Stappen voor het planten van een Thuyas-haag

Organiseren en regelen uw tuin en moestuin: sier, landschap, wilde tuin, materialen, fruit en groenten, moestuin, natuurlijke meststoffen, schuilplaatsen, zwembaden of natuurlijke zwembad. levensduur planten en gewassen in uw tuin.
Avatar de l'utilisateur
Jardinierbricoleur
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 198
Inschrijving: 31/01/14, 19:15
x 11

Stappen voor het planten van een Thuyas-haag




par Jardinierbricoleur » 16/06/16, 02:36

Hallo vrienden,

Een korte samenvatting van mijn plan om een ​​cederhaag te planten.

Ik heb het hele ding in snelle stappen verbouwd voor mijn vrienden hier.

Zie ---> Installeer een cederhaag


Beeld
0 x
Eco-Challenge
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 21
Inschrijving: 06/05/16, 14:18
x 1

Re: Stadia van het planten van een Thuja-haag




par Eco-Challenge » 17/06/16, 09:06

Hallo !

Ik sta mezelf een kleine precisie toe wat betreft de haag van Thuyas en het feit dat deze niet noodzakelijkerwijs is aangepast vanuit het oogpunt van de biodiversiteit. De simpele "recycling" binnen sorteercentra is een reëel probleem, aangezien snoeiafval niet composteerbaar is (thuya is schimmelwerend).

Het is heel goed mogelijk om iets anders te planten met hetzelfde resultaat (bekijk knippen, enz.)! Er zijn zelfs technieken ontwikkeld om over te stappen van cederhagen naar coulissenhagen (http://haies-vives-alsace.org/kill-the-thuya/).


Dus, als het ooit nuttig kan zijn, een klein artikel dat u kan helpen de voor- en nadelen te inventariseren: https://blog.defi-ecologique.com/haie-c ... diversite/
0 x
Avatar de l'utilisateur
Jardinierbricoleur
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 198
Inschrijving: 31/01/14, 19:15
x 11

Re: Stadia van het planten van een Thuja-haag




par Jardinierbricoleur » 23/09/16, 04:13

Interessant standpunt!

Toch zorgen de cederhagen hier ervoor dat we tot 20% elektriciteit kunnen besparen met onze koude winters van -43 celcius;)

Minder fossiele brandstoffen
0 x
jpg43
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 106
Inschrijving: 28/08/15, 15:56
x 29

Re: Stadia van het planten van een Thuja-haag




par jpg43 » 23/09/16, 09:39

Jardinierbricoleur schreef:Interessant standpunt!

Toch zorgen de cederhagen hier ervoor dat we tot 20% elektriciteit kunnen besparen met onze koude winters van -43 celcius;)

Minder fossiele brandstoffen

Mogelijk zoals de heggen in het Rhônedal ter bescherming tegen de mistral.

Afhankelijk van de afstand en de hoogte kunnen de dichte heggen de kracht van de wind echter versterken in plaats van afzwakken. Een vrij brede en gevarieerde haag heeft een meer windbrekend effect dan een dichte eensoortige haag.
0 x
Eco-Challenge
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 21
Inschrijving: 06/05/16, 14:18
x 1

Re: Stadia van het planten van een Thuja-haag




par Eco-Challenge » 26/09/16, 12:11

jpg43 schreef:Mogelijk zoals de heggen in het Rhônedal ter bescherming tegen de mistral.

Afhankelijk van de afstand en de hoogte kunnen de dichte heggen de kracht van de wind echter versterken in plaats van afzwakken. Een vrij brede en gevarieerde haag heeft een meer windbrekend effect dan een dichte eensoortige haag.



Willekeurige hoogtes, verschillende soorten blad, wisselende grepen in de hele haag, etc. zal je in staat stellen om de wind beter te "vangen" in plaats van plantenmuren te gebruiken die de wind mogelijk letterlijk zullen afbuigen. Dit heeft de belangrijkste impact op het veranderen van het lokale ecosysteem aan de voet van de cederheggen en "achter" hen (waar de wind niet waait).

Mooie opmerking Jpg43!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Jardinierbricoleur
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 198
Inschrijving: 31/01/14, 19:15
x 11

Re: Stadia van het planten van een Thuja-haag




par Jardinierbricoleur » 08/11/16, 01:25

Alle ideeën zijn goed.

Zie mijn anderen landschapsprojecten.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Garden: landscaping, planten, tuin, vijvers en zwembaden"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 104-gasten