heb je ook je zonnecollectoren aangesloten?

Ik ben mijn muurgasketel aan het reviseren die morgen 2 jaar oud is, ik zal zien hoeveel ik deze winter consumeer, dan wacht ik op de metingen in Borloo voor interessante prijzen hoop ik, om naar de zonnecollectoren te gaan (ik streef tjs van onder - leeg) en een houtketel (Deom TURBO I LIKE IT GOED) als het gas te veel toeneemt ..... Op dit moment is het heel redelijk met mijn isolatie en ... het huis dat leegloopt: meer dan mijn laatste meisje op de middelbare school en volgend jaar op de universiteit. Dus ik heb meestal 3 onverwarmde kamers.
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79386
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11072




par Christophe » 08/11/07, 09:04

jean63 schreef:Is uw DEOM Turbo aangesloten op uw vloerverwarmingscircuit? ben je tevreden met de uitvoering? hoeveel hout vult u per dag? welke hoeveelheid? welke prijs te kopen?


Nog niet, maar de plannen zijn gemaakt ...

jean63 schreef:Hoe bewaar je heet water? gaat het rechtstreeks de grond in als de temperatuur te hoog is (maximaal 30 ° C voor een lage grondtemperatuur, anders circulatieproblemen in de benen als de grond te warm is).


Nee, het voedt de 4-wegklep. Ik heb het definitieve plan nog niet vrijgegeven omdat het misschien niet precies "definitief" is, maar alles is aanwezig:
https://www.econologie.com/forums/installati ... t3494.html
en er:
https://www.econologie.com/forums/poele-a-gr ... t4241.html

jean63 schreef:Heb je ook je zonnecollectoren aangesloten?


Natuurlijk! Nou ik niet, het was al gedaan!

jean63 schreef:Ik ben mijn muurgasketel aan het reviseren die morgen 2 jaar oud is, ik zal zien hoeveel ik deze winter consumeer, dan wacht ik op de metingen in Borloo voor interessante prijzen hoop ik, om naar de zonnecollectoren te gaan (ik streef tjs van onder leeg) en een houtketel (DEOM TURBO I LIKE IT GOED) als het gas te veel toeneemt .....



Hé, niet verloren :(

Reken niet op beurzen om een ​​DEOM te kopen! Subsidies hebben alleen invloed op de duurste uitrusting... en geïnstalleerd door een professional ... wat je uiteindelijk meer kost dan "gemiddelde" zelf geïnstalleerde range gear ...

Voor zonne-energie is het precies hetzelfde geval (hoewel 80% van de panelen nu "goedgekeurd" is)

Bekijk dit bericht: https://www.econologie.com/forums/poele-a-bo ... 57-20.html

€ 3600 (€ 4400?) Voor een 11 kW fornuis ... maar kan het betalen omdat HIJ gesubsidieerd is!
0 x
Jeeper's
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 7
Inschrijving: 05/01/08, 22:51




par Jeeper's » 05/01/08, 23:01

Hallo,
beste wensen voor iedereen,
Ik ontdek deze site, ik blader erin en ik ontdek dit bericht over de Deon die ik niet kende.
en daar blijf ik aan mijn einde.
zijn de sanitaire verbindingen gemaakt en wat is het resultaat met het oog op deze echte winters dit jaar? consumptie, temperatuurregeling, is het echt de wonderoplossing tegen een redelijke prijs?
merci d'avance

jeeper's
0 x
Ik rijd niet in een 4x4 maar in een Jeep Willys-dieselmotor en ik rijd in frituurolie en jij! ???
Jeeper's
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 7
Inschrijving: 05/01/08, 22:51




par Jeeper's » 05/01/08, 23:31

sorry, doorgaan met lopen forum, Ik vond zojuist een deel van het antwoord op https://www.econologie.com/forums/chaudiere- ... t4572.html
het irriteert me een beetje het hout dat uitgaat, aan de andere kant, als het ook werkt met de gesneden vorken (chips en takken verpletterd) ben moet zien ...
0 x
Ik rijd niet in een 4x4 maar in een Jeep Willys-dieselmotor en ik rijd in frituurolie en jij! ???
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79386
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11072




par Christophe » 06/01/08, 00:28

1) Je hebt het helemaal niet gezien, hier is het nieuws dat de vergadering eind november samenvat, maar dat ik zal moeten veranderen vanwege risico op corrosie van de wisselaar (wel, dat is het wanneer we innovatieve montage proberen).

Presentatie en foto's van een installatie van een houtkachel door de links te volgen, weet u ALLES ...

Het verbruik wordt aangegeven op het onderwerp dat u zojuist hebt aangehaald.

Ik verzeker je dat als de trekking hoog is, deze niet uit gaat ...

2) Het is gewoon 's nachts wanneer we het instelpunt van de diepgang verlagen (60 ° in plaats van 80 °) dat sommige logboeken uitgaan (dit is niet systematisch)

ps: het is deoM niet deon;)
0 x
Jeeper's
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 7
Inschrijving: 05/01/08, 22:51




par Jeeper's » 06/01/08, 01:03

: Cheesy: bedankt, ik ben het eigenlijk 10 minuten geleden tegengekomen en ik ben het aan het lezen 8)
het is gek hoe groot je site is! hoe kon ik het niet eerder tegenkomen ???
sorry voor Déom voor de fout : Cry: : Lol:
0 x
Ik rijd niet in een 4x4 maar in een Jeep Willys-dieselmotor en ik rijd in frituurolie en jij! ???
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79386
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11072




par Christophe » 06/01/08, 01:05

Het is teveel eer! Welnu, dit is onze site voordat ik van mij ben (tenminste het deel forums) ...

Moest u niet de juiste zoekwoorden typen om er niet op te vallen? Hoe ben je het tegengekomen?
0 x
Jeeper's
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 7
Inschrijving: 05/01/08, 22:51




par Jeeper's » 06/01/08, 01:55

Ik ben van plan mezelf voor 100% hout opnieuw uit te rusten.
Ik ben bezig met het opruimen van percelen om toegang te krijgen tot de eiken 'bosjes' (ik weet het schrijven niet) om hout te maken voor de gesloten haard en met het oog op de m3 kreupelhout (zwarte doornen, struiken) zei ik tegen mezelf dat '' een chip, houtafval etc. boiler. Zou niet slecht zijn, ik begon op het net te surfen om erachter te komen (maar hallo prijzen !!!) en ik kwam hier een onderwerp tegen, toen een link op een andere enz. in feite is het de Déom die ervoor zorgde dat ik daar bleef (ik wist het niet) ik las alles en "link" en opnieuw "link" en m ... het is meer dan drie uur geleden dat ik daar ben , Ik ga een pauze nemen.
goedenacht
@+
Jeeper's
0 x
Ik rijd niet in een 4x4 maar in een Jeep Willys-dieselmotor en ik rijd in frituurolie en jij! ???

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 242-gasten