Groene filter directe inlaatkit

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79422
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11084




par Christophe » 18/12/07, 15:31

jonule schreef:> chirstophe, voor je vfr '94 toen ze geen 5w40 verkochten! het was noodzakelijkerwijs 15w40!


Zelfs niet "erger", als ik het me goed herinner, spreekt de "kennisgeving" van 20W40 voor de zomer en 10W40 voor de winter...

Wat telt is vooral de 2e index... hoe hoger die is, hoe meer, als hij warm is, de film beschermend is en dus ook de motor beschermd (maar hoe meer wrijving er is en dus verbruik)....

De koude-index W(inter) van een 10W- en 5W-olie wordt grotendeels overschat voor onze regio's...maar het valt mee.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Gregconstruct
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1781
Inschrijving: 07/11/07, 19:55
Plaats: Amay België




par Gregconstruct » 18/12/07, 16:06

Persoonlijk heb ik een K&N directe inname en 10w40 olie.
De directe toelating biedt betere tijden voor mijn molen (een 1300 cdti). Daarmee bedoel ik niet dat mijn auto een straaljager is geworden. Maar door deze slim gebruikte kleine winst kon ik 5% brandstof besparen!

Verwacht ook geen wonderen!!!

Een belangrijk ding, regelmatig onderhoud van het inlaatfilter (+/- elke 10000km). Het moet goed worden schoongemaakt (niet met een blazer) en goed worden geolied.
0 x
Elke actie geldt voor onze planeet !!!
Chatham
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 536
Inschrijving: 03/12/07, 13:40




par Chatham » 18/12/07, 19:22

Flytox schreef:Hallo Chatam

In de jaren 80, waar ik werkte, hadden ze redelijk goed uitgeruste testbanken en probeerden Microlon (Turbolon voor vliegtuigturbines) en vonden geen verbetering in de levensduur van de versnellingsbakken of verbetering in het verbruik. Natuurlijk liet de fabrikant zijn koper glimmen door te zeggen dat hij een aerotoepassing had. : Mrgreen:


A+

Reeds in een turbine is het aandeel mechanische wrijving erg laag, de motoras drijft op een kussen van olie bij 25000 tpm, het verbaast me niet dat ik geen verschil heb gezien, het is alleen op het niveau van het verloopstuk dat er een impact zou kunnen zijn, maar gezien het ontwerp (planetair systeem) is het helemaal niet vergelijkbaar met bijvoorbeeld een conisch tandwiel waarop de microlon een aanzienlijke impact heeft (gecontroleerd op een cardan-motorfiets)...
Vraag efficiëntie, ik zette Microlon in de jaren 80 in de molen van mijn A310 V6, ja de ultra-gulzige V6 PRV uit de R30, na behandeling liep ik op 12L/100 (met daling van de olietemperatuur) in plaats van 14L/100, gemiddeld gemeten over 1 jaar op alle routes, met een minimaal verbruik van 8L/100 op een roadtrip van 700km...
Een vriend doorboorde het oliecarter van zijn met microlon behandelde BMW 6-cilinder op een steen en deed het na 50km zonder olie en toch zonder enige schade aan de motor die niet eens oververhit raakte... Voor de rest denkt iedereen wat hij wil... Merk op dat dit product al 35 jaar wordt gemaakt: als het echt zo erg was, zou het gezien de hoge prijs denk ik niet tot vandaag hebben overleefd...
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 18/12/07, 20:22

Hallo
Wat je Microlon noemt, er zijn verschillende fabrikanten van deze producten NULON of SLICK50
het is vrij effectief, het vermindert wrijving, het vermindert slijtage bij koude start en voorkomt dat de motor beschadigd raakt bij gebrek aan olie, te vermijden bij motoren die niet inlopen, het zorgt ervoor dat de cilinders glazig worden
Oorspronkelijk werd dit product exclusief verkocht door de Hells Angels die Harley-motorfietsen inbrachten,

Voor de olie zijn de extra vloeistoffen voordelig voor een motor die bij extreme kou start en korte periodes draait, voor een camoin die 12 uur draait, afgezien van de start?
de vloeibaarheid van de olie is afhankelijk van de constructie van de motor, in een vliegtuig gebruiken we 100+ in de zomer en in de winter van 20w 50w aeroshell (motor gemonteerd met een flinke speling)

Voor ricinusolie, klootz en een dure maar kwaliteitsolie is het additief.

Voor het luchtfilter hebben we een meer doorlaatbare luchtfilter geplaatst, er is geen winst op de economie in vergelijking met het origineel, alleen een winst op vol vermogen.
Op watervliegtuigen om stroom te krijgen bij het opstijgen, verwijderen verschillende piloten het luchtfilter volledig, dit geeft 50 tot 100 tpm extra, niets op het verbruik
Op het water, afgezien van het inslikken van vliegen in de motor, is het risico op het eten van zand op hoogte klein.

Andre
0 x
Chatham
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 536
Inschrijving: 03/12/07, 13:40




par Chatham » 18/12/07, 21:42

Andre schreef:Hallo
Wat je Microlon noemt, er zijn verschillende fabrikanten van deze producten NULON of SLICK50
het is behoorlijk effectief, het vermindert wrijving, het vermindert slijtage bij koude start en voorkomt schade aan de motor bij gebrek aan olie

Voor de olie zijn de extra vloeistoffen voordelig voor een motor die bij extreme kou start en korte periodes draait, voor een camoin die 12 uur draait, afgezien van de start?
de vloeibaarheid van de olie is afhankelijk van de constructie van de motor, in een vliegtuig gebruiken we 100+ in de zomer en in de winter van 20w 50w aeroshell (motor gemonteerd met een flinke speling)

Andre


Microlon, dat is het: [url] http://www.microlon.com/
Bij vliegtuigmotoren is de speling tussen de zuiger en de cilinder inderdaad erg groot om te voorkomen dat ze vast gaan zitten tijdens het laten zakken van de verminderde gasklep (de olie is heet, de zuigers blijven verwijd, maar de cilinders koelen enorm af en spannen zich dus ook vast, dit zien we ook aan de belachelijke compressie van deze motoren als ze koud zijn door lekkages: de propeller van een 8-liter motor kan gemakkelijk met één hand worden rondgedraaid...
De monograde SAE 100 luchtvaart (zeer goedkope olie) heeft een hete viscositeit die overeenkomt met een multigrade 20w50, type olie dat het hele jaar door in veel vliegtuigen in Frankrijk wordt gebruikt (niet in ULM's die veel efficiëntere auto- of motoroliën gebruiken).
Moderne vrachtwagens gebruiken niet langer 20w50, maar 5w30,10, 30w15 of 30wXNUMX, zogenaamde "brandstofbesparende" smeermiddelen goedgekeurd door alle grote fabrikanten zoals Mack, Renault, Volvo, MB, Mann, Scania, etc...[/url]
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 18/12/07, 22:29

Dag
De monograde SAE 100 luchtvaart (zeer goedkope olie
)

Je hebt er al een hele tijd geen gekocht, de (Shell 100 plus) de 12-quart case (946 ml) kost $ 66, terwijl de semi-synthetische aeroshell 20-50w $ 75 kost
Rotella Shell auto-olie 15w40w voor diesel of auto kost $ 14 voor een container van 4 liter
Ik geef de voorkeur aan de zomer (100 meer) het verbruikt elke 1 uur 4 liter de semi-synthetische brandt niet goed op de kaarsen.
een goede vliegtuigolie moet verbranden zonder as achter te laten, ik heb kleine Continentals honderden uren lang 1 liter per uur zien verbruiken als je hem opent, niet meer verkoold dan een normale motor.

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 28/12/07, 14:43

Dat is interessant,

kort samengevat, welke olie moet de door Renault geleverde 10W40 vervangen bij het aftappen van mijn nieuwe DCI om minder te verbruiken?

siliconenvet? :D
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 28/12/07, 15:58

Chatham schreef:
jonule schreef:0W20 olie is reclame, het moet duur zijn!


De enige plantaardige olie die kan worden gebruikt, en die bovendien veel wordt gebruikt in motorsmering, is ricinusolie, een kwestie van gladheid en weerstand tegen hoge temperaturen, een supersynth doet het niet beter, maar... er is een maar: het oxideert heel snel en vormt heel snel sludge in de motor, wat leidde tot het stopzetten ervan rond de Tweede Wereldoorlog, maar werd nog lang in de competitie gebruikt.Een kleine Belgische fabrikant maakt echter nog steeds plantaardige oliën, met name met ricinusolie, maar volgens een proces van chemische hercompositie van hun uitvinding die alle nadelen elimineert: blijkbaar zitten ze helemaal in het spel en hebben ze goedkeuring verkregen van Porsche, Mercedes Benz en VW, wat niet niks is:

http://www.electrion.be/

Helaas wordt het alleen in België verkocht...

Niet van een hond, er is een 84-jarige die me altijd vertelt!!
In het verleden was er zeer goede olie;;;ELECTRION,ELECTRION
En ik, zei ik tegen mezelf... ja, zacht, op tijd...
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 28/12/07, 17:52

en ze smaakt ook goed : Cheesy:

"Degenen die Electrion-oliën hebben geproefd, blijven ze gebruiken"


Ik zweer je dat ik deze zin op hun site heb gestolen :D
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Avatar de l'utilisateur
Gregconstruct
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1781
Inschrijving: 07/11/07, 19:55
Plaats: Amay België




par Gregconstruct » 28/12/07, 19:15

NORMAAL!!!!

Het is BELGISCH dus het is goed!!!! : Mrgreen: : Mrgreen: : Mrgreen: : Mrgreen: : Mrgreen:
0 x
Elke actie geldt voor onze planeet !!!

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 89-gasten