oude condominium isolatie

Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ... korte thermisch comfort. Isolatie, hout energie, warmtepompen maar ook elektriciteit, gas of olie, VMC ... helpen bij het kiezen en implementeren, problemen oplossen, optimalisatie, tips en trucs ...
Avatar de l'utilisateur
sebos31
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 04/06/07, 21:52
Plaats: Toulouse

oude condominium isolatie




par sebos31 » 04/06/07, 22:04

Hallo,
Ik woon in een oud condominium (1970) dus erg slecht geïsoleerd. In plaats van mijn appartement afzonderlijk te isoleren. van binnenuit zou ik willen proberen de andere eigenaren te overtuigen om van buitenaf een algemene isolatie aan te brengen die effectiever is. Trouwens, daar hebben we het nu alleen over...

Alleen kan ik geen case study, prijs, technische oplossingen, te volgen stappen vinden (vooraf een eco-assessment doen? een implementatie doorlopen?)...

Als iemand aanwijzingen heeft, ben ik een en al oor! het doel is om ruzie te maken in het bijzijn van mijn buren om hen ervan te overtuigen dat het isoleren van onze oude gebouwen duurzamer zou zijn dan het slopen van trottoirs om extra parkeerplaatsen te creëren (gehoord tijdens de laatste AV!!).

Dank je wel!
0 x
Targol
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1897
Inschrijving: 04/05/06, 16:49
Plaats: Bordeaux streek
x 2

Re: oude woningisolatie




par Targol » 04/06/07, 23:46

sebos31 schreef:Hallo,
Ik woon in een oud condominium (1970) dus erg slecht geïsoleerd. In plaats van mijn appartement afzonderlijk te isoleren. van binnenuit zou ik willen proberen de andere eigenaren te overtuigen om van buitenaf een algemene isolatie aan te brengen die effectiever is. Trouwens, daar hebben we het nu alleen over...

Alleen kan ik geen case study, prijs, technische oplossingen, te volgen stappen vinden (vooraf een eco-assessment doen? een implementatie doorlopen?)...

Als iemand aanwijzingen heeft, ben ik een en al oor! het doel is om ruzie te maken in het bijzijn van mijn buren om hen ervan te overtuigen dat het isoleren van onze oude gebouwen duurzamer zou zijn dan het slopen van trottoirs om extra parkeerplaatsen te creëren (gehoord tijdens de laatste AV!!).

Dank je wel!


Hallo Sebos31, welkom bij Econologie.com : Mrgreen:
Zoveel op de PV-collectoren, Ik kan jullie massa's niet helpen, daar heb ik wat argumenten voor jullie mede-eigenaars.

Laten we beginnen le tegen:
In feite is de isolatie van buitenaf eigenlijk maar één argument wat tegen kan zijn, maar het kan een immens gewicht hebben, en dat is het behoud van de gevels.
Als het gebouw is opgetrokken uit hardsteen, als een of meer gevels op de monumentenlijst staan, of simpelweg als het gebouw een karakter heeft dat niet veranderd kan worden, kan dit simpele argument voldoende zijn om het beste project af te sluiten.
Aan de andere kant, als het gebouw relatief recent is, geen bepaalde "uitstraling" heeft die ten koste van alles behouden moet blijven, is er niets tegen dit soort isolatie, integendeel...

nu voor:
:pijl: Bij buitenisolatie wordt het grondoppervlak van de isolatie genomen buiten en niet op het oppervlak van de behuizing.
Een isolerende voering neemt, om op zijn minst effectief te zijn, minimaal 8 cm in beslag.
Deze waarde vertegenwoordigt de minimale isolatie in placo bekleed met: 13 mm gips, 50 mm isolatie en vervolgens 10 tot 15 mm lege ruimte als gevolg van het leggen van de platen op lijmpads.
Op een kamer van 9 m² vertegenwoordigt dit - met een pollepel - 0,72 m² verloren oppervlak als alle muren geïsoleerd zijn (ik heb ook geen deuren geteld).

Bij verdubbeling van buitenaf gaat dit oppervlak verloren aan de straat, niet aan de woning.


:pijl: Buitenisolatie is effectiever. Tenzij je ook de binnenwanden isoleert (wat oppervlakte verliest en de prijs ernstig verhoogt), ontstaan ​​er koudebruggen op de schuifwanden.
De kou van de perifere muren gaat door de massa van deze loodrechte muren en dringt door in de appartementen.

Bij buitenisolatie wordt de totale omhulling van het gebouw geïsoleerd. De buitenmuren zijn dan ook "hot". De enige aandachtspunten bij dit type isolatie zijn de openingen. Het is noodzakelijk om te voorkomen dat de kou via deze openingen de muren binnendringt.

:pijl: Het laatste voordeel, maar niet het minste in een stad als Toulouse, is de thermische traagheid.
In het geval van binnenisolatie zijn de kamers als "in een thermoskan". Als je er kou in stopt, blijft het koud, als je er warmte in stopt, blijft het warm. :?.
Je ziet wat het kan doen als iemand midden in de rommel het raam op het zuiden open laat staan.

In het geval van buitenisolatie maakt de gehele massa van de muren deel uit van het interne "microklimaat".
Deze massa zal, vanwege het vermogen om warmte op te slaan en later weer af te geven, bijdragen aan zowel het wintercomfort als het zomercomfort.
  • In de winter het gevoel van koude muren vermijden en probleemloos ventileren zonder de kamers te veel af te koelen,
  • Zomer door overdag frisheid te brengen, frisheid die kan worden behouden door 's nachts luchtstromen te creëren om de calorieën uit de muren te evacueren.
    Om in een zeer slecht geïsoleerd huis te wonen, maar met muren van 60 cm, kan ik u verzekeren dat de thermische traagheid van de muren in de zomer grotendeels een airconditioning vervangt (tot 13°C verschil met de buitenkant tijdens de hittegolf van 2003, net door sluit de luiken in de zon en open de ramen 's nachts).


Laatste argument, als er meer nodig waren, kan dit de kosten van facelifts verlagen, afhankelijk van de gekozen afwerking.

Tja, wat zeggen de mede-eigenaren? : Cheesy:
0 x
"Iedereen die gelooft dat exponentiële groei oneindig kan doorgaan in een eindige wereld, is een dwaas of een econoom." KEBoulding

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google Adsense [Bot] en 242 gasten