Wijzigen van een boiler brander - plantaardige olie

Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ... korte thermisch comfort. Isolatie, hout energie, warmtepompen maar ook elektriciteit, gas of olie, VMC ... helpen bij het kiezen en implementeren, problemen oplossen, optimalisatie, tips en trucs ...
paotop
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 139
Inschrijving: 15/11/05, 11:35
Plaats: zuidwesten

Wijzigen van een boiler brander - plantaardige olie




par paotop » 03/04/06, 07:28

Oorspronkelijk onderwerp (ebay-link) is verlopen.

Je kunt dit in plaats daarvan lezen: https://www.econologie.com/forums/bruleur-ch ... 57-60.html
0 x
Avatar de l'utilisateur
pluesy
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 291
Inschrijving: 26/11/04, 22:39
Plaats: 88 Saint Dié Vogezen
x 1




par pluesy » 03/04/06, 14:35

ja 30 euro (+ 4 euro verzendkosten) voor een paar gescande vellen is het duur om per kilo papier te betalen!
er zijn boeken van 300 tot 400 pagina's vol info die voor dezelfde prijs of zelfs goedkoper zijn ...

naar mijn mening bevat het systeem een ​​voorverwarmer en / of een oliestart en eenmaal warm gedraagt ​​de olie zich als stookolie
Het is niet nodig om wiskunde te hebben gedaan of om een ​​genie te zijn om zo'n systeem te ontwikkelen ... misschien een beetje gezond verstand dat is alles.
0 x

"Er zijn slechts twee dingen oneindig, het universum en de menselijke domheid ... maar voor de wereld, ik heb geen absolute zekerheid."
[Albert Einstein]
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6987
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2911




par gegyx » 03/04/06, 15:03

pluesy schreef:Het is niet nodig om wiskunde te hebben gedaan of om een ​​genie te zijn om zo'n systeem te ontwikkelen ... misschien een beetje gezond verstand dat is alles.
Ja, inderdaad!
Maar genieën worden veracht en worden tijdens hun leven niet herkend ...
Aan de andere kant benutten de "slimmeriken" genereus de menselijke goedgelovigheid in hun voordeel ...
Al minimaal € 171, - in zijn tas, in 10 dagen.
In een meer grandioos genre had de dame van de voormalige burgemeester van Parijs een rapport gemaakt, opgepompt en goed beloond, wat een controverse veroorzaakte.
Let op! De verkoper biedt ook "bh's + string" aan in zijn winkel.
Ik zie niet echt het verband, met de oliebrander ... (noch met de dame): hihi:
Dernière édition par gegyx de 03 / 04 / 06, 15: 21, 1 keer bewerkt.
0 x
Neant
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 298
Inschrijving: 12/02/06, 12:47




par Neant » 03/04/06, 15:18

Hallo dat ik dit soort Gegyx-interventies leuk vind, je bent een bloedhond, : Mrgreen:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79353
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11059




par Christophe » 03/04/06, 16:44

gegyx schreef: De verkoper biedt ook "bh's + string" aan in zijn winkel.
Ik zie niet echt het verband, met de oliebrander ... (noch met de dame): hihi:


Het rapport is het geld: de verkoper is waarschijnlijk een profiteur die niets met econologie te maken heeft ... en ik betwijfel of dit de auteur van het boek is ... Ik wed dat mijn rapport en de econo-pagina's worden op dezelfde manier verkocht op ecobio-beurzen ... (ik zag het al in 2002 met de quanthomme-pagina's ...)

Hoe dan ook, niets weerhoudt u ervan om commentaar te geven op het aanbod van Ebay door rechtsboven op 'De verkoper een vraag stellen' te klikken ...
0 x
oliebrander
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 6
Inschrijving: 01/05/06, 00:02

een oliebrander wijzigen ...




par oliebrander » 01/05/06, 00:21

Hallo allemaal
Ik zag ook de advertentie, maar blijkbaar van wat je zegt ziet het systeem er niet goed uit, waarmee draai je je ketels als oliebranders
merci
0 x
Avatar de l'utilisateur
geotrouvetout
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 108
Inschrijving: 18/09/05, 21:10
Plaats: 76




par geotrouvetout » 01/05/06, 01:32

oliebrander schrijft:welkom
Voor geïnteresseerden heb ik een oliebrander modificatiesysteem ontwikkeld om het om te vormen tot een 100% minerale, dierlijke of stookoliebrander.
Dit alles is vastgelegd in een klein boekje met foto's en info, die ik voor 25 € verkoop.

Als u uw olieverwarming niet te duur vindt, ga dan uw gang, denk eraan dat ik niemand dwing dit boekje voor mij te kopen.


Hier is het bericht van een vorig bericht, zoek naar de fout !!!!

GEO : Idee: .
0 x
Avatar de l'utilisateur
Philippe Schutt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1611
Inschrijving: 25/12/05, 18:03
Plaats: Elzas
x 33




par Philippe Schutt » 01/05/06, 09:50

nou wat? hij is aardig, hij zegt zelfs dankjewel : Mrgreen:
0 x
oliebrander
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 6
Inschrijving: 01/05/06, 00:02

een oliebrander wijzigen ...




par oliebrander » 01/05/06, 10:53

Hallo allemaal

en nogmaals bedankt voor uw constructieve kritiek


Ter info, het boek dat ik verkoop bevat alle onderdelen die ik heb getest en geverifieerd om te komen tot een gemodificeerde brander die op lange termijn werkt (test van meer dan vier maanden continu), denk ik, alsof sommige zeg, als ik belangrijke informatie had gestolen, zou het al enige tijd op installaties hebben gestaan, terwijl vreemd genoeg hier of elders het aantal ketels die, zoals de mijne, op 100% olie werken, niet opwindend is de kolommen van forums.

Wat betreft de verkoopprijs, ik denk dat je me leuk vindt als we naar KROLL gaan om hen te vragen om een ​​brander met een grote glimlach, ze zullen ons antwoorden met een goede factuur en in goede staat.

Ik heb tijd en geld aan dit project besteed, het werkt, ik installeer het met buren en vrienden en ook met andere mensen die ervan hebben gehoord, ik heb het te koop aangeboden op internet, omdat Ik heb gemerkt dat niemand iets concreets kan bieden aan mensen die verder willen met andere dingen, maar niet de tijd hebben om het te ontwikkelen.

Dus jullie kunnen me allemaal bekritiseren, maar ik verwarm mezelf momenteel voor 150 frs in mijn eentje

Hallo allemaal en nogmaals bedankt voor je opmerkingen en kritiek, want zoals sommigen zeggen krijgen de critici aandacht.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Philippe Schutt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1611
Inschrijving: 25/12/05, 18:03
Plaats: Elzas
x 33




par Philippe Schutt » 01/05/06, 20:29

voorheen hadden we smeedovens die met afgewerkte olie werkten. De enige moeilijkheid bij het overwinnen is een moeilijke ontsteking. we gebruikten een zaklamp voor 1 minuut of 2. Daarna hield de vlam aan. eerst rookte de schoorsteen een beetje, maar zodra de oven heet was, bleef er niets meer over en werd de hel heet.
In een huishoudelijke ketel die de hele tijd stopt, kom ik niet in de verleiding om het te proberen vanwege vervuiling en vervuiling.
in de ateliers stonden oliekachels die een beetje functioneerden als de kleine oliekachels: de olie stroomt in de kachel, verdampt en de gassen verbranden. het maakte een vlam vrij dicht bij blauw, dus goede verbranding. Verlaten, omdat het heel vaak nodig was om de slak die na verdamping van de gassen was achtergebleven te schrapen
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 359-gasten