Plannen van een langzame verbrandingskachel

Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ... korte thermisch comfort. Isolatie, hout energie, warmtepompen maar ook elektriciteit, gas of olie, VMC ... helpen bij het kiezen en implementeren, problemen oplossen, optimalisatie, tips en trucs ...
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12

Plannen van een langzame verbrandingskachel




par Andre » 21/12/07, 00:29

Dag

Ik weet niet meer of ik mijn langzame verbrandingskachel hier al op had gepost forumHet is een van de meest voorkomende houtverwarmingssystemen in Quebec, vanwege de efficiëntie en het lage houtverbruik.

Hier is het:
plan-van-de-fourneaux-pic259.jpg


Dit uitgevoerd geeft:
poel-a-slow-combustion-pic258.jpg


Andre
0 x
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 21/12/07, 08:54

Hallo Andrew,
Er staat in de link dat pagina niet gevonden is...

Ik heb het meerdere keren in een link op mijn site gezet, omdat het duidelijk van mij is!
Ik ben van plan er "een van deze 4" van te maken ;-)
een van mijn pagina's gewijd aan houtkachels:
http://www.nrjrealiste.fr/construct/poele%20masse.html

Als u wilt dat ik ander onderzoek van u presenteer of illustreer, zou dat met veel plezier zijn.

Jo

Edit door christophe: link gecorrigeerd https://www.econologie.com/plans-d-un-po ... -3565.html
0 x
Chatham
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 536
Inschrijving: 03/12/07, 13:40




par Chatham » 21/12/07, 09:26

Aardewerken kachels ken ik goed sinds mijn grootouders er een hadden: hij verwarmt goed, maar hij eet in het begin nog steeds veel hout voor de instelling in t° (zeer sterke traagheid), maar daarna is het verbruik matig om hem in stand te houden...
Langzame verbranding: jammer dat de beschreven kachel niet gedetailleerder is, want slecht gebouwd kan deze zeer gevaarlijk zijn: langzame verbranding = risico op hoge productie van koolmonoxide (dodelijk)...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79462
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11097




par Christophe » 21/12/07, 09:49

Ik ben bezig met het corrigeren van de partijen (eindelijk degenen die ik vind!) en ik plaats het document in de downloads van de site zodra het klaar is.
0 x
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 21/12/07, 10:05

de productie van CO?
ja langzame verbranding produceert het, MAAR het evacueert het:

Opgemerkt moet worden dat de deur inderdaad WATERDICHT moet zijn
0 x
Avatar de l'utilisateur
pef
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 58
Inschrijving: 02/10/07, 00:48




par pef » 21/12/07, 10:27

Hallo Andreas....

Het is alweer een tijdje geleden dat ik uw plan van de kachel heb gevonden, sterker nog, ik stond geregistreerd op de Forum PMC Evolution die een tijdje geleden werd gehackt, we waren op een intelligente manier begonnen te debatteren over de mogelijkheid van verwarming met hout enz. enz... helaas gaf een idioot er de voorkeur aan om de forum om te schijnen... :onheil:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79462
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11097




par Christophe » 21/12/07, 10:29

Hier is het document "goed" online:
https://www.econologie.com/plans-d-un-po ... -3565.html

Als het idee van deze kachel goed is (dat wil zeggen betere prestaties dan een klassieke kachel van een paar jaar geleden), denk ik dat André nog steeds een beetje optimistisch is als hij dit zegt:

Zo'n kachel verwarmt gemakkelijk een huis, als het buiten -25°C is, tot 25°C binnen met een paar houtblokken.


Of het zijn Canadese boomstammen (dus op Amerikaanse schaal) die met dit soort "kruiwagens" vervoerd moeten worden : Mrgreen:

Beeld
Dernière édition par Christophe de 21 / 12 / 07, 10: 35, 1 keer bewerkt.
0 x
Chatham
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 536
Inschrijving: 03/12/07, 13:40




par Chatham » 21/12/07, 19:01

Christophe schreef:
Zo'n kachel verwarmt gemakkelijk een huis, als het buiten -25°C is, tot 25°C binnen met een paar houtblokken


Of het zijn Canadese boomstammen (dus op Amerikaanse schaal) die met dit soort "kruiwagens" vervoerd moeten worden : Mrgreen:



het doet me denken aan een sneeuwscooteraanval in Quebec een paar jaar geleden: toen we 's avonds bij -40° bij een hut aankwamen, raadde de gids ons aan dat niet te doen nooit laat het vuur uitgaan... in de ene kamer ging het goed (1 houtblok per uur...), in de andere een stel parigo's die de hele nacht sliepen: 's ochtends bibberden ze van de kou en waren hun laarzen vastgelast de grond door de vorst : Mrgreen: : Mrgreen: : Mrgreen:
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 21/12/07, 20:24

Dag
het doet me denken aan een sneeuwscooteraanval in Quebec een paar jaar geleden:


Het zou niet bij Lac Blanc zijn dat daar veel Franse toeristen komen

Beeld

Kachels in de winkel

Beeld

Beeld

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
Gregconstruct
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1781
Inschrijving: 07/11/07, 19:55
Plaats: Amay België




par Gregconstruct » 21/12/07, 21:31

Chatham schreef:een groep parigo's die de hele nacht sliepen: 's morgens bibberden ze van de kou en hun laarzen waren door de vorst aan de grond gelast : Mrgreen: : Mrgreen: : Mrgreen:


Je moet echt CON zijn om niet te begrijpen dat het een kwestie van overleven is!!!
0 x
Elke actie geldt voor onze planeet !!!

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 250-gasten