Monsanto Roundup dodelijk voor de mens - Glyfosaat

Organiseren en regelen uw tuin en moestuin: sier, landschap, wilde tuin, materialen, fruit en groenten, moestuin, natuurlijke meststoffen, schuilplaatsen, zwembaden of natuurlijke zwembad. levensduur planten en gewassen in uw tuin.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064




par Christophe » 10/03/09, 12:45

In hetzelfde nummer van Que Choisir vinden we dit ook:

Longkanker en gerelateerde fosfaten?

Beeld
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 10/03/09, 13:13

:pijl: Je herinnert je Jean-Pierre COFFE's woede op ham (en ander voedsel) vol met POLYFOSFATEN.
:?
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064




par Christophe » 10/03/09, 13:48

Dus wat doe je dan?

Ik heb al wat advies gegeven aan het einde van deze video maar eerlijk gezegd niet voor iedereen haalbaar ...
Dernière édition par Christophe de 10 / 03 / 09, 14: 58, 1 keer bewerkt.
0 x
Christine
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1144
Inschrijving: 09/08/04, 22:53
Plaats: In België, eenmaal
x 1




par Christine » 10/03/09, 14:37

Christophe schreef:Dus wat doe je dan?


"Laten we werken zonder te redeneren", zei Martin, "het is de enige manier om het leven draaglijk te maken"
Alle kleine maatschappijen zijn dit lovenswaardige ontwerp aangegaan; iedereen begon zijn talenten uit te oefenen. Het kleine land bracht veel binnen. [...]
- Dat is goed gezegd, antwoordde Candide, maar we moeten onze tuin cultiveren "


Conclusie van Voltaire's "Candide of Optimism", ongeveer in het jaar 200 vóór de verzameling

Beeld
0 x
Avatar de l'utilisateur
Jaydi
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 17
Inschrijving: 07/01/08, 16:11
Plaats: Elzas / Var




par Jaydi » 11/03/09, 17:21

Het is allemaal mooi ... Ik ga het zo snel mogelijk aan mezelf voorlezen.
Anders, nou eh ... ik wil zeggen dat er geen mysterie is in al dit eh, dit soort product kan niet volledig onschadelijk zijn, je zou dom moeten zijn om het te ontkennen of te geloven .
Aan de andere kant ben ik nog steeds sceptisch over 30% van de vervuiling die wordt uitgestoten door individuen, maar het is nog steeds mogelijk en het is waar dat we er niet vaak over praten.


PS: Christine, het zou leuk zijn als je ook je parlementsleden leest, er zijn mensen die wachten op jou om ze te beantwoorden ... nou ok, ik moest gewoon beginnen :()
0 x
Beeld
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064




par Christophe » 11/03/09, 18:40

Jaydi schreef:Aan de andere kant ben ik nog steeds sceptisch over 30% van de vervuiling die wordt uitgestoten door individuen, maar het is nog steeds mogelijk en het is waar dat we er niet vaak over praten.


Je doet er goed aan om te zijn, in feite is het 30% "transfers" naar de wateren die afkomstig zijn van individuen. Individuen zijn daarom verantwoordelijk voor 30% van de watervervuiling door pesticiden.

In tonnages van bestrijdingsmiddelenverbruik, communities + individuen = 10% (5 + 5)
Landbouw = 90%

Excuses voor deze fout (of liever voor onnauwkeurigheid)

bron
0 x
Avatar de l'utilisateur
fabio.gel
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 282
Inschrijving: 06/03/08, 13:33
Plaats: 14 - Calvados
x 6




par fabio.gel » 12/03/09, 07:43

netshaman schreef:En ik spreek niet, want dankzij hen honger zal worden uitgeroeid in de wereld !!!!
Monsanto dank u, dank u gmos !!!!!!!
: Mrgreen:



Ja, de beste manier om honger in de wereld uit te roeien, is door de mens uit te roeien :schok:
0 x
Ik doe mijn best om trash wereld niet overlaten aan mijn kinderen ....
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064




par Christophe » 02/05/14, 19:17

Er wordt aangenomen dat glutenintolerantie te wijten is aan glyfosaat, het belangrijkste ingrediënt in Roundup onkruidverdelger op de markt gebracht door Monsanto.


http://www.sciencesetavenir.fr/sante/20 ... cause.html
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064




par Christophe » 05/05/15, 13:25

Over glyfosaat wordt opnieuw gesproken ... een nieuwe studie toont zijn gevaarlijkheid, een artikel om over te lezen: http://www.novethic.fr/empreinte-terre/ ... 43263.html

Glyfosaat: de zorgwekkende blindheid van evaluatiebureaus

De Europese Unie had het groene licht om de vergunning voor glyfosaat dit jaar te verlengen. Deze stof is echter net door de WHO (Wereldgezondheidsorganisatie) als kankerverwekkend geclassificeerd. Hoe kan een dergelijke afwijking in de evaluatie van dit herbicide dat het meest ter wereld wordt gebruikt, worden verklaard? Decryptie.

(...)
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064




par Christophe » 15/06/15, 12:58

De minister van Ecologie kondigde zondag op Frankrijk 3 het verbod aan op zelfbedieningsverkoop in tuincentra van de sterwietmoordenaar.

http://www.lepoint.fr/environnement/l-o ... 4_1927.php

Eindelijk!

Aandachtslobbyisten hebben hun laatste woorden niet gezegd ... Ik neem aan ...
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Garden: landscaping, planten, tuin, vijvers en zwembaden"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 118-gasten