Het vervaardigen van een tunnel glastuinbouw

Organiseren en regelen uw tuin en moestuin: sier, landschap, wilde tuin, materialen, fruit en groenten, moestuin, natuurlijke meststoffen, schuilplaatsen, zwembaden of natuurlijke zwembad. levensduur planten en gewassen in uw tuin.
Avatar de l'utilisateur
Lapin
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 823
Inschrijving: 22/07/05, 23:50
x 2




par Lapin » 06/05/12, 11:48

Schitterende kas!

Ik zou je bijna benijden, als ik er geen had.
:P

Wat is de diameter van de buizen?
Wat zijn de afmetingen van de kas?
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 06/05/12, 11:55

suggestie:
De cilinder is waarschijnlijk versleten omdat hij zijn gas verliest en daarom is het voldoende om hem te vervangen om hem opnieuw te activeren.

Een gemakkelijk vluchtig gas zoals aceton of zelfs met een lager punt van vloeistofdoorlaat, damp, rond de 20 ° C, zou moeten werken.

Zelfs butaan of propaan onder voldoende druk, van laag tot zeer koud, zou moeten werken, aangezien de druk bij T. zeer snel toeneemt.

Je moet de kracht van de cilinder en de diameter zien, die de druk en de aard van het vloeibare gas bepaalt. (P (T)).

Totale fout, dit is een vaste vloeibare was, "was":
http://www.baylissautovents.co.uk/shopc ... nformation

en wikipedia:
http://en.wikipedia.org/wiki/Wax_thermostatic_element


Het moet voldoende zijn om het koud te vervangen door de juiste hoeveelheid, als het degradeert.

De Autovents worden bediend door de uitzetting van een minerale was. De hoge expansiesnelheden zijn geconcentreerd over de faseverandering vaste stof-vloeistof. De zuiger werkt direct in contact met de was en de laagste temperatuur die we tot nu toe hebben kunnen gebruiken, is ongeveer 55 ° Fahrenheit. Andere wassen en wasmengsels kunnen worden gebruikt om hogere openingstemperaturen te verkrijgen.

De viscositeit van de was veroorzaakt een hysterese die een temperatuurverschil van 5 ° Fahrenheit tot 10 ° Fahrenheit oplevert, van opening tot sluiting, hoewel dit mogelijk kan worden verminderd door zorgvuldig mengen van de was.

De reactietijd wordt enigszins bepaald door de belasting van de zuiger. De energie om de lading te verplaatsen, wordt verzameld uit de omgeving en wordt bepaald door het oppervlak van de buis waarin de was zich bevindt. Voor de kleinere units gebruiken we een gewone aluminium buis, maar voor de grotere gebruiken we een buis die aan de buiten- en binnenboring is gefineerd. Was is een slechte warmtegeleider.


en een leverancier van deze "was":
http://www.paramelt.com/files/Pdf/dilav ... 012_03.pdf

en nauwkeurige metingen:
http://www.sasolwax.com/sasolwaxmedia/B ... fin_en.pdf
0 x
Avatar de l'utilisateur
bleusideral
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 299
Inschrijving: 14/02/09, 15:35
Plaats: Nîmes
x 4




par bleusideral » 06/05/12, 20:46

nou Delaco; goede studie van het systeem!
Zonder teveel in het gas te gaan, zou ik gewoon willen experimenteren met lucht in een bus om een ​​cilinder te leveren, wetende dat de hete lucht uitzet, denk ik dat het zou moeten werken met een reserve van hete lucht die een cilinder levert ... in een goed afgesloten systeem natuurlijk!
0 x
Een gebaar meer Econological Econological een gebaar en het is de planeet die meer zal lijden!
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 06/05/12, 21:14

De lucht zal niet werken, omdat een kleine diameter die een grote druk vereist, tientallen bar (de benodigde kracht meten en de diameter van de zuiger van de krik is essentieel) en de variatie van P met T is niet brutaal genoeg, omdat als RT / V lineair in T ongeveer.

U kunt net zo goed vloeibare paraffine nemen die stolt rond 20 ° C of zeer zware stookolie, die bij vloeibaar gemaakt met 10% in volume verandert.
0 x
manitou22
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 113
Inschrijving: 19/12/07, 22:37
Plaats: bretagne




par manitou22 » 06/05/12, 21:18

Bonsoir
Het is ook mogelijk om een ​​systeem als dit aan te passen: http://www.ebay.de/itm/Feuerungsregler-Feuerzugregler-Holzkessel-3-4-/280598619032?pt=Systemkomponenten_Heizung&hash=item4154fb2398, het is niet te duur en het kan eenvoudig worden ingesteld en losgekoppeld.
A+
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 06/05/12, 22:22

Dit bestaat al minstens 80 jaar en is zeer conventioneel, op houtketels, zonder elektriciteit en is veel gemakkelijker met een veel groter bereik van T tussen 60 en 100 ° C.
Maar niet tussen 18 en 25 ° C, veel moeilijker.
0 x
Avatar de l'utilisateur
bleusideral
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 299
Inschrijving: 14/02/09, 15:35
Plaats: Nîmes
x 4




par bleusideral » 07/05/12, 10:03

hallo

voor de cilinder denk ik dat een bereik van T ° 30 tot 60 niet ging controleren, aceton zou daarom passender zijn!

Konijn: het is een klassieke tuinkas, de gegalvaniseerde buizen van ongeveer 60, de bogenafstand van 2m, ik heb 5 complete bogen (ze zijn in twee delen) dus 10m lang en 6m breed (oorspronkelijk waren ze 8 m, maar gebrek aan ruimte en leunen met de beschikbare middelen tussen twee bomen en teruggebracht tot 6, daarom zijn ze niet erg regelmatig en dat heb ik om in te halen Teflon afstandhouders om de spanningsdraden te "egaliseren" en niet om een ​​kromgetrokken hoes te hebben!)

schatting voor een vergelijkbare kas in nieuw tussen 1500 en 2000 €
de mijne: zeildoek half nieuw gekocht: 90 € (75m²), de andere kreeg ik gratis
hoepels en slangen en hardware: ik had er een voor een kas van 14 meter, ik heb er nog een over voor een beschutting voor mijn camper! : 250 €

de deur: herstel in timmerwerk, aluminium en gehard glas
voorgevel met de deur: golfplaten "platen" in uv-glasvezel bij een grote brico-winkel: 60 €
totaal 400 €!
voor een doelstelling die zichzelf in één jaar terugverdient: planten en groenteteelt, fruitteelt voor minder planten: meer gespreide productie, minder behandeling, meer productiviteit, micro-druppelirrigatie en mulchen in de winter
+ 50 jaar sierplanten en heggen

voili voilou
0 x
Een gebaar meer Econological Econological een gebaar en het is de planeet die meer zal lijden!
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 07/05/12, 15:55

voor de cilinder denk ik dat een bereik van T ° 30 tot 60 niet ging controleren, aceton zou daarom passender zijn!


boven de 30, bij 40 ° C, branden en sterven de planten, net als wij, in 2003 met de hittegolf !! Met onze oude mannen die ze controleerden, met de doden !!!

Dus maximale opening rond 30 ° C vereist.

Hoeveel kracht is er nodig? enkele kilo's ???
Wat is de diameter van de zuiger, minder dan 1 cm om de foto's te zien ???

Aceton 1 bar bij 56 ° C, te hoog voor 1 kilo per cm2 zuiger en bij 20 ° C 228 bar !! De variatie is niet enorm en snel.
http://fr.wikipedia.org/wiki/Ac%C3%A9tone

Je hebt een vloeistof nodig op een lager punt:
ether?
T bij 1bar 35 ° C dichterbij, maar bij 20 ° C druk 0,56 Bar behoorlijk hoog.
http://fr.wikipedia.org/wiki/%C3%89ther ... A9thylique

als de diameter van de zuiger voldoende is om de benodigde kracht te hebben om te meten, kan deze werken met een nauwkeurige openingsdrempel.

Ether explodeert gemakkelijk met lucht (gebruikelijke chemische ongevallen).

Vloeibare paraffine, bij T smeltend rond 25 ° C lijkt mij veel krachtiger voor een kleine diameter.
0 x
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 07/05/12, 16:00

dedeleco schreef:
boven de 30, bij 40 ° C, branden en sterven de planten, net als wij, in 2003 met de hittegolf !! Met onze oude mannen die ze controleerden, met de doden !!!

Dus maximale opening rond 30 ° C vereist.


Arme Dede!

Je hebt natuurlijk geen kas om te concluderen dat planten bij deze temperatuur afsterven!


Ik heb stekels van 65C boven in mijn kas of de tomatenplanten blijven zelfs op deze hoogte heel gezond!
0 x
Stepping achter kan soms vriendschap versterken.
Kritiek is goed als toegevoegd aan een compliment.
Alain
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 07/05/12, 16:12

Ik heb spikes van 65C bovenaan mijn kas

niet lang, zoals we in een sauna doen, zweten, compenseren door vol met verdampend water dat afkoelt, en als het te lang is zonder voldoende water op de grond dat binnenkomt, sterft de tomaat droog en oververhit !!!

De tomaat is warm land met water.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Garden: landscaping, planten, tuin, vijvers en zwembaden"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 112-gasten