Schakelschema verwarming op hout

Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ... korte thermisch comfort. Isolatie, hout energie, warmtepompen maar ook elektriciteit, gas of olie, VMC ... helpen bij het kiezen en implementeren, problemen oplossen, optimalisatie, tips en trucs ...
Dirk Pitt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2081
Inschrijving: 10/01/08, 14:16
Plaats: isere
x 68




par Dirk Pitt » 29/01/15, 08:21

Francis02 schreef:
Maar ik wil terugkomen op het schema omdat juist de 2 dagen testen niet bevredigend zijn! het verwarmen van de LV is erg moeilijk, en het lijkt erop dat er mengsels zijn van warm en koud water... Na discussies is hier een nieuw diagram (waarvoor ik aanzienlijke wijzigingen moet aanbrengen... Hoe zit het ermee? denk je?



in plaats van grote wijzigingen aan te brengen, kunt u uw probleem iets beter uitleggen. theoretisch zou je voorlaatste schema moeten werken (met een paar details), in ieder geval beter dan het laatste met de ECS-aansluiting op de BT. Ik denk dat je problemen hebt met de stroomverdeling, vooral vanwege je leidinglengtes en het hoogteverschil van je BT. leg ons uit wat je bedoelt met “mengsel van warm en koud water”
0 x
Beeld
Klik op mijn handtekening
Dirk Pitt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2081
Inschrijving: 10/01/08, 14:16
Plaats: isere
x 68




par Dirk Pitt » 29/01/15, 09:37

in je laatste diagram zou de lange rode lengte tussen de LV en de verwarmings-V3V in opwaartse richting moeten werken wanneer het grootste deel van de stroom naar de LV gaat en vervolgens in neerwaartse richting wanneer het debiet van het radiatorcircuit toeneemt. Ik betwijfel of het zou werken met deze lange lengtes. het zou echt nodig zijn om de stroomsnelheden van elke circulatieput aan te passen.
hier is het alternatief dat ik u voorstel:
Beeld
nadeel: we circuleren over een aanzienlijke lengte van en naar het BT. het zal nodig zijn om de leidingen goed te isoleren, maar er zullen geen problemen meer zijn met de stroomverdeling. Groot voordeel: de BT doet zijn werk: een warmtereserve waaruit verwarming en tapwater kan worden gehaald

nog een kleine wijziging: de start-stop van de SWW-circulatiepomp moet naar mijn mening worden aangestuurd door de SWW-aanvraag.
0 x
Beeld

Klik op mijn handtekening
francis02
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 50
Inschrijving: 28/11/14, 15:53




par francis02 » 29/01/15, 10:04

Bedankt Dirk Pitt voor je suggestie...
Het praktische probleem is het volgende: twee keer had ik de ketel oververhit! tussenkomst van de thermische veiligheidsklep en die van de manometer zonder dat het water echt stijgt in de BT... (een beetje richting de radiatoren of het tapwater)!!!
Ik veronderstel dat er een aanzienlijke vraag naar koud water door de ketel is als de SWW-circulatiepomp in werking is; in ieder geval heb ik een probleem met het beheer van recycling via de handmatige V3V en de circulatiepomp (en de temperatuur die ik (voorlopig) ook handmatig meet om deze klep min of meer te openen..
Bovendien spreekt het idee van Philippe om een ​​thermostaatkraan te installeren mij op dit punt aan (zullen we de circulatiepomp nog nodig hebben)
Om volledig te zijn moet ik zeggen dat ik nog niet al mijn elektrische aansluitingen (aquastats) heb gemaakt, maar ik dacht door een eenvoudig thermosifoneffect dat de BT beter zou verwarmen... (ik volg de stromen met een infraroodthermometer)
Ik geef toe dat ik nogal wanhopig ben... Bedankt voor deze aanwijzing en als iemand anders zijn twee cent wil toevoegen...
Hartelijk
0 x
Dirk Pitt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2081
Inschrijving: 10/01/08, 14:16
Plaats: isere
x 68




par Dirk Pitt » 29/01/15, 12:59

voor je recycling kun je een thermostaat plaatsen, dat is het beste.
de circulatiepomp op de koude retour is altijd essentieel, hij is degene die de hoofdstroom van de buffertank creëert.
0 x
Beeld

Klik op mijn handtekening
francis02
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 50
Inschrijving: 28/11/14, 15:53




par francis02 » 29/01/15, 13:33

Bedankt Dirk Pitt voor je opheldering over de hoofdcirculator." Ik zal van deze gelegenheid gebruik maken om mijn probleem in detail te beschrijven:

De bediening levert problemen op (ik heb nog niet alle aquastaten aangesloten, maar heb de kleppen handmatig bediend) en tweemaal is de thermische veiligheidsklep geactiveerd. Het warme water kan niet goed circuleren naar de verschillende takken: radiatoren, warm water, LV terwijl ik dacht dat - voor LV - met een simpele thermosifon het goed zou werken... Dus door onderzoek, dialogen met collega's, buren doe ik voorstellen voor nieuwe schema's... Met een infraroodthermometer lees ik 2°C af op 80 cm van de uitlaat van de ketel en 40°C 40 meter... (een bekentenis: ik vraag me af of de tweedehands hoofdcirculator niet "moe" is...)
Het lijkt mij nu al dat de handmatige bediening van de verwarming een fout is (het moet hebben bijgedragen aan het activeren van de klep!) Ik ga de circulatiepomp demonteren en testen voordat ik het diagram wijzig
0 x
francis02
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 50
Inschrijving: 28/11/14, 15:53




par francis02 » 29/01/15, 13:34

wijzig niet het schema maar de installatie (kan een defecte circulatiepomp soortgelijke gevolgen hebben?
0 x
Dirk Pitt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2081
Inschrijving: 10/01/08, 14:16
Plaats: isere
x 68




par Dirk Pitt » 29/01/15, 14:15

je kunt geen thermosifon hebben in een circuit waar er ook een geforceerde stroming door de circulatiepomp is.
als u 80° op 40 cm en 40° op 1 m afleest, is het debiet nul: alleen temperatuur door geleiding van de leidingen.
0 x
Beeld

Klik op mijn handtekening
francis02
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 50
Inschrijving: 28/11/14, 15:53




par francis02 » 29/01/15, 15:01

Dus dit zou de storing van de circulatiepomp bevestigen??? Ik haal het uit elkaar...
0 x
francis02
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 50
Inschrijving: 28/11/14, 15:53




par francis02 » 29/01/15, 17:39

Ik heb de circulatiepomp gedemonteerd; het draait niet! Ik monteer er nog een; wat een hoorbare verandering... vandaar misschien een nuttige uitschakeling afhankelijk van de uitschakeling van de ketel!

Een vraag aan Philippe over de thermostaatkraan waar hij met mij over praat is ongeveer deze: http://www.esbe.eu/fr/fr-fr/produits/pr ... des/vtc500 ; werkt het goed alleen omdat mijn leverancier van verwarmingsapparatuur niets anders heeft (en nog steeds geen voorraad!) dan de "Danfoss-luskit voor € 587 exclusief BTW; deze bevat 3 thermometers, een circulatiepomp...!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Philippe Schutt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1611
Inschrijving: 25/12/05, 18:03
Plaats: Elzas
x 33




par Philippe Schutt » 30/01/15, 18:48

Ja, dat is hem. In 1'' heeft hij een kvs van 9, wat ruim voldoende is om je kracht door te geven. En in de toekomst ben ik van plan om het model met de externe schroefdraad te nemen, om daar een losse moerverbinding direct vast te kunnen draaien.
Ik installeer voornamelijk pelletketels, ik neem het op 50°. Misschien een beetje laag voor een houtblokkenketel.

Ja, laddomatblokken en equivalenten bevatten over het algemeen alles wat nodig is voor recycling: thermometers, circulatiepomp, thermostatische klep, isolatiekleppen, terugslagklep, alles in een mooie isolerende schaal. Maar goed, je hebt bijna alles al en de prijs is een beetje te duur.
Ik bevestig dat de ESBE werkt zonder externe energie, het is de uitzetting van een lichaam dat de klep opent en een veer die deze sluit. Ik gebruik de Termovar niet meer omdat het mij leek dat zelfs bij wijd openzetten het recyclingcircuit ook open blijft.

De terugslagklep in de buurt van de thermische klep is naar mijn mening nutteloos.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google Adsense [Bot] en 238 gasten