GO brander gedoopt met water dat de vlam aantrekt? (Hypnow)

Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ... korte thermisch comfort. Isolatie, hout energie, warmtepompen maar ook elektriciteit, gas of olie, VMC ... helpen bij het kiezen en implementeren, problemen oplossen, optimalisatie, tips en trucs ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79367
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: GO brander gedoopt met water dat de vlam aantrekt? (Hypnow)




par Christophe » 13/02/21, 12:01

Ik heb hem en gesigneerd hihi : Cheesy:

Sorry, ik had moeten zeggen...tenminste een paar% omdat er andere effecten zijn...
0 x
Avatar de l'utilisateur
gildas
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 880
Inschrijving: 05/03/10, 23:59
x 173

Re: GO brander gedoopt met water dat de vlam aantrekt? (Hypnow)




par gildas » 13/02/21, 20:11

Flytox schreef:
Gildas schreef:Het brandstofverbruik kan veel groter zijn.. op mijn Briggs Stratton-maaier met uitlaatgas *(minder dan 1%) krijg ik een brandstofverbruik van 60% maar statisch. De motor draait normaal gesproken op 3600 tpm. De ringvormige ruimte bij de inlaatklep lijkt dan op de werking van een Pantone-reactor (?).
(*Experimentele opstelling, reproductie op eigen risico)


Wat noem je "statisch"?


De maaier maait niet, maar heeft met draaiende motor (hoge snelheid) op mijn gazon (hellende grond) gestaan ​​zonder te worden verplaatst...

Testen in 4 stappen met precies 1/8 liter benzine bij elke stap:

1e proef: 7 minuten en 30 seconden, koude motor versterkt met uitlaatgassen <1%.

(Elke keer dat de motor stopt, worden er 2 startpogingen gedaan om de duur van een test te valideren)
Let op: de tank was tijdens de vorige maaibeurt volledig geleegd

2e proef: Zonder doping: 11'15

3e proef: Met doping: 25'25 :schok:

Ik besluit een 4e test te doen om het goede resultaat van de 3e te valideren...

4e proef dus zonder doping: 8'10!!

Let op: tests uitgevoerd in november

Deze resultaten zijn bemoedigend, maar onder normale maaiomstandigheden verbruikt de "gedoteerde" maaier ongeveer 0,6 liter per uur...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839

Re: GO brander gedoopt met water dat de vlam aantrekt? (Hypnow)




par Flytox » 13/02/21, 21:46

Gildas schreef:De maaier maait niet, maar heeft met draaiende motor (hoge snelheid) op mijn gazon (hellende grond) gestaan ​​zonder te worden verplaatst...

Testen in 4 stappen met precies 1/8 liter benzine bij elke stap:

1e proef: 7 minuten en 30 seconden, koude motor versterkt met uitlaatgassen <1%.

(Elke keer dat de motor stopt, worden er 2 startpogingen gedaan om de duur van een test te valideren)
Let op: de tank was tijdens de vorige maaibeurt volledig geleegd

2e proef: Zonder doping: 11'15

3e proef: Met doping: 25'25 :schok:

Ik besluit een 4e test te doen om het goede resultaat van de 3e te valideren...

4e proef dus zonder doping: 8'10!!

Let op: tests uitgevoerd in november

Deze resultaten zijn bemoedigend, maar onder normale maaiomstandigheden verbruikt de "gedoteerde" maaier ongeveer 0,6 liter per uur...


Ik weet niet wat ik met deze resultaten moet doen, dat de motor minder verbruikt als hij stationair draait is heel goed, maar het is een situatie die niet bestaat, of de motor blijft niet staan ​​(normaal gesproken), de maaier is gemaakt voor maaien en juist door te maaien (motor onder belasting) is het interessant om minder te verbruiken/vervuilen.
Bij stationair draaien koelt de motor af (vaak te veel), vooral bij luchtkoeling, de thermische omstandigheden van de motor zijn niet goed, sommige zijn verstopt (de cilinderkop, de uitlaat, de bougie, enz.) andere lopen vast (met name de 2 keer). In deze specifieke omstandigheden kan je dopinglimiet liggen in het afkoelen van de hoge motor en het verbeteren van de verbranding, de regelaar draait het gas wat meer dicht en het verbruik daalt.
Ik zie dit als een beetje een speciaal geval, maar ik denk dat we ons meer moeten interesseren voor het verbruik van een volledige maaibeurt. (De handmatige beveiliging schakelt de motor uit en laat de motor niet stationair draaien tijdens het legen van de graszak...)
Toen de motor lange tijd stationair draaide, raakte deze voldoende verstopt om de opeenvolgende verbruiksmetingen vertekend te maken...

Heeft u het verschil in verbruik in rekening gebracht, gedoteerd en niet gedoteerd? Ik weet zeker dat het verschil in verbruik aanzienlijk kleiner is dan bij inactiviteit.

koude motor versterkt met uitlaatgassen <1%.

Hoe meet je deze < 1%?

Nog iets, ik heb vandaag dit document gevonden (pagina's 95 tot 104):

water_injectie.pdf
(1.57 miljoen) Downloaded keer 1325


Christophe, je zou het misschien kunnen toevoegen aan de essentiële documenten waarin doping/Pantone enz. wordt uitgelegd.
1 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
gildas
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 880
Inschrijving: 05/03/10, 23:59
x 173

Re: GO brander gedoopt met water dat de vlam aantrekt? (Hypnow)




par gildas » 13/02/21, 22:03

Nee, de maaier draait niet stationair, maar bij 3600 tpm is hij veel minder gereguleerd dan mijn Honda van 10 jaar geleden.
Geen verbruiksmetingen zonder doping.
Dit is een 4-takt Big Stratton
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839

Re: GO brander gedoopt met water dat de vlam aantrekt? (Hypnow)




par Flytox » 13/02/21, 23:19

Gildas schreef:Nee, de maaier draait niet stationair, maar bij 3600 tpm is hij veel minder gereguleerd dan mijn Honda van 10 jaar geleden.
Geen verbruiksmetingen zonder doping.
Dit is een 4-takt Big Stratton


Ik heb mij slecht uitgedrukt, een bepaald aantal maaiers draait niet meer stationair, hij staat stil of hij gaat direct naar geregelde snelheid en verlaat deze nooit meer (3600 tpm voor jou?).
Ik had het moeten hebben over geregeld toerental zonder belasting in plaats van stationair draaien (3600 tpm, d.w.z. gasklep bijna gesloten).
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
gildas
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 880
Inschrijving: 05/03/10, 23:59
x 173

Re: GO brander gedoopt met water dat de vlam aantrekt? (Hypnow)




par gildas » 02/10/22, 13:18

Hallo,
Ik heb mijn uitlaatgasrecyclingsysteem op mijn maaier verlaten omdat de resultaten in verbruik bijna identiek waren met of zonder recycling...

Ik plaats deze link om terug te keren naar het onderwerp GO-brander gedoteerd met water (die een Pantone-reactor gebruikt):

nieuwe-transporten/wetenschappelijke-en-theoretische-samenvatting-van-het-pantone-systeem-t13024-110.html#p504401
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 172-gasten