Ecodriving, ja ... maar kijk uit voor vroegtijdige slijtage!

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6528
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1643

Re: Eco-driving, ja ... maar pas op voor voortijdige slijtage!




par Macro » 28/06/22, 00:22

Frank accelereren met mijn c zero... Autonomie in vrije val... Ik heb zojuist de eerste set voorbanden vervangen... Op 89000 km : Cheesy: pads zijn 25% versleten : Cheesy:
1 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064

Re: Eco-driving, ja ... maar pas op voor voortijdige slijtage!




par Christophe » 28/06/22, 00:29

Ik dacht dat je de auto niet moest overladen... hoeveel verdient de instructeur? 140kg? : Mrgreen:
0 x
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2223
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 510

Re: Eco-driving, ja ... maar pas op voor voortijdige slijtage!




par phil59 » 28/06/22, 08:01

Een heel simpel ding ook.

Op mijn ion, zoals de Macro c0, als je bereik verliest op gebruikelijke routes, zoals 10 km, op een auto met 100, controleer je de bandenspanning en bingo! meestal ontbreekt 10%....

Op deze auto's is dat meteen te zien....

Normale druk op 2.5, en toen ik een langere route te gaan had, veranderde ik naar 3.2.....

En door eco-rijden te doen, leer je supersnel als je 100 km autonomie hebt.

Je gebruikt de "motorrem".... Je komt in de stad aan, zonder te hebben geremd, met de juiste snelheid....
1 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: Eco-driving, ja ... maar pas op voor voortijdige slijtage!




par Janic » 28/06/22, 20:21

Normale druk op 2.5, en toen ik een langere route te gaan had, veranderde ik naar 3.2.....
en in het geval van een ongeval weigeren de verzekeringsmaatschappijen te betalen voor niet-naleving van de instructies van de fabrikant.
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2223
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 510

Re: Eco-driving, ja ... maar pas op voor voortijdige slijtage!




par phil59 » 28/06/22, 20:31

Janic schreef:
Normale druk op 2.5, en toen ik een langere route te gaan had, veranderde ik naar 3.2.....
en in het geval van een ongeval weigeren de verzekeringsmaatschappijen te betalen voor niet-naleving van de instructies van de fabrikant.


Pffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffff.

Bronnen, wetsartikelen? Voorbeeldgevallen?

Ja, ik weet het, ik was niet cool op de pffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffff....

Maar vanavond kan het me niet schelen .... En nogmaals, ik heb geen basis Janic gedaan .....
1 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: Eco-driving, ja ... maar pas op voor voortijdige slijtage!




par Exnihiloest » 28/06/22, 21:34

Janic schreef:
Normale druk op 2.5, en toen ik een langere route te gaan had, veranderde ik naar 3.2.....
en in het geval van een ongeval weigeren de verzekeringsmaatschappijen te betalen voor niet-naleving van de instructies van de fabrikant.


Het is verkeerd. onzin. Verklaringen die even ongeldig zijn in juridische zaken als op alle andere gebieden waarover hij praat.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6528
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1643

Re: Eco-driving, ja ... maar pas op voor voortijdige slijtage!




par Macro » 29/06/22, 08:27

Gisteren overgestapt van mijn c zero naar ct...Vervolging voor de achterremmen iets uit balans (slechts % : Mrgreen: : Mrgreen: : Mrgreen: ) de auto is pas 10 jaar oud en heeft 84000 km gereden. Dit zijn trommelremmen... De diagnose van de controller is een mechanisch defect omdat zowel het pedaal als de handrem niet in balans zijn... Probleem remmen die nooit worden gebruikt... in dagelijks gebruik meer dan 52 km Ik raak de remmen 6 keer aan op de laatste 3 of 4 meter voordat ik stop bij een verkeerslicht of bij het stopbord ...
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064

Re: Eco-driving, ja ... maar pas op voor voortijdige slijtage!




par Christophe » 29/06/22, 10:27

Janic schreef:
Normale druk op 2.5, en toen ik een langere route te gaan had, veranderde ik naar 3.2.....
en in het geval van een ongeval weigeren de verzekeringsmaatschappijen te betalen voor niet-naleving van de instructies van de fabrikant.


Overdrijf niet! Tenzij een band is gebarsten, zal geen enkele deskundige ooit de bandenspanning controleren na een ongeval...
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: Eco-driving, ja ... maar pas op voor voortijdige slijtage!




par Janic » 29/06/22, 14:23

christophe
Overdrijf niet! Tenzij een band is gebarsten, zal geen enkele deskundige ooit de bandenspanning controleren na een ongeval...
niet noodzakelijk na een burst. De expert zal uit reflex ook kijken naar de bandenslijtage en dus de centrale slijtage van te hard opgepompte banden die de grip op de grond en vooral op natte of vettige grond verminderen.
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064

Re: Eco-driving, ja ... maar pas op voor voortijdige slijtage!




par Christophe » 29/06/22, 16:03

Hij zal ook de geometrie controleren, denk je? : Mrgreen:

Een beetje moeilijk op een wrak…
0 x

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 104-gasten