Kruipende planten voor het milieu en dieren in het wild?

Organiseren en regelen uw tuin en moestuin: sier, landschap, wilde tuin, materialen, fruit en groenten, moestuin, natuurlijke meststoffen, schuilplaatsen, zwembaden of natuurlijke zwembad. levensduur planten en gewassen in uw tuin.
Targol
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1897
Inschrijving: 04/05/06, 16:49
Plaats: Bordeaux streek
x 2




par Targol » 29/06/09, 14:41

recyclinage schreef:Ik zie de baan die het zou opleveren.
maar ik zie ook dat het onmogelijk is om gewoonten in een handomdraai te veranderen.


Dat is zeker. Vooral als het systeem hard aandringt zodat er niets verandert... of erger nog: richting meer afval, consumptie...
0 x
"Iedereen die gelooft dat exponentiële groei oneindig kan doorgaan in een eindige wereld, is een dwaas of een econoom." KEBoulding
Avatar de l'utilisateur
renaud67
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 638
Inschrijving: 26/12/05, 11:44
Plaats: Marseille
x 8




par renaud67 » 29/06/09, 14:43

Targol schreef:
Het ideaal zou nog steeds zijn om alle geasfalteerde wegen te vervangen door de paden van vroeger met gras in het midden waarop men kon fietsen of karren. Bij deze snelheden hebben kruidachtige planten geen last meer... :D

en in 4x4 Beeld
0 x
De absurditeiten van gisteren zijn de waarheden van vandaag en morgen banaliteiten.
(Alessandro Marandotti)
Christine
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1144
Inschrijving: 09/08/04, 22:53
Plaats: In België, eenmaal
x 1




par Christine » 29/06/09, 15:19

Targol schreef:je hebt een robuuste, onderhoudsvrije, snelgroeiende plant nodig die de grond bedekt voordat de kruidachtige planten groeien. Bovendien moeten deze planten bestand zijn tegen regenloze zomers en overstromingen als sloten zich na hevige regenval met water vullen. Kortom, dit type plant moet zeker bestaan, maar het moet nog steeds worden gevonden en aangepast aan het klimaat en meer blijvend dan de kruidachtige planten die anders steevast hun plaats zullen innemen.


Bovenal zie ik dat zo'n taaie plant snel invasief zou worden: hij zou zich overal verspreiden, alle andere planten verstikken, de biotoop vernietigen en daarmee de fauna en elke andere vorm van leven dan deze.

Het geneesmiddel zou erger zijn dan de ziekte. Niet goed :frons:
0 x
Targol
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1897
Inschrijving: 04/05/06, 16:49
Plaats: Bordeaux streek
x 2




par Targol » 29/06/09, 15:25

Christine schreef:
Targol schreef:je hebt een robuuste, onderhoudsvrije, snelgroeiende plant nodig die de grond bedekt voordat de kruidachtige planten groeien. Bovendien moeten deze planten bestand zijn tegen regenloze zomers en overstromingen als sloten zich na hevige regenval met water vullen. Kortom, dit type plant moet zeker bestaan, maar het moet nog steeds worden gevonden en aangepast aan het klimaat en meer blijvend dan de kruidachtige planten die anders steevast hun plaats zullen innemen.


Bovenal zie ik dat zo'n taaie plant snel invasief zou worden: hij zou zich overal verspreiden, alle andere planten verstikken, de biotoop vernietigen en daarmee de fauna en elke andere vorm van leven dan deze.

Het geneesmiddel zou erger zijn dan de ziekte. Niet goed :frons:


+ 1.
Hoeveel van dat soort ideeën, die op papier goed leken, bleken achteraf een ramp te zijn?
Konijnen in Australië bijvoorbeeld.
0 x
"Iedereen die gelooft dat exponentiële groei oneindig kan doorgaan in een eindige wereld, is een dwaas of een econoom." KEBoulding
Christine
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1144
Inschrijving: 09/08/04, 22:53
Plaats: In België, eenmaal
x 1




par Christine » 29/06/09, 15:53

Hieronder vindt u een kleine pdf voor het grote publiek om het bewustzijn over de biodiversiteit langs de weg te vergroten:

https://www.econologie.info/share/partag ... YiL1P5.pdf
(uitgegeven door de afdeling natuur en bosbouw van het Waalse Gewest)

Als het onderwerp u interesseert, heb ik andere, volledigere documenten, maar op papier kan ik eventueel uittreksels scannen.
Dernière édition par Christine de 29 / 06 / 09, 15: 58, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Lietseu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2327
Inschrijving: 06/04/07, 06:33
Plaats: Antwerpen België, Skype lietseu1
x 3




par Lietseu » 29/06/09, 15:53

+1 Christine, we weten niet hoe we zoiets moeten doen - des te beter!
+1 Targol, konijnen in Australië en..myxomatose in Europa!

Ik herhaal dat als je de natuur wilt domineren, het de natuur is die de controle overneemt, zelfs als het niet ‘erg rationeel’ is om dat te schrijven, denk ik, en we hebben nu de demonstratie.

Onze ouders en grootouders (dat gezegd hebbende, zonder iemand te bekritiseren, het is een algemene observatie) maakten zich hier geen zorgen over, wij wel, omdat we ons ervan bewust zijn dat we op een klein blauw schip leven dat ons nodig heeft!

miauw :P
0 x
Door het verwijderen van Human Nature, het was ver van zijn natuur! Lietseu
"De kracht van liefde, moet sterker zijn dan de liefde voor kracht" eigentijds Lie Tseu?
Men ziet duidelijk alleen met het hart, de belangrijkste is onzichtbaar voor de ogen ...
Avatar de l'utilisateur
renaud67
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 638
Inschrijving: 26/12/05, 11:44
Plaats: Marseille
x 8




par renaud67 » 29/06/09, 16:58

Wat hen betreft hadden mijn grootouders geen consumentenmentaliteit, verre van dat, mijn grootmoeder ging altijd achter ons aan om onnodig licht uit te doen... jam in overvloed als de abrikozenboom aan het produceren was, zonder dat er sprake was van gooien eentje weg, hetzelfde geldt voor de tomaten...je moest ook voorzichtig zijn met het water...
0 x
De absurditeiten van gisteren zijn de waarheden van vandaag en morgen banaliteiten.

(Alessandro Marandotti)
recyclinage
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1596
Inschrijving: 06/08/07, 19:21
Plaats: kunstenaar land




par recyclinage » 29/06/09, 18:14

renaud67 schreef:en in 4x4 Beeld



dat is spottend
iedereen weet dat quads beter zijn,...

mdr
0 x
recyclinage
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1596
Inschrijving: 06/08/07, 19:21
Plaats: kunstenaar land




par recyclinage » 29/06/09, 18:33

de planten waar ik het over heb zijn invasief maar vermenigvuldigen zich niet

Ik bedoel dat het zich ontwikkelt door op alles eromheen te jagen, maar niet de neiging heeft om een ​​andere hoek dan die van hen binnen te dringen


Ze zijn zeer duurzaam en vereisen niet veel onderhoud.
zie helemaal niet

maar je hebt nog steeds gelijk dat je in deze gevallen heel voorzichtig moet zijn met wat je doet.
0 x
Avatar de l'utilisateur
highfly-addict
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 757
Inschrijving: 05/03/08, 12:07
Plaats: Pyreneeën, 43 jaar
x 7




par highfly-addict » 29/06/09, 19:54

recyclinage schreef:de planten waar ik het over heb zijn invasief maar vermenigvuldigen zich niet

...


: Cheesy:

Geef ons de naam!
Voed ons denken!
0 x
"God lacht om degenen die de gevolgen betreuren waarvan zij de oorzaken koesteren" BOSSUET
"Op zien wat gelooft"Dennis WEIDEN

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Garden: landscaping, planten, tuin, vijvers en zwembaden"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 118-gasten