Zelfgemaakte Tomaten

Organiseren en regelen uw tuin en moestuin: sier, landschap, wilde tuin, materialen, fruit en groenten, moestuin, natuurlijke meststoffen, schuilplaatsen, zwembaden of natuurlijke zwembad. levensduur planten en gewassen in uw tuin.
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 30/08/12, 08:01

lejustemilieu schreef:België is regen, vochtigheid en meeldauw, we moeten een kas kopen.
Afwisseling? :? geen idee, gekocht op een plantenbeurs ..


Je hoeft er alleen maar een klein glazen dak van te maken of polytheen om water te geven!


Ik had ook een ernstig meeldauwprobleem in mijn kas totdat ik mijn voeten druppelsgewijs onder een zwarte plastic film water gaf, waardoor de vochtigheid zich niet kon verspreiden en de planten niet kon beschadigen.
: Idee:
0 x
Stepping achter kan soms vriendschap versterken.
Kritiek is goed als toegevoegd aan een compliment.
Alain
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2491
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 364




par Forhorse » 30/08/12, 08:43

Om al schimmel te voorkomen, moet je de bladeren niet nat maken, maar je moet ook constant water geven. Zet 10 dagen lang geen 5l per voet gedurende 1 dagen, vergeet ze dan XNUMX week en hervat dan het water geven.
Of we geven elke dag hetzelfde water, of we geven geen water, anders doen we waterstress voor de plant en openen we de deur naar vele ziekten ... waaronder meeldauw.
0 x
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 30/08/12, 09:04

Tegen meeldauw heb ik ook mijn mestzaailingen water gegeven en ook fijne koperdraden in de hoofdsteel geplant.
Toch heb ik gemerkt dat mijn rijpe tomaten gemakkelijk 4 dagen in huis meegaan, dus waarom is het zo moeilijk om "echte" tomaten op de markt te kopen? (Belgische)
0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 30/08/12, 10:37

.(
Ik heb geprobeerd een zaaduitwisselingsonderwerp te doen, maar het duurde niet ... doe een onderzoek)

Ik herinner het me een goed idee.
0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 30/08/12, 10:50

plasmanu schreef:Bij ons in de Ardèche: het hart van rundvlees en de Krimzwart hebben de kust. Grote productie en veel smaak. :P

Helaas zijn deze rassen in de Vogezen vrij laat.
Omdat ik mijn planten 2 jaar op rij in de grond moest gooien die door meeldauw was getroffen, is het niet moeilijk om de rassen te kiezen, ik wil gewoon iets oogsten.
De aanplant tegen de voorkant van het huis heeft dingen verbeterd. Mijn essentiële criteria: vroegheid, weerstand tegen droogte en meeldauw, productiviteit. Voor smaak zijn er altijd de kerstomaatjes.
0 x
Avatar de l'utilisateur
plasmanu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2847
Inschrijving: 21/11/04, 06:05
Plaats: Het viilleduct van Lavilledieu 07170
x 180




par plasmanu » 30/08/12, 20:17

lejustemilieu schreef:.(
Ik heb geprobeerd een zaaduitwisselingsonderwerp te doen, maar het duurde niet ... doe een onderzoek)

Ik herinner het me een goed idee.


ja het is een uitstekend idee.
Ik heb me net aangemeld bij brinsd'herbes.org en dat is het precies. :P
http://lesbrindherbes.org/

Daar zal het gebeuren : Mrgreen:
http://lesbrindherbes.org/2012/08/28/ha ... #more-2173
0 x
"Om Evil niet te zien, niet om Evil te horen, niet om Evil te spreken" 3 kleine aapjes Mizaru
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 31/08/12, 17:22

Wat mij betreft, dit jaar, vreemd genoeg, geen meeldauw. Mooie oogst met verschillende soorten.

Effectief:

a) de smakelijke variëteiten, vaak kwetsbaar (ik heb er een, als ik de vrucht voor onbepaalde tijd zet, is hij "groot"!), zijn uit de winkels verdwenen ten gunste van "kiezel" -variëteiten, verplaatsbaar, smaakloos.

b) de "dak" schuilplaatsen, het werkt goed ...

c) Ik gebruik ook zuiveringszout.

d) Ik gebruikte voor het eerst "stimulatoren": zeewierextracten, sinaasappelschil-extracten, ...

e) Bordeaux-mengsel, oké. Maar pas op voor vergiftiging van de grond met overtollig koper bij herhaalde behandelingen jaar na jaar (dit is alleen preventief - daarom behandeling nodig na elke regen)
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 31/08/12, 17:25

Cuicui schreef:
weerstand tegen droogte en meeldauw.


Vorig jaar heb ik de winkels bezocht met één criterium in gedachten: ziekteresistentie. Ik koos de variëteiten die de meeste sterren hadden !!!

Resultaat: ik heb geen tomaat gegeten! Allemaal verwoest toen de vruchten op het punt stonden te rijpen. Een echte "vlammenwerper" slag in 3 of 4 dagen, ook op de vruchten!

Etikettering = foutage de gueule ????
0 x
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 31/08/12, 18:38

Het is gek om te zien welke problemen bij het telen van tomaten door veel van de tomaten worden ervaren forum!


Niet dat ik geen meeldauwproblemen had, integendeel, maar ik heb in 18 jaar teelt veel getest en veel ervaring opgedaan, soms rampzalig en soms blij, de smaak zoals ik die lekker vind. Ik herhaal vaak komt veel meer uit de grond of rust de plant dan de gebruikte variëteit, de cherrytomaten (zoete 100) zijn altijd in het spel elk jaar, maar ik geef veel de voorkeur aan de Big Beef die tomaten geeft van bijna 450 gr met een dun vruchtvlees en een sappige, zoete smaak rijpt deze plant tot 3 meter hoog en geeft een grote hoeveelheid fruit.

Mijn geheim:

Water geven op de grond door te druppelen onder een zwarte film die onkruid vermijdt en vocht op de grond houdt in een goed geventileerde kas die in mijn geval dient als zwembadverwarmer om 's nachts de warmte van het zwembad naar de kas te herstellen, dus nee van condensatie, mijn enige probleem is het gebrek aan voedermachine op het niveau van het kasplafond waar de koelunit zich bevindt om de warmte terug te winnen met zijn 2 grote ventilatoren die kleine beestjes bang maken, maar ik zou een oplossing vinden omdat het alleen 2 jaar dat dit systeem het eerste jaar in proeven is met een kleinere unit van een enkele ventilator.


De regelmatige toevoer van water voorkomt scheuren en vlekken van de tomaat, dit jaar is het ene uiteinde van de kas open gebleven en wordt het gesloten als het kouder is.

Met je schoppen en hamers!
: Mrgreen:
0 x
Stepping achter kan soms vriendschap versterken.

Kritiek is goed als toegevoegd aan een compliment.

Alain
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 01/09/12, 11:54

1) Water geven aan de voet, druppelsgewijs: OK! (zelfs als ik dat nog niet heb gedaan; ik wacht op een stortbak om regenwater op te slaan; ik probeer geen water te geven

2) Bodembedekking: OK. Ik heb dat voor andere spkantes, maar niet voor de tomaten. Zeer effectief.

3) Wat je zegt over de kas: "geen condensatie" is heel erg belangrijk. Ik heb (nog?) Geen kas, maar een vriend die er wel een heeft heeft mij een desastreus effect laten zien als condens tijdens het koelen: "kieming" van meeldauwsporen gegarandeerd !!!
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Garden: landscaping, planten, tuin, vijvers en zwembaden"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 109-gasten