Eco-rijden in de praktijk: Tips die werken!

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064

Re: Eco-driving in de praktijk: tips die werken!




par Christophe » 23/01/20, 13:52

izentrop schreef:Door uw voet van het gaspedaal te halen, kunnen elektrische auto's aanzienlijke motorremmen genereren. Tot het punt dat sommige fabrikanten beloven dat rijden met één pedaal mogelijk is. https://www.sciencesetavenir.fr/high-te ... ein_127666


Bin gosh ... is dat niet slechts een verhaal van configuratie en systematische regeneratie (zie de macro "min of meer")? Omdat het fysiek helemaal niet coherent is! Alle borstelloze motoren die ik heb, hebben bijna geen motorremmen ... en het remmen van een elektromotor is zwak in vergelijking met zijn thermische equivalent.

Wanneer gestopt, kunt u over het algemeen een 100 kW-elektromotor met de hand draaien (langzaam maar het draait) ... iets ondenkbaar met een warmtemotor met hetzelfde vermogen ... omdat er veel meer interne wrijving en van te verplaatsen delen ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: Eco-driving in de praktijk: tips die werken!




par GuyGadebois » 23/01/20, 13:59

Christophe schreef:
izentrop schreef:Door uw voet van het gaspedaal te halen, kunnen elektrische auto's aanzienlijke motorremmen genereren. Tot het punt dat sommige fabrikanten beloven dat rijden met één pedaal mogelijk is. https://www.sciencesetavenir.fr/high-te ... ein_127666


Bin gosh ... is dat niet slechts een verhaal van configuratie en systematische regeneratie (zie de macro "min of meer")? Omdat het fysiek helemaal niet coherent is! Alle borstelloze motoren die ik heb, hebben bijna geen motorremmen ... en het remmen van een elektromotor is zwak in vergelijking met zijn thermische equivalent.

Wanneer gestopt, kunt u over het algemeen een 100 kW-elektromotor met de hand draaien (langzaam maar het draait) ... iets ondenkbaar met een warmtemotor met hetzelfde vermogen ... omdat er veel meer interne wrijving en van te verplaatsen delen ...

Misschien activeert het door de voet op te tillen een "dynamo" die de accu's oplaadt en daardoor op de motor afremt. Het is mogelijk?
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064

Re: Eco-driving in de praktijk: tips die werken!




par Christophe » 23/01/20, 14:00

Om terug te keren naar "min of meer" ...

Ik hoop dat de ingenieurs hun taak van het dimensioneren van energie correct hebben gedaan, omdat het me lijkt dat het beter is om traagheid te gebruiken dan de batterij altijd te regenereren ...

Analogie: energetisch gezien is het beter om een ​​vlakke weg te hebben dan een heuvelachtige weg ...De klim zal altijd meer energie verbruiken dan de afdaling wint ...

Welnu, het regeneratieve is, denk ik, hetzelfde! Om nog maar te zwijgen over de onvermijdelijke verliezen ...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064

Re: Eco-driving in de praktijk: tips die werken!




par Christophe » 23/01/20, 14:00

GuyGadebois schreef:Misschien activeert het door de voet op te tillen een "dynamo" die de accu's oplaadt en daardoor op de motor afremt. Het is mogelijk?


Ja man! Dit wordt de regeneratieve modus genoemd. Maar er is geen dynamo, het is de motor die omkeerbaar is!
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: Eco-driving in de praktijk: tips die werken!




par GuyGadebois » 23/01/20, 14:01

Christophe schreef:
GuyGadebois schreef:Misschien activeert het door de voet op te tillen een "dynamo" die de accu's oplaadt en daardoor op de motor afremt. Het is mogelijk?


Ja man! Dit wordt de regeneratieve modus genoemd. Maar er is geen dynamo, het is de motor die omkeerbaar is!

Welnu, hier is het, het mysterie van de "motorrem" is niet meer. : Mrgreen:
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064

Re: Eco-driving in de praktijk: tips die werken!




par Christophe » 23/01/20, 14:03

Nou als een motor misschien niet regeneratief is (afhankelijk van wat op zijn klemmen wordt toegepast) ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
plasmanu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2847
Inschrijving: 21/11/04, 06:05
Plaats: Het viilleduct van Lavilledieu 07170
x 180

Re: Eco-driving in de praktijk: tips die werken!




par plasmanu » 23/01/20, 14:12

Het regeneratieve is als op een kleine windturbine (zonder fysieke rem of versnellingsbak) wanneer er teveel wind is. De elektronica is verantwoordelijk voor het remmen en balanceren van het overschot op een ontlaadcircuit. Daar ontlaadt het op de batterij: logisch.
Als het leeg is, verandert het in gesmolten boter
0 x
"Om Evil niet te zien, niet om Evil te horen, niet om Evil te spreken" 3 kleine aapjes Mizaru
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064

Re: Eco-driving in de praktijk: tips die werken!




par Christophe » 23/01/20, 14:18

Dit is wat ik eerder zei: sjaar elektromagnetisch (gewenst en gecontroleerd) remmen, een elektromotor heeft bijna geen motorrem (we kunnen spreken in pouillèmes)

De motorrem van een EV kan afkomstig zijn van een mogelijke versnellingsbak of van de andere componenten van de krachtoverbrenging, aan de andere kant ... maar dit blijft een overschrijding van die van een thermische motor.

Wanneer je van een benzinemotor naar een dieselmotor gaat, is het verschil al duidelijk! Een benzinemotor heeft veel meer, alleen vanwege de gasvlinders ... maar de compressie is sterker in een diesel ...

Ik denk dat fabrikanten automatisch regeneratief ("min of meer") gebruiken omdat stuurprogramma's zijn hieraan gewend, ze hebben altijd met motorremmen gereden, ze hebben geleerd het te gebruiken en storen ze dus niet te veel en dan worden zeker ongelukken voorkomen!
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: Eco-driving in de praktijk: tips die werken!




par GuyGadebois » 23/01/20, 14:23

Christophe schreef:Nou als een motor misschien niet regeneratief is (afhankelijk van wat op zijn klemmen wordt toegepast) ...

Ik geef toe dat ik gedumpt ben. Hierboven "Dit is wat we de regeneratieve modus noemen. Maar er is geen dynamo, het is de motor die omkeerbaar is" en dan "Bin ja omdat een motor misschien niet regeneratief is" ... :( :( :(
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064

Re: Eco-driving in de praktijk: tips die werken!




par Christophe » 23/01/20, 14:25

Misschien NIET ... Het kan ook zo zijn! Moet volgen! : Cheesy: Manu verklaarde ook met andere woorden ...

Vergeet het maar, ik denk dat ik het waarom van de systematische motorrem van EV's heb gevonden, zie mijn bericht net daarvoor!
0 x

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 88-gasten