Isolatie, warmte-pad en houtkachel

Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ... korte thermisch comfort. Isolatie, hout energie, warmtepompen maar ook elektriciteit, gas of olie, VMC ... helpen bij het kiezen en implementeren, problemen oplossen, optimalisatie, tips en trucs ...
BMAG
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 74
Inschrijving: 05/02/05, 16:35
x 3

Isolatie, warmte-pad en houtkachel




par BMAG » 13/06/06, 17:46

Bonjour à tous

Ik bouw een langzame verbranding met een houtgestookte open haard (model André-stijl - dank u voor uw wijze advies-) met ketel voor de levering van centrale verwarming van een huis van 160m2 op twee niveaus.

Vorig jaar onthulde het ketelsysteem, dat werd toegevoegd aan de rookevacuatie van een commerciële smelter, dat een groot deel van de calorieën door het kanaal ging.

Vandaar het idee om een ​​grote stalen vuurhaard te maken, bekleed met vuurvaste stenen en een watermerk op de kluis die een grote voorraad water zou voeden, begraven en voorverwarmd door zonne-energie.
Dus, de vragen die ik mezelf stel:
- 1- hoe het volume van deze reserve te berekenen (ik heb de mogelijkheid om naar 5000l en meer te gaan)?
- 2- welke vorm om warmte-uitwisseling te bevorderen?
- 3- welk materiaal en hoe het te isoleren?
Dat is waar ik vandaag uit mijn gedachten kom.
Het principe is om alles zelf zo ver mogelijk te maken.
Ik koos voor begraven omdat ik een gat beschikbaar heb bij de open haard recht voor het huis.
Dus als dit project iemand interesseert, of beter, al is gerealiseerd, zou ik graag je mening en ervaring willen weten.
Bernard
0 x
Bibiphoque
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 749
Inschrijving: 31/03/04, 07:37
Plaats: Brussel




par Bibiphoque » 14/06/06, 08:48

Hallo,
Er zijn ideeën om hier te nemen:
http://www.onpeutlefaire.com/forum/inde ... sujet=3791
: Cheesy:
(We praten over 10 m³)
@+
0 x
Dit is niet omdat we altijd gezegd dat het onmogelijk is dat we niet moeten proberen :)
Avatar de l'utilisateur
lau
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 814
Inschrijving: 19/11/05, 01:13
Plaats: vaucluse




par lau » 14/06/06, 14:24

Zelfs als u een extra kachel houtkachel of omkeerbare airconditioner nodig heeft, omdat uw systeem een ​​zeer hoge thermische traagheid zal hebben.
0 x
Het aantal moleculen in een druppel water gelijk aan het aantal druppel die de Zwarte Zee bevat!
BMAG
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 74
Inschrijving: 05/02/05, 16:35
x 3




par BMAG » 14/06/06, 15:06

Ja Lau, de bron is een houtkachel die ik wil opslaan de overtollige calorieën tijdens de eerste uren van de operatie.
Tenzij ik een zeer langzame verbranding krijg, maar ik ben bang voor vervuiling bij lage toeren. In principe zou het "een watermassavent" zijn.
Ik kan 500L eenvoudiger opslaan net boven de openhaard in directe verwarming; misschien is het eenvoudiger en efficiënter.
Bernard
0 x
Avatar de l'utilisateur
Philippe Schutt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1611
Inschrijving: 25/12/05, 18:03
Plaats: Elzas
x 33




par Philippe Schutt » 24/09/06, 21:06

hoeveel energie heb je nodig om je huis in de winter te verwarmen?
0 x
BMAG
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 74
Inschrijving: 05/02/05, 16:35
x 3




par BMAG » 25/09/06, 19:33

In feite zou ik de goed geïsoleerde 80m2 goed willen verwarmen. Aan de bovenkant zijn het de koudere kamers (het is beter om te slapen) omdat de dakisolatie opnieuw moet worden gemaakt.
Ik denk dat ik de constructie van de langzaam brandende kachel met reserve hierboven zal aanvallen. Het lijkt redelijker en minder gascentrale ... En de winter komt eraan !!!
Tegelijkertijd beëindig ik mijn olieverwarming op de achtergrond.
Het zonnesupplement wordt momenteel bestudeerd met een reserveballonklassieker in combinatie met de ec's
Het fladdert in de pot :D
Bernard
0 x
Avatar de l'utilisateur
Philippe Schutt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1611
Inschrijving: 25/12/05, 18:03
Plaats: Elzas
x 33




par Philippe Schutt » 30/09/06, 18:01

80 m2, geïsoleerde wanden, ongeïsoleerd plafond, 10 000 kwh per winter zou voldoende moeten zijn, denk ik. het lijkt misschien hoog, ik probeer wat energie op te nemen voor de delen van de 1er-vloer. bovendien, moet natuurlijk zien waar je woont. Ik bereken voor Oost-Frankrijk.
laten we beginnen met deze figuur. je plant ook geen warmtepomp. we kunnen dus overwegen dat het water van je reservaat zal schommelen tussen mini 30 ° en maximum 70 °, oftewel 40 ° van verschil.
als u 100% naar de zon wilt lopen, verwarmt u de zomer om in de winter te herstellen, dan 10000kwh * 860 / 40 ° = 215 m3 water. het is al een heilige poel! Maar terwijl je je hout verwarmt, is je behoefte aan traagheid veel minder belangrijk. houd rekening met een verwarmingsperiode van 15-weken. we komen een dag bij 2m3 aan. Met uw 5 m3 en t ° van het huis in eco-modus moet u voor 1-week kunnen skiën zonder dat alles wordt bevroren.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79386
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11072




par Christophe » 30/09/06, 18:57

Het gebruik van aarde in thermische buffer is ook mogelijk. Voor de berekeningen is het vrij eenvoudig: de aarde is gemiddeld 2 keer zwaarder dan water en heeft een warmtecapaciteit 2 maal minder ... wat betekent dat het volume van de bodem uiteindelijk hetzelfde zal zijn als het volume water.

Een groot nadeel ten opzichte van water is dat de warmte meer "moeite" zal hebben om in de aarde op te stijgen ... maar deze oplossing is mogelijk ...
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 30/09/06, 19:33

Dag

het water als het warm wordt, is het moeilijk om stabiel te blijven
iedereen die verwarmde zwembaden heeft, weet het!
hoe meer het warm is, des te meer het nodig is om het water te behandelen, het maakt algen en vol met micro-organismen ontwikkelen het wordt beschadigd Het is noodzakelijk om het regelmatig te filteren en te chloreren. Het is moeilijk te beheersen, als het eenmaal heet is, gaat het nauwelijks voorbij Pompende crêpines (het hete water dat uit de thermo-pomp van de airconditioning komt, ik breng het niet eens te veel op de grond terug) rechtstreeks naar het riool.
De natuur is goed gemaakt water in de aarde, wordt vastgehouden in 12c het vervuilt de kou niet (reactie van micro-organismen).

Vaak kiezen warmteaccumulatorsystemen een glycolwatermengsel en worden ze met andere producten behandeld om dit probleem te voorkomen
een tank voor warm water voor huishoudelijk gebruik te weinig warmte loopt het risico van legionellabacteriën.

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
Philippe Schutt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1611
Inschrijving: 25/12/05, 18:03
Plaats: Elzas
x 33

boiler




par Philippe Schutt » 30/09/06, 22:11

als uw verwarmingscircuit van het gesloten type is, is het bain-marie-systeem naar mijn mening onvermijdelijk.

Beeld

deze montage is een voorbeeld van andere ...
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Bing [Bot] en 281 gasten