Groene filter directe inlaatkit

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
Avatar de l'utilisateur
Bixente
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 5
Inschrijving: 23/12/05, 20:44
Plaats: Pays Basque

Groene filter directe inlaatkit




par Bixente » 18/12/07, 12:02

Hallo gemeenschap.
Ik las in het artikel van Marc Alias: https://www.econologie.com/huiles-moteur ... -3056.html

Marc Alias ​​schreef:Fuch olie toegevoegd aan de directe inlaatkit, de gemiddelde autonomie van deze 206 steeg van 500 naar 600 km, of +20%
Met andere woorden: het gemiddelde wegverbruik is met 20% gedaald! Dus wie zegt beter en... zonder mechanische risico's natuurlijk?


Heeft iemand ervaring met directe inlaat op DIESELmotoren, al dan niet met turbo?

Verlicht ons alstublieft.

Bixente
0 x
Retrokit op Vito 108 CDI (waardoor ik meer brandstof verbruik) en HVP dualfuel op Clio I
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79332
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046




par Christophe » 18/12/07, 13:54

Sorry dat ik niet meer informatie heb over de olie, maar ik kan het de journalist vragen als je wilt?

Anders interesseert uw handtekening ons:

Retrokit op Vito 108 CDI (waardoor ik meer verbruik)


Kun je ons meer vertellen?

ps: voor de afbeelding van uw handtekening kunt u onze image host gebruiken (zie link "Een afbeelding of bestand invoegen op de forum, klik hier." onder het berichtschrijfvenster). Bedankt.
0 x
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 18/12/07, 14:11

0W20 olie is reclame, het moet duur zijn!

voorheen gebruikte iedereen 15w40 toen moest iedereen overstappen op 10w40 (TD), maar iedereen kan met 20w50 (TD) rijden!

Ik zie geen motor kapot gaan met 20w50... wat ik bedoel is niet "doe iets in je motor" maar: waarom verkopen ze petroleumolie steeds duurder?

en vooral: waarom spreekt niemand over PLANTAARDIGE smeerolie?
waarvan de eigenschappen gelijk zijn aan mineralen?? en bovendien biologisch afbreekbaar?

wat verrassend is, is dat PLANTOMOT, om er maar één te noemen, afkomstig is van fuch:
Beeld

een lijst met additieven:
Beeld

In Frankrijk kunt u BIOLUB vinden bij de "Charentaise des Lubricants" voor € 1.65 per liter (prijs 2005) in vaten van 200 liter, portvrij.

Een distributeur? : Roll:
0 x
Chatham
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 536
Inschrijving: 03/12/07, 13:40




par Chatham » 18/12/07, 14:18

Op een diesel, vooral een supercharger, levert het plaatsen van een beter doorlatend filter in plaats van een schoon origineel filter absoluut niets op... Op een benzinemotor kun je in het beste geval 5% van het maximale vermogen besparen, maar qua zuinigheid is dat wel het geval. is "niet meetbaar"... Wat een smeermiddel met hoog rendement betreft, ligt de winst (geverifieerd met het hypersmeermiddel Mécacyl of Microlon) eerder in de orde van 8%, en zelfs dan alleen bij motoren met oude technologie, omdat de meest recente de wrijving door ontwerp, maar 20% is volkomen onmogelijk... : Mrgreen:
0 x
Chatham
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 536
Inschrijving: 03/12/07, 13:40




par Chatham » 18/12/07, 14:33

jonule schreef:0W20 olie is reclame, het moet duur zijn!

voorheen gebruikte iedereen 15w40 toen moest iedereen overstappen op 10w40 (TD), maar iedereen kan met 20w50 (TD) rijden!

Ik zie geen motor kapot gaan met 20w50... wat ik bedoel is niet "doe iets in je motor" maar: waarom verkopen ze petroleumolie steeds duurder?

en vooral: waarom spreekt niemand over PLANTAARDIGE smeerolie?
waarvan de eigenschappen gelijk zijn aan mineralen?? en bovendien biologisch afbreekbaar?



Hoe vloeibaarder de olie en hoe dunner de oliefilm, hoe lager de wrijving: een moderne motor is ontworpen om te werken met vloeibare olie, doorgaans 5w40 of zelfs 0w30, als je er 20w50 in stopt zou het verbruik behoorlijk substantieel toenemen: geen interesse. ..(merk op dat ik bezig ben met de productie van motoronderdelen)...

De enige plantaardige olie die kan worden gebruikt, en die bovendien veel wordt gebruikt in motorsmering, is ricinusolie, een kwestie van gladheid en weerstand tegen hoge temperaturen, een supersynth doet het niet beter, maar... er is een maar: het oxideert heel snel en vormt heel snel sludge in de motor, wat leidde tot het stopzetten ervan rond de Tweede Wereldoorlog, maar werd nog lang in de competitie gebruikt.Een kleine Belgische fabrikant maakt echter nog steeds plantaardige oliën, met name met ricinusolie, maar volgens een proces van chemische hercompositie van hun uitvinding die alle nadelen elimineert: blijkbaar zitten ze helemaal in het spel en hebben ze goedkeuring verkregen van Porsche, Mercedes Benz en VW, wat niet niks is:

http://www.electrion.be/

Helaas wordt het alleen in België verkocht...
Dernière édition par Chatham de 18 / 12 / 07, 14: 49, 1 keer bewerkt.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79332
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046




par Christophe » 18/12/07, 14:37

Chatham schreef:http://www.electrion.be/

Helaas wordt het alleen in België verkocht...


Nou dat zou kunnen lukken, we zitten in België en we exporteren naar Frankrijk... : Cheesy:

Maar goed, de verzendkosten voor 5L olie... :frons:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79332
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046




par Christophe » 18/12/07, 15:03

Chatham schreef:Hoe vloeibaarder de olie en hoe dunner de oliefilm, hoe lager de wrijving: een moderne motor is ontworpen om te werken met vloeibare olie, doorgaans 5w40 of zelfs 0w30, als je er 20w50 in stopt zou het verbruik behoorlijk substantieel toenemen: geen interesse. ..(merk op dat ik bezig ben met de productie van motoronderdelen)...


En het tegenovergestelde doen (een moderne olie in een motor doen die een paar jaar oud is) is ook niet aan te raden omdat dit zou leiden tot onvoldoende smering en een toename van de motorslijtage...om een ​​paar% in verbruik te winnen is de berekening snel gemaakt klaar !

Ik heb dit ervaren op mijn vfr uit 1994 met 0W30... toen de motor warm was, kon je de kleppen horen "dichtslaan". Als het een auto was geweest, had ik het waarschijnlijk niet gehoord...

Ik heb het snel weer afgetapt en 5W40 toegevoegd...
0 x
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 18/12/07, 15:11

voor 200 L bieden ze u verzending aan?-)

> chatam:
je zegt dat het plaatsen van 20w50 in een "moderne motor ontworpen voor 5w40" (let op het reclame-effect om de 5w40 te verkopen) het verbruik verhoogt: in welke verhouding?
je zegt zelf dat het een bolletje is om te meten...
+ makkelijk te meten: het prijsverschil tussen de 2 oliën, vooral waar je het koopt...

anders is het noemen van ricinusolie niet stijlvol... het maakt zeker modder! zonder toevoegingen! daarom heb ik de lijst gepost...
bij norauto verkochten ze ruim 5 jaar geleden de voorvader van de BIOLUB: het was de Hélianthe200+, zeer efficiënt: waarom bestaat hij niet meer?

> chirstophe, voor je vfr '94 toen ze geen 5w40 verkochten! het was noodzakelijkerwijs 15w40!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 18/12/07, 15:17

Hallo Chatam
Chatham schreef:"...Wat een smeermiddel met hoog rendement betreft, is de winst (geverifieerd met het hypersmeermiddel Mécacyl of Microlon) eerder in de orde van 8%, en zelfs dan alleen bij motoren met oude technologie, omdat de meest recente de wrijving al door het ontwerp verminderen , maar 20% is ronduit onmogelijk... : Mrgreen:


In de jaren 80, waar ik werkte, hadden ze redelijk goed uitgeruste testbanken en probeerden Microlon (Turbolon voor vliegtuigturbines) en vonden geen verbetering in de levensduur van de versnellingsbakken of verbetering in het verbruik. Natuurlijk liet de fabrikant zijn koper glimmen door te zeggen dat hij een aerotoepassing had. : Mrgreen:

De realiteit is dat de Microlon-tests tegelijkertijd met de certificering van de motor (Arriel) werden uitgevoerd. De motor was dan ook gecertificeerd met , dus ze waren verplicht er mee door te gaan... ook al bracht dit product niets; wat pas later duidelijk werd. : Lol:

A+
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
Bixente
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 5
Inschrijving: 23/12/05, 20:44
Plaats: Pays Basque




par Bixente » 18/12/07, 15:23

Christophe schreef:ps: voor de afbeelding van uw handtekening kunt u onze image host gebruiken (zie link "Een afbeelding of bestand invoegen op de forum, klik hier." onder het berichtschrijfvenster). Bedankt.



Oké, het is klaar! Is het deze keer goed?


Christophe schreef:Anders interesseert uw handtekening ons:

Retrokit op Vito 108 CDI (waardoor ik meer verbruik)


Kun je ons meer vertellen?


Ja, maak je geen zorgen, ik ben geregistreerd op de Forum sinds 2005, maar ik heb niet veel tijd om te schrijven.
Ik bereid hierover een klein bericht voor u voor, met enkele foto's en enkele cijfers na enkele duizenden kilometers afgelegd met deze RETROKIT E45!
0 x
Retrokit op Vito 108 CDI (waardoor ik meer brandstof verbruik) en HVP dualfuel op Clio I

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 333-gasten