Zoek gevonden 38 resultaten

par vanagaz1961
19/09/14, 15:40
Forum : Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ...
onderwerp: Hulp voor boiler paradigma pelletti II
antwoorden: 16
views: 28898

Hallo, sorry dat ik geen verbinding heb gemaakt, maar ik was de forum sporadisch gezien de hoeveelheid werk. Ik weet nog steeds hoe ik de Paradigma-ketels moet regelen, ik heb de instructies in het Frans, inclusief de TEM-regeling, oorspronkelijk gemonteerd op de Paradigma's in België. als ik kan...
par vanagaz1961
05/12/10, 20:56
Forum : De bistro: leven op de site, vrije tijd en ontspanning, humor en gezelligheid en advertenties
onderwerp: [Een ander] Humor
antwoorden: 17118
views: 3643436

Dirk Pitt schreef: wat zijn trouwens die twee koperen dingen aan het plafond bij vertrek en terugkomst? Hallo, Die met de tip bovenaan: waterontluchter starten: maakt het verzamelen van microluchtdeeltjes mogelijk nadat het water door de circulatiepomp en de boiler is gepasseerd. Voor die ene...
par vanagaz1961
05/12/10, 11:03
Forum : Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ...
onderwerp: ÖkoFEN en Pellaqua, onvoldoende verwarming probleem?
antwoorden: 240
views: 114833

wat zijn trouwens de twee koperen dingen aan het plafond bij vertrek en terugkomst? Hallo, :pijl: Die met de punt bovenaan: startende waterontluchter: maakt het verzamelen van microluchtdeeltjes mogelijk nadat het water door de circulatiepomp en de boiler is gepasseerd. :pijl: Voor degene met...
par vanagaz1961
04/12/10, 17:48
Forum : Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ...
onderwerp: ÖkoFEN en Pellaqua, onvoldoende verwarming probleem?
antwoorden: 240
views: 114833

Hallo, :arrow: Wat de circulatiepomp betreft, het is een Laing E4 met permanente magneet, laag stroomverbruik, maar hoog debiet. Ik denk dat het ruim voldoende is voor de installatie, aangezien het een 1 inch retour + retour stalen buis is, met aansluiting op de radiatoren in 1/2. ...
par vanagaz1961
14/04/10, 21:25
Forum : Hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ...
onderwerp: Meer 100 installaties ketels pellets ...
antwoorden: 1
views: 5138

Meer 100 installaties ketels pellets ...

Hallo, Meer dan 100 Paradigma pelletketelinstallaties in bedrijf in minder dan twee jaar, met of zonder verwarmingsbuffer, met of zonder sanitaire voorzieningen, met of zonder zonne-energie, van 8 tot 56 kW, met alle soorten silo's, met competentie, ernst en professionaliteit. de extra service: hotline...
par vanagaz1961
07/02/10, 21:40
Forum : Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ...
onderwerp: Time tracking operatie op de ketel OKOFEN
antwoorden: 1659
views: 727014

Re: Oscillaties

Ik zeg dat ik geen wiebels heb, dat is een beetje overdreven. Met oscillatie bedoel ik het stoppen van de pompen en het sluiten van de kleppen. Dit fenomeen doet zich slechts in één geval voor: brander uit, gelijktijdige verwarming + warmwateraanvraag. In dit geval is de warmteafname aanzienlijk en werkt de brander niet...
par vanagaz1961
07/02/10, 21:23
Forum : Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ...
onderwerp: Time tracking operatie op de ketel OKOFEN
antwoorden: 1659
views: 727014

Op de Paradigma ketel weet ik hoe ik de maximale temperatuur van de ketel moet instellen, onafhankelijk van de TEM. Op Okofen kan het ook. Maar wat bedoel je met maximale temperatuur? - de nominale temperatuur van de ketel? - de uitschakeltemperatuur van de brander? Deze twee elementen zijn par...
par vanagaz1961
07/02/10, 18:06
Forum : Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ...
onderwerp: Time tracking operatie op de ketel OKOFEN
antwoorden: 1659
views: 727014

Hallo, ik lees de dagelijkse forum en uw problemen bij het beheersen van temperatuurschommelingen in uw verwarmingsinstallaties. Ik kom uit op een honderdtal Paradigma pelletketelinstallaties, beheerd zoals Okofen met TEM-regeling, via een mengkraan. Ik ben niet langer...
par vanagaz1961
10/11/09, 22:10
Forum : Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ...
onderwerp: Time tracking operatie op de ketel OKOFEN
antwoorden: 1659
views: 727014

Hallo, Vanuit mijn ervaring als installateur kan ik u vertellen dat de meeste problemen met het TEM-beheer vrijwel allemaal worden geneutraliseerd door een nauwkeurige regeling van de watercirculatiestroom in het verwarmingscircuit. Een hoge circulatiesnelheid veroorzaakt immers grote temperatuurschommelingen...
par vanagaz1961
25/10/09, 16:29
Forum : Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ...
onderwerp: Borgschroef pellet silo
antwoorden: 185
views: 116422

100 ketels in Duitsland en bijna evenveel in Oostenrijk, en ik heb nog nooit zoiets gevonden op de forums willekeurig uit mijn onderzoek! Wat is dit “Franse kwaad”? Het is de implementatie die op het eerste gezicht vastloopt... en de naleving van de instructies van de fabrikant door de installateurs...

Zoek Geavanceerd zoeken