Frisquet hydrocomfort-ketel 23 kW

Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ... korte thermisch comfort. Isolatie, hout energie, warmtepompen maar ook elektriciteit, gas of olie, VMC ... helpen bij het kiezen en implementeren, problemen oplossen, optimalisatie, tips en trucs ...
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: Frisquet hydrocomfort-ketel 23 kW




par Exnihiloest » 12/12/22, 16:46

phil59 schreef:Hier is de ketel (ik geloof dat het zo heet), die de Riello 52 kW-ketel verving die ik had en die in 2020-2021 de geest gaf.

Ik heb het eerst vervangen door een model gekocht voor 20-30 € 10 km van mijn huis, het duurde bijna de winter, en daar heb ik er een tijdje een teruggeplaatst, dezelfde, omdat ik begin te weten, daar kochten veel 2 200 €.
...


Pas op voor de Frisquets. Ik had er zo een die ik moest veranderen. Het moet ongeveer 20 jaar oud zijn geweest en van binnenuit verroest, waardoor er een soort magnetische vijlsel in de PEX-leidingen terechtkwam, waardoor uiteindelijk alles verstopt raakte. Ik moest leren over het verwijderen van slib nadat mijn loodgieter de handdoek in de ring had gegooid. Het was vervelend, maar uiteindelijk heb ik de installatie hersteld. Ik vermoedde al een tijdje de radiatoren, dus heb ik alles vervangen door aluminium radiatoren.
Dus wantrouwen met de hier of daar geborgen wrakken. Wie de mijne kreeg, zou wat tegenslagen hebben gehad...
0 x
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2223
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 510

Re: Frisquet hydrocomfort-ketel 23 kW




par phil59 » 12/12/22, 16:55

Aluminium radiator, helemaal niet goed voor ketels.

*j'ai pas trop de boues, le système est vidanger, et en été, je n'hésite pas à déposer un radiateur pas ci par là, pour bien les rincer, et virer la boue dedans, qui s'accumule au fil du tijd.

De eerste die ik had teruggevonden, was al meer dan een jaar zo gebleven, maar er zat nog water in, dus minder corrosie in de lucht.

Maar ze vluchtte al snel...

Deze is helemaal "schoon", en voordat ik mijn circuit opzet, spoel ik goed af.
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: Frisquet hydrocomfort-ketel 23 kW




par Exnihiloest » 12/12/22, 17:42

phil59 schreef:Aluminium radiator, helemaal niet goed voor ketels.

*j'ai pas trop de boues, le système est vidanger, et en été, je n'hésite pas à déposer un radiateur pas ci par là, pour bien les rincer, et virer la boue dedans, qui s'accumule au fil du tijd.
...


In ieder geval, bij de laatste jaarlijkse revisie, waar ik ze vroeg om een ​​corrosiewerend product te injecteren dat ik had gekocht, vertelden ze me "niet nodig", en als bewijs, de helderheid van het water in het circuit na 4 jaar. Vroeger was het water bruin en moesten we elk jaar opnieuw beginnen.

Een aluminium radiator oxideert niet, of oppervlakkig. Er is geen logische reden waarom ze niet goed zouden zijn voor verwarming. Bovendien zijn ze betere warmtegeleiders, ze warmen sneller op wanneer dat nodig is. Ik heb er zeker geen spijt van, ook al kwam het slib van vroeger zekerder uit de ketel dan uit de oude radiatoren.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6528
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1643

Re: Frisquet hydrocomfort-ketel 23 kW




par Macro » 12/12/22, 17:47

een aluminium radiator die in het verwarmingscircuit van mijn huis is gestoken (gietijzer op de begane grond en staal boven) het was een helse pijn ... Het veroorzaakte de vorming van ik weet niet welk gas in het circuit .. J Ik moest constant spoelen... Eenmaal verwijderd... Geen zorgen meer...
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Reinoso
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 914
Inschrijving: 12/12/12, 12:57
Plaats: Sologne
x 1137

Re: Frisquet hydrocomfort-ketel 23 kW




par Reinoso » 12/12/22, 17:56

Macro schreef:een aluminium radiator die in het verwarmingscircuit van mijn huis is gestoken (gietijzer op de begane grond en staal boven) het was een helse pijn ... Het veroorzaakte de vorming van ik weet niet welk gas in het circuit .. J Ik moest constant spoelen... Eenmaal verwijderd... Geen zorgen meer...


hij heeft misschien een aluminium ketel en plastic buizen geplaatst!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: Frisquet hydrocomfort-ketel 23 kW




par Exnihiloest » 12/12/22, 18:42

Macro schreef:een aluminium radiator die in het verwarmingscircuit van mijn huis is gestoken (gietijzer op de begane grond en staal boven) het was een helse pijn ... Het veroorzaakte de vorming van ik weet niet welk gas in het circuit .. J Ik moest constant spoelen... Eenmaal verwijderd... Geen zorgen meer...


Mogelijk dat er enig elektrolyse-effect optreedt als de leidingen van koper zijn, koper/aluminium vormt een goed oxidatie-reductiekoppel. Met PER, niet dit probleem.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 233-gasten