Kruipende planten voor het milieu en dieren in het wild?

Organiseren en regelen uw tuin en moestuin: sier, landschap, wilde tuin, materialen, fruit en groenten, moestuin, natuurlijke meststoffen, schuilplaatsen, zwembaden of natuurlijke zwembad. levensduur planten en gewassen in uw tuin.
recyclinage
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1596
Inschrijving: 06/08/07, 19:21
Plaats: kunstenaar land




par recyclinage » 29/06/09, 21:02

cotoneaster
0 x
Avatar de l'utilisateur
Lietseu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2327
Inschrijving: 06/04/07, 06:33
Plaats: Antwerpen België, Skype lietseu1
x 3




par Lietseu » 29/06/09, 21:03

Ik wilde dezelfde vraag stellen, wat is deze plant?

Een soort dwergjeneverbes?

Tijm, wilde tijm?

Dwergheide ook zeer resistent...


miauwen
0 x
Door het verwijderen van Human Nature, het was ver van zijn natuur! Lietseu
"De kracht van liefde, moet sterker zijn dan de liefde voor kracht" eigentijds Lie Tseu?
Men ziet duidelijk alleen met het hart, de belangrijkste is onzichtbaar voor de ogen ...
recyclinage
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1596
Inschrijving: 06/08/07, 19:21
Plaats: kunstenaar land




par recyclinage » 29/06/09, 21:08

we kunnen elke niet-oorlogszuchtige plant gebruiken

het doel is gewoon om het land vast te houden en de lucht te filteren,...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Lietseu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2327
Inschrijving: 06/04/07, 06:33
Plaats: Antwerpen België, Skype lietseu1
x 3




par Lietseu » 29/06/09, 21:30

Heb je het over deze?

Kleine bladverliezende kruipende struik [3], die zelden hoger wordt dan 50 cm, maar toch in staat is om een ​​muur tot 1 meter of 1,50 m hoog te beklimmen [3] [4].

Enkele hoofdtakken vertakken zich in bogen vanaf de basis, verfraaid met heel veel strakke takken, die de vorm van visgraten geven [3].

In het voorjaar is de struik bedekt met een veelheid aan kleine knoppen van donkerroze of rode bloemen, honinghoudend [3], die een groot aantal vlinders, wespen, hommels en vooral bijen aantrekken.
(src-wikipedia)

Het is mooi, maar geloof je echt dat ze niet zullen worden binnengevallen door andere planten? wat zou voorkomen dat een esdoorn (bijvoorbeeld) er doorheen groeit en ze vervolgens in de schaduw zet...

miauw
0 x
Door het verwijderen van Human Nature, het was ver van zijn natuur! Lietseu

"De kracht van liefde, moet sterker zijn dan de liefde voor kracht" eigentijds Lie Tseu?

Men ziet duidelijk alleen met het hart, de belangrijkste is onzichtbaar voor de ogen ...
recyclinage
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1596
Inschrijving: 06/08/07, 19:21
Plaats: kunstenaar land




par recyclinage » 29/06/09, 21:45

ja die ene als

wanneer het volwassen wordt, bedekt het de grond en voorkomt het dat licht de grond raakt

hoe dan ook, een boomzaad zal ontkiemen in de winter, de zomer, de bladeren voorkomen dat de zon de grond raakt en doden alles eronder


het is een sterke en eigenzinnige plant
0 x
bebeours
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 65
Inschrijving: 08/03/06, 11:10




par bebeours » 29/06/09, 22:19

Ik observeerde in Saint Hubert (Belgische Ardennen) een van de meest intense biodiversiteit. De weilanden waren bezaaid met minstens een dozijn verschillende planten. Er zijn veel meer wilde bloemen en een meer gevarieerde grassoort.
Ik weet niet of deze regio een microklimaat heeft, maar ik weet zeker dat de weilanden elders gevarieerder moeten zijn geweest.
De heggen zouden ook gevarieerder moeten zijn. We hebben niet genoeg vegetatie meer, waardoor onder andere het vasthouden van water afneemt.
0 x
recyclinage
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1596
Inschrijving: 06/08/07, 19:21
Plaats: kunstenaar land




par recyclinage » 29/06/09, 23:29

zelfs een baby bidt tot st kita

alha akhbar!!!
amen!!!
shalom!!!
, ...
0 x
recyclinage
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1596
Inschrijving: 06/08/07, 19:21
Plaats: kunstenaar land




par recyclinage » 30/06/09, 13:24

Ik begreep net waarom bebeours het heeft over herbeplanting

+ planten
honing = fruitig


bebeours is een kenner,...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Lietseu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2327
Inschrijving: 06/04/07, 06:33
Plaats: Antwerpen België, Skype lietseu1
x 3




par Lietseu » 30/06/09, 14:48

De reden ligt niet alleen in het microklimaat, maar gewoon in het wilde natuurlijke uiterlijk = niet aangeraakt door de hand van de mens :D

Als je toevallig naar een groot bos in Noord- of Oost-Europa gaat, of naar Brocéliande in Bretagne, jezelf in een hoek plant met je snack of de hand van de mens heeft de voet nog niet geplaatst (zoals een van de twee Dupont zou zeggen) , je zou de wilde natuur zien die ik in de jaren '70 in België bezocht... het is prachtig! grandioos en laat je sprakeloos achter! Er is de magie van verhalen uit andere tijden en het echte leven...

De natuur doet dingen heel goed, het is de mens (in het algemeen) die niets heeft begrepen, hij heeft haast om het terug te brengen tot zijn "arme wil" door dit en dat op één lijn te brengen en hier en daar te snijden , organisator van mijn twee oren :onheil: (om niet te zeggen computers)

miauw
0 x
Door het verwijderen van Human Nature, het was ver van zijn natuur! Lietseu

"De kracht van liefde, moet sterker zijn dan de liefde voor kracht" eigentijds Lie Tseu?

Men ziet duidelijk alleen met het hart, de belangrijkste is onzichtbaar voor de ogen ...
recyclinage
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1596
Inschrijving: 06/08/07, 19:21
Plaats: kunstenaar land




par recyclinage » 01/07/09, 16:50

wat is je aanvalsplan om mensen dit te laten begrijpen?

vergeet niet dat we afhankelijk zijn van de economie, de mode,...
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Garden: landscaping, planten, tuin, vijvers en zwembaden"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 60-gasten