Hulp voor boiler paradigma pelletti II

Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ... korte thermisch comfort. Isolatie, hout energie, warmtepompen maar ook elektriciteit, gas of olie, VMC ... helpen bij het kiezen en implementeren, problemen oplossen, optimalisatie, tips en trucs ...
Nico2lyon
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 8
Inschrijving: 13/12/13, 16:30

Hulp voor boiler paradigma pelletti II




par Nico2lyon » 13/12/13, 16:49

Hallo iedereen
Ik lees je al een tijdje omdat mijn doel was om thuis een pelletketel te installeren. Deze ketel kocht ik van een professional die zijn winkel om gezondheidsredenen had gesloten en die zijn model van nieuwe expo verkocht.
Het punt is, ik ga het niet kunnen installeren.
Deze ketel is van 2007 en ik weet niet welke bedieningsunit ik erop moet installeren. Er is alleen een zwarte doos rechts van de PLC. Ik zag dat er toezichthouders "paradigma" waren die blijkbaar niet kunnen worden gekocht (niet gevonden) en andere toezichthouders "Tem", maar ik weet niet welk model het goede is en nog minder waar ik het kan vinden. .... Bovendien wordt mij verteld over de code om aan de slag te gaan, zonder welke ik niets zou kunnen doen. Ik heb echt de indruk een co te hebben gemaakt ... lachend door dit spul zo te kopen ... Help me alsjeblieft ... Dank je ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Philippe Schutt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1611
Inschrijving: 25/12/05, 18:03
Plaats: Elzas
x 33




par Philippe Schutt » 14/12/13, 19:24

heeft u de installatiehandleiding?
http://paradoco.paradigmaitalia.it/files/getbyid/502

begrijp gewoon een beetje Italiaans ...

blijkbaar contact op met X21 en mogelijk X19
0 x
Nico2lyon
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 8
Inschrijving: 13/12/13, 16:30




par Nico2lyon » 14/12/13, 21:08

Goedenavond Philippe en bedankt voor de link. Het kan inderdaad worden ontcijferd (als iemand een link naar de FR-versie had, zou ik nog steeds een nemer zijn), en ik realiseer me dat mijn document onvolledig is. Ik heb ook geen hydraulisch schema en ik zie het ook niet in de doc in het Italiaans .... Maar dit is niet mijn grootste zorg.
Mijn CV-ketel (die nog niet is geïnstalleerd) is trouwens alleen uitgerust met de PPUI-regelmodule. Ik heb niet de "Systa comfort" die, volgens de doc, een optie is en ik weet niet echt waar het voor is, regelgeving ?? Als dit het geval is, begreep ik dat ik iets anders kon plaatsen (bijvoorbeeld TEM PM 2940) maar ik weet het niet zeker, heb je lichten nodig ...... Bovendien, als ik moet dit zetten
TEM PM 2940, ik weet niet welke ik moet nemen, wetende dat mijn ketel alleen zal worden gebruikt voor verwarming en misschien later bij het schaken. Het lijkt erop dat er meerdere in deze serie zijn: BUL? BUML? Enz ... Er is hier een hele boel: http://www.heiz24.de/index.php/fr/PM-29 ... a/l-KAT177
En bovenal, ik herinner u eraan, ik weet niet of het de "Systa comfort" vervangt ..
Hier ben ik ... :|
0 x
Nico2lyon
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 8
Inschrijving: 13/12/13, 16:30




par Nico2lyon » 15/12/13, 14:33

Ik keek zorgvuldig naar het Italiaanse diagram, de x19 is verbonden met de rode knop op de console, deze moet als stroomonderbreker dienen. x21 is blijkbaar de externe warmtevraag en het klemmenblok heeft slechts twee draden. normaal voor dergelijke complexe regelgeving?
Ik geef aan dat ik er niet veel van weet en dat ik naar u toe kom om te leren.
Mijn grote bezorgdheid: kunnen we op het niveau van de opdrachtmodule en de regeling starten zonder een installatiecode tegen te komen die we niet hebben? Het zou catastrofaal zijn, omdat ik niet geloof dat er nog gecertificeerde technici zijn bij wie ik me tot Frankrijk zou kunnen wenden.
Dankjewel.
Nico
0 x
Avatar de l'utilisateur
Philippe Schutt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1611
Inschrijving: 25/12/05, 18:03
Plaats: Elzas
x 33




par Philippe Schutt » 15/12/13, 18:47

ja, de X21 is een keteldeactivering die kan worden gebruikt om het uitschakelen te forceren.
De normale connector is de X19. Het vervangt de regelgeving niet. Het is gewoon om een ​​droge contact kamerthermostaat te zetten.
Een regeling varieert de temperatuur van het water in het circuit door een mengklep te besturen zodat de warmte-uitstoot altijd overeenkomt met de verliezen. Naar mijn mening moet het niet in de ketel worden opgenomen, maar deze mening wordt niet breed gedeeld;)
0 x
Nico2lyon
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 8
Inschrijving: 13/12/13, 16:30




par Nico2lyon » 15/12/13, 18:57

In plaats daarvan omgekeerd, x19 om de snede te forceren en x21 voor de thermostaat.
Maar domme vraag: de regelgeving die ik vertak of? en wat kan ik zetten?
Ik weet er niet veel van en ik ben echt verloren ...
Heel erg bedankt.
0 x
Nico2lyon
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 8
Inschrijving: 13/12/13, 16:30




par Nico2lyon » 15/12/13, 19:00

Excuseer mijn onwetendheid, maar u vertelt mij dat de regulator alleen betrekking heeft op kleppen en sondes, maar niet op de ketel?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Philippe Schutt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1611
Inschrijving: 25/12/05, 18:03
Plaats: Elzas
x 33




par Philippe Schutt » 15/12/13, 19:01

precies
0 x
Nico2lyon
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 8
Inschrijving: 13/12/13, 16:30




par Nico2lyon » 15/12/13, 19:04

Dus kunnen we zetten wat we willen?

Weet u met betrekking tot de regeleenheid van deze ketel of deze is vergrendeld door een opstartcode? Ik heb het nog niet aangezet.
0 x
Nico2lyon
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 8
Inschrijving: 13/12/13, 16:30




par Nico2lyon » 15/12/13, 19:40

Ik vond dit, soms zijn er mensen die net zoveel weten als ik ... heel leerzaam:

http://forums.futura-sciences.com/habit ... cipes.html

Dus als ik het goed begrijp, met een ketel, een nogal geavanceerde regelaar en het aantal kleppen en voldoende circulator kunnen we bijna alles doen wat we willen? (beheer twee verwarmingsnetwerken + een SWW-tank enz ... ???) op voorwaarde dat u bij de start over het nodige vermogen beschikt?
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google Adsense [Bot] en 381 gasten