Wijzigen van een boiler brander - plantaardige olie

Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ... korte thermisch comfort. Isolatie, hout energie, warmtepompen maar ook elektriciteit, gas of olie, VMC ... helpen bij het kiezen en implementeren, problemen oplossen, optimalisatie, tips en trucs ...
oliebrander
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 6
Inschrijving: 01/05/06, 00:02

een oliebrander wijzigen ...




par oliebrander » 01/05/06, 20:59

goedenavond
ben het helemaal met je eens wat betreft de vervuiling van deze machines met motorolie, het probleem was dat de olie op de vlam druppelde, met een inlaattemperatuur die vrij dicht bij de omgevingstemperatuur lag en een hoge viscositeit, wat allemaal resulteerde in zwarte, zwarte, zwarte dampen van buitenaf.

Nu neem je een brander, waarin je afgewerkte olie van ongeveer 50°C stuurt om door de hogedrukpomp te kunnen, dan breng je hem op druk, dan verhoog je hem naar 110°C, en injecteer je hem op +- 20 bar, door door het door het mondstuk te spuiten, en op wonderbaarlijke wijze ontsteekt het onmiddellijk, het verbrandt nikkel en er komt geen zwarte rook uit, de ketel van mijn buurman, die op brandstof werkt, rookt meer dan de mijne, wat we niet kunnen zien als hij draait
0 x
Avatar de l'utilisateur
Philippe Schutt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1611
Inschrijving: 25/12/05, 18:03
Plaats: Elzas
x 33




par Philippe Schutt » 01/05/06, 21:33

in de smederijen verpulverden ze ook. maar de start was nog steeds moeilijk. Als de oven eenmaal heet is, brandt hij goed, zelfs met koude olie. De vlam is erg lang, eerst blauw, daarna geel/wit. We hebben de brander zo georiënteerd dat hij rond de oven ging en weer terugkwam om zichzelf weer aan te steken, waardoor de opstarttijd aanzienlijk werd verkort.
Aan de andere kant is de gebruikte olie erg zwavelrijk, je ziet geen rook maar je vervuilt maximaal wat betreft de zure regen. Daarom is het verbranden van afgewerkte olie verboden, met de verplichting voor monteurs om deze in te leveren bij een inzamelorganisatie.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79462
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11097




par Christophe » 01/05/06, 23:19

Philippe Schutt schreef:Aan de andere kant is de gebruikte olie erg zwavelrijk, je ziet geen rook maar je vervuilt maximaal wat betreft de zure regen.


Er zijn ook gechloreerde verbindingen (alle soorten additieven) die daarom dioxines en furanen vormen...
0 x
Avatar de l'utilisateur
pluesy
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 291
Inschrijving: 26/11/04, 22:39
Plaats: 88 Saint Dié Vogezen
x 1




par pluesy » 03/05/06, 08:39

koekoek oliebrander

Ik dacht dat je modificatie voor koolzaadolie was; (hernieuwbaar) niet voor gratis quazi drain olie maar zeer vervuilend

Persoonlijk heb ik geprobeerd een extra glasvezel lontkachel met koolzaad aan te zetten en de test was niet geweldig (vlam niet erg heet en vreselijke geur...)

hier stel ik mezelf een vraag is dat de perfecte verbranding van koolzaadolie in een kamer en + of - vervuilend / giftig is dan de gedearomatiseerde olie die wordt verkocht voor de hulpkachels, zelfs als de geur van de olie het voordeel lijkt te hebben...

Ik gebruik de motorolie om de frames te behandelen (ik heb al 200 liter gebruikt voor een kleine hangar van 200 m2 ronde houtstructuur van Storm 99 die ik heb gebouwd)
als op een dag de schuur wordt afgebroken en het belandt in brandhout zal het ook vervuilen maar ik zal er zeker niet meer zijn om het te zien en me schuldig te voelen
het enige wat ik kan wensen is dat mijn nakomelingen groen zijn...
0 x

"Er zijn slechts twee dingen oneindig, het universum en de menselijke domheid ... maar voor de wereld, ik heb geen absolute zekerheid."
[Albert Einstein]
oliebrander
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 6
Inschrijving: 01/05/06, 00:02

een oliebrander wijzigen ...




par oliebrander » 04/05/06, 09:54

welkom

Ik gebruik het legen omdat er een enorme voorraad naast mijn huis ligt, en daarom gratis en zelfs nog vervuilender om doorboorde vaten te zien stromen (dat gezegd hebbende, dat ontheft mij niet van de verantwoordelijkheid), maar de aanpassing is gemaakt voor elk type olie, in het begin en nog steeds draai ik soms met gerecyclede frituurolie (zonnebloemkoolzaad, wordt ook gebruikt voor mijn voertuig), het enige verschil is dat er iets meer moet worden verwarmd (140 °C bij ipv 100 °C), anders alles anders is hetzelfde.

Wat de afvoerolie betreft, is het niet voldoende om te zeggen dat de professionals er vanaf moeten komen en geen problemen meer moeten hebben, FALSE.

Er zijn al maar heel weinig professionals die er zo vanaf komen (om je te overtuigen, neem een ​​vat van 200 liter en ga langs de garages om het te vullen, ik denk dat het niet lang zal duren), omdat ze belasting moeten betalen, of aanbieden een olie die al is voorgefilterd zodat deze teruggenomen kan worden, dan gaat bij opname een zeer groot deel in ROOK in de cementfabriek voorzien van zogenaamde filters (die deze controleert en waar (de verificatierapporten zijn slechts informeel en niet verplicht).

Als we de planeet nog meer willen vervuilen, ben ik de eerste die gaat, maar als je me leuk vindt, ga je je brood halen in een koets, ga je ermee op vakantie, en ik garandeer je dat je niet ver komt .

Ecologie is goed, ik heb het geluk dat ik in een regio woon waar de ....... vaten met verontreinigd afval moesten begraven, omdat we tot de mogelijke locaties behoorden, en dan praten we er niet meer over, dus deze vaten zijn ergens aangekomen, niemand heeft ze onderweg opgegeten.


Dus de ecologie zo bezien nee dank je, kijk als laatste redmiddel op de wegen een vertrek vanaf een grote brug, in mei, het aantal automobilisten, die zichzelf milieuactivisten noemen, en die het eigenlijk zonder hun auto doen!!! !! !

Tegenwoordig is het sleutelwoord ECONOMIE, iedereen wil een beetje sparen om te kunnen leven, behalve onze heersers voor wie een label onder de 1000 € niet bestaat, en waar het minimumsalaris 5000 € is, vanochtend luisterde ik naar frankrijk info, jospin's verkiezingscampagne in 2002, J. seguela aan het hoofd voor het kleinigheidje van € 245, voor het resultaat dat we kennen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Philippe Schutt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1611
Inschrijving: 25/12/05, 18:03
Plaats: Elzas
x 33




par Philippe Schutt » 04/05/06, 11:25

ha! Ik dacht dat ze oude oliën gebruikten om synthetische oliën te maken... nog een illusie die uit de hand loopt
0 x
oliebrander
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 6
Inschrijving: 01/05/06, 00:02




par oliebrander » 04/05/06, 13:50

Ik weet dat een klein deel ook wordt gebruikt om kettingzaagolie te maken, maar voor de rest zijn we vandaag de dag tot het beste en het slechtste in staat...
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 05/05/06, 08:34

Dag
Een kleine opmerking voor gebruikte oliën
Het is niet omdat er een mooie blauwe vlam is en wat uit de schoorsteen komt transparant is als hete lucht, dat het veilig en niet-vervuilend is. Twintig jaar geleden was het risico dat deze oliën goed zouden verbranden bij hoge temperaturen kleiner, vooral niet-reinigende oliën en transmissieoliën. Hoewel de technologie ertoe heeft geleid dat oliën verschillende additieven hebben, bevatten ze, zodra ze door de motor gaan, allerlei vormen van metaalwas en motorslijtage. , antivries.
Momenteel zijn de oliën veelal synthetisch of semi-synthetisch en bevatten ze meer additieven dan de bedrijven geheim houden. Deze oliën branden slecht en zijn bij gedeeltelijke verbranding in het motorsegment meestal kankerverwekkend.
Dus wat uit de schoorsteen komt, ook al is het transparant, is vergif.

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
Philippe Schutt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1611
Inschrijving: 25/12/05, 18:03
Plaats: Elzas
x 33




par Philippe Schutt » 05/05/06, 09:02

Ik zou wel eens willen weten wat de bekende erkende organisaties ermee doen, want als ze ze verbranden dan kun je ze net zo goed zelf verbranden om jezelf te verwarmen.
Aan de andere kant, als ze worden gerecycled, zou het geen zin hebben
0 x
michelfr
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 02/06/06, 10:04

Oliebrander




par michelfr » 02/06/06, 10:10

Hallo,
Na de aankondiging van de oliebrander,
hoe en welke site dit document verkoopt
merci

antwoord mij alstublieft op het volgende adres

denis.foulon@sig-ge.ch
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 138-gasten