Maak je eigen mulch - Idea

Organiseren en regelen uw tuin en moestuin: sier, landschap, wilde tuin, materialen, fruit en groenten, moestuin, natuurlijke meststoffen, schuilplaatsen, zwembaden of natuurlijke zwembad. levensduur planten en gewassen in uw tuin.
Avatar de l'utilisateur
Jardinierbricoleur
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 198
Inschrijving: 31/01/14, 19:15
x 11

Maak je eigen mulch - Idea




par Jardinierbricoleur » 08/11/16, 01:32

Hallo vrienden,

Hier zijn de keuzes die voor mij beschikbaar zijn wanneer ik besluit om mijn mulch te maken.

Zie ---> Maak organische mulch.

Beeld
0 x
Dany110
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 6
Inschrijving: 14/11/16, 22:44

Re: Maak je eigen mulch - Idee




par Dany110 » 22/11/16, 00:44

Hallo,
Ik denk dat het idee om gefragmenteerd ramealhout te maken toch niet slecht is. Ik zal echter een snelle berekening moeten maken om een ​​idee te krijgen van de kosten die dit oplevert en of het de moeite waard is. Als ik een shredder moet huren en de BRF door een boomservice moet laten leveren, kan de prijs erg hoog zijn.
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Re: Maak je eigen mulch - Idee




par chatelot16 » 22/11/16, 19:05

Ik heb verschillende soorten grinders, beginnend met elektrisch, door een Chinese thermische motor 13ch en eindigend met een agram op 75ch-tractor

mijn doel is niet de brf maar de platen voor verwarming, maar ik geef alles aan de molen om zich te ontdoen van het snoeiafval: in het algemeen is het noodzakelijk om snel weg te doen: het laat geen tijd om te sorteren, het massieve hout en de brf wordt gemengd, het verlaagt de waarde van de plaat voor verwarming en het verlaagt de waarde als brf, maar het onthult een voordeel: het pure brf moet snel worden gebruikt, anders rot het en wordt het compost ... dankzij het mengsel met hout solide houdt het zeer goed en kan op elk moment worden gebruikt

het enige dat overblijft is om een ​​sorteermachine uit te vinden: met mijn shredder lijkt het eenvoudig: het snijdt slecht: alleen massief hout wordt in kleine platen geplaatst, te groen hout en kleine twijgen uit de molen komen in een vrij lange vorm, gemakkelijk te scheiden van echte wafels: mengen met de wafels is daarom geen probleem maar een conserveringsoplossing
0 x
Avatar de l'utilisateur
Jardinierbricoleur
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 198
Inschrijving: 31/01/14, 19:15
x 11

Re: Maak je eigen mulch - Idee




par Jardinierbricoleur » 24/11/16, 14:48

Jullie bieden ons allemaal interessante manieren.

Om al mijn biologische tuinbouwprojecten te zien.

---> Mijn biologische tuinieren projecten
0 x
Dany110
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 6
Inschrijving: 14/11/16, 22:44

Re: Maak je eigen mulch - Idee




par Dany110 » 25/11/16, 20:27

Hallo,

Ik ben blij dat ik je kon helpen.

Laat het me weten als je meer informatie nodig hebt.

Tot ziens.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Jardinierbricoleur
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 198
Inschrijving: 31/01/14, 19:15
x 11

Re: Maak je eigen mulch - Idee




par Jardinierbricoleur » 20/04/17, 04:28

Dank je wel!
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Garden: landscaping, planten, tuin, vijvers en zwembaden"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 119-gasten