Maak een hybride 205 Peugeot (benzine / elektrisch)

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6528
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1643




par Macro » 03/02/11, 08:16

Voorlopig wil ik alleen maar omgaan met tevreden gebruikers... Zonder deel te hoeven nemen aan een project dat het gezinsleven vernietigt (een fout die ik al eerder heb gemaakt)...

Voor ons zal elektrische mobiliteit noodzakelijkerwijs een project zijn dat zich al lang zal ontwikkelen... Ik zou niet de enige zijn die de auto gebruikt... Met alle beperkingen van het gebruik van een dergelijke voortstuwing... Ik denk dat het echt zo is. Ik zal aan haar lichaam moeten werken, Mamita... Ze weet al jaren niet meer waar de vuldop van een tank zit... Zet dus elke avond haar karretje onder de hoede... Ga daar ook heen. voldoende dicht bij de terminal parkeren zonder op de terminal te parkeren : Cheesy: en achteruit (omdat we thuis alleen makkelijk vooruit gaan) Wanneer moet je een automatische versnellingsbak gebruiken...Voor haar is dat voorlopig uitgesloten (ze denkt dat ze Fangio is...) : Cheesy:
Wat betreft de prijs van energie...We moeten het psychologisch nog voorbereiden om deze kosten met 5 te moeten vermenigvuldigen...
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 03/02/11, 12:20

Macro schreef:Voorlopig wil ik alleen maar omgaan met tevreden gebruikers... Zonder deel te hoeven nemen aan een project dat het gezinsleven vernietigt (een fout die ik al eerder heb gemaakt)...
Ik kan zulke wijsheid alleen maar goedkeuren, zelf surfend met de grenzen... :?
Macro schreef:Voor ons zal elektrische mobiliteit noodzakelijkerwijs een project zijn dat zich al lang zal ontwikkelen... Ik zou niet de enige zijn die de auto gebruikt... Met alle beperkingen van het gebruik van een dergelijke voortstuwing... Ik denk dat het echt zo is. Ik zal aan haar lichaam moeten werken, Mamita... Ze weet al jaren niet meer waar de vuldop van een tank zit... Zet dus elke avond haar karretje onder de hoede... Ga daar ook heen. voldoende dicht bij de terminal parkeren zonder op de terminal te parkeren : Cheesy: en achteruit (omdat we thuis alleen makkelijk vooruit gaan) Wanneer moet je een automatische versnellingsbak gebruiken...Voor haar is dat voorlopig uitgesloten (ze denkt dat ze Fangio is...) : Cheesy:
Veel overeenkomsten met mijn Mie, behalve de versnellingsbak, waar ze ooit expert in was, maar waar ze niets meer over wil horen sinds ze de automatische versnellingsbak heeft geproefd en daarna de elektrische...
Mijn vriend heeft ook al tijden niet meer getankt (het is een van mijn voorrechten), zowel op benzine als op LPG. Maar het gemak, de eenvoud, de snelheid en de netheid van het laden van onze Peugeots is zodanig dat het geprezen wordt. Ik vrees dat dit aanzienlijk zal verslechteren met de nieuwe elektrische voertuigen en de aangekondigde afschaffing van het MARECHAL-stopcontact (SAE J1772-standaard).
:?
Voor de terminal is het geen probleem, ik heb 5 meter oplaaddraad, maar dat beschermt de garagedeur niet waartegen hij "leunt" om zijn "parkeermarkering" te vinden. :? :|

Macro schreef:Wat betreft de prijs van energie...We moeten het psychologisch nog voorbereiden om deze kosten met 5 te moeten vermenigvuldigen...
:frons: verdeeldheid bedoel je. :?
In ieder geval is dit een onjuiste weergave van de ordes van grootte, omdat we het paradigma veranderen. :?
De kosten van een kilowattuur elektriciteit zijn dezelfde als die van een “kilowattuur brandstof”.
Wat mij betreft verbruiken mijn elektrische auto’s 5 keer minder dan mijn LPG-sedan. : Mrgreen:
Mijn elektrische auto's kosten mij qua energie (elektriciteit + verwarmingsbrandstof) minder dan € 3/100 km, of ongeveer 2 liter per 100 km van het energiebudget van een thermisch voertuig.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6528
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1643




par Macro » 03/02/11, 12:58

Nee, ik blijf vermenigvuldigd met 5...En dat is op onze dagelijkse ritten...Ik kwam op lange ritten ruim onder de €XNUMX,- per duizend km uit....
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 03/02/11, 13:14

Macro schreef:Nee, ik blijf vermenigvuldigd met 5...En dat is op onze dagelijkse ritten...Ik kwam op lange ritten ruim onder de €XNUMX,- per duizend km uit....
Als u het hebt over het rijden met teruggewonnen frituurolie, dan is dit een voorbeeld dat niet kan worden gegeneraliseerd en waarvan de duurzaamheid onzeker is...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6528
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1643




par Macro » 03/02/11, 13:50

Ik ben me ervan bewust dat dit niet kan worden veralgemeend... en elektrische tractie ook niet... (het leveren van voldoende elektrische energie voor alle auto's is op dit moment een zoete droom...)

Duurzaamheid....Waarvan??? Van een voertuig dat correct is aangepast en correct wordt gebruikt??? Sorry...De levensverwachting zal net zo hoog zijn als die van een elektrische auto...
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 03/02/11, 14:36

Macro schreef:Ik ben me ervan bewust dat dit niet kan worden veralgemeend... en elektrische tractie ook niet... (het leveren van voldoende elektrische energie voor alle auto's is op dit moment een zoete droom...)
Dit is een gemeenplaats die door tegenstanders van elektrische mobiliteit (waaronder oliemaatschappijen) naar voren wordt gebracht, maar onjuist is. Alle prognoses laten zien dat we in Frankrijk genoeg energie hebben om 1 miljoen elektrische voertuigen van stroom te voorzien. Genoeg om de komende 10 jaar zonder zorgen door te komen. Bovendien zal de evolutie van zogenaamde intelligente productie- en distributienetwerken (smart grids) het mogelijk maken om toekomstige oplossingen zoals G2V - V2G-beheer te implementeren, waarbij het voertuig een integraal onderdeel zal zijn van het elektrische netwerk door als bufferopslag te dienen. voor intermitterende hernieuwbare energiebronnen.
: Idee: 8)
Macro schreef:Duurzaamheid....Waarvan??? Van een voertuig dat correct is aangepast en correct wordt gebruikt??? Sorry...De levensverwachting zal net zo hoog zijn als die van een elektrische auto...
Dat was niet mijn punt. Ik verwees naar het feit dat uw leveringsbron kan "verdwijnen", belastbaar kan worden...
Er wordt gezocht naar alle alternatieve energiebronnen.
op deze forum we hebben gebruikers van ketels die plantaardige olie gebruiken, "pelletfabrikanten"...

Zelf, de dag dat EDF (in principe nog steeds 19 jaar) mijn fotovoltaïsche elektriciteit niet langer tegen een hoge prijs bij mij koopt, zou ik deze gebruiken voor mijn persoonlijk gebruik, d.w.z. meer dan 15000 km per jaar elektrisch reizen...
En ik hoop mijn bestaande installatie zo snel mogelijk te voltooien met micro-windenergie, fotovoltaïsche zonne-energie of andere...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6528
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1643




par Macro » 03/02/11, 15:33

in de winter hebben we in Frankrijk een tekort en zijn we verplicht elektriciteit te importeren...


1 miljoen voertuigen...we zijn ver verwijderd van de huidige vloot...die ongeveer 31 miljoen bedraagt...

Jouw geval kan ook niet veralgemeend worden, niet iedereen kan in het zuiden een oppervlakte van 30m² aan zonnepanelen hebben... (de 6m² voor het parkeren van een auto is al een groot probleem geworden)


Wat betreft het recyclen van afval dat niemand wil... We hadden plezier met het vergassen van wat rommel met een vriend... het leverde ons een aantal interessante resultaten op... Dan, na de friet... zijn er nog steeds de elektrische transformatoroliën die momenteel worden gebruikt naar het oosten getrokken om op dezelfde plaats te eindigen waar ik ze zelf zou kunnen plaatsen... En daar met de elektrische behoeften die stijgen. Ga je gang, maak een keuze. Bo nca geeft een beetje pyraleen terug. Maar dat doen we niet Het maakt niet uit dat de uitlaat niet in het midden van het stuur uitkomt

Wat betreft verwarming met plantaardige olie... ik ben bezig aan mijn derde winter... ik begin het te weten...
De bevoorrading is op zijn zachtst gezegd makkelijker dan een paar jaar geleden (een groot deel van de friteuses is gesloopt)...
: Mrgreen:
Dernière édition par Macro de 03 / 02 / 11, 15: 50, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
moimart1
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 65
Inschrijving: 30/06/08, 21:51
Plaats: Maas




par moimart1 » 03/02/11, 15:44

voornamelijk kernenergie...

Dus is de elektrische auto voor iedereen de toekomst?
Persoonlijk denk ik van niet, vooral de elektrische auto's van tegenwoordig, maar het heeft geen zin om over het bovenstaande te discussiëren.
Waar het om gaat zijn mensen die in actie komen en die bijvoorbeeld 'vooruit' komen door hun auto op te laden met een hernieuwbare energiebron

-- Einde van mijn haakjes
0 x
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 03/02/11, 15:46

Macro

Je hebt het over piekuren, als er wordt bijgeladen als er stroom beschikbaar is, zoals 's nachts, is er geen probleem!


Ze zijn in staat om op afstand de meterstanden op te nemen, maar ook bij overschot kunnen ze de start/stop van een eenvoudige lader regelen!

Het is krankzinnig hoe tegenstanders van elektrische voertuigen overal onwaarheden verspreiden en het wordt vervelend omdat we ze voortdurend op hun plaats moeten zetten, te beginnen met autojournalisten, deze groep incompetente mensen die vaak geen kennis hebben van mechanica, dus stel je voor elektriciteit!

Citro

Ik vind dat je erg geduldig bent in het altijd herhalen van dezelfde antwoorden zonder enige kans te missen om elektriciteit te verdedigen!

Persoonlijk reageer ik als ik monumentale blunders zie waar ik van in mijn stoel spring!

Laat niet los!
0 x
Stepping achter kan soms vriendschap versterken.
Kritiek is goed als toegevoegd aan een compliment.
Alain
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 03/02/11, 15:53

moimart1 schreef:voornamelijk kernenergie...

Dus is de elektrische auto voor iedereen de toekomst?
Persoonlijk denk ik van niet, vooral de elektrische auto's van tegenwoordig, maar het heeft geen zin om over het bovenstaande te discussiëren.
Waar het om gaat zijn mensen die in actie komen en die bijvoorbeeld 'vooruit' komen door hun auto op te laden met een hernieuwbare energiebron

-- Einde van mijn haakjes


Ze vertragen de kerncentrales die er toch al zijn, dus waarom zouden we ze niet ten volle benutten!

We kunnen altijd hernieuwbare energieën toevoegen, zoals windturbines of zonnepanelen die variabele elektriciteit leveren, en het overschot gebruiken om de auto op te laden op dezelfde manier als ik hierboven vermeldde, met laders die worden beheerd door de elektriciteitsleverancier!

Dat betekent dat er minder olie op de wegen circuleert, inclusief het transport van olie!
0 x
Stepping achter kan soms vriendschap versterken.

Kritiek is goed als toegevoegd aan een compliment.

Alain

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 79-gasten