Moeten we de plant purines naar de brandnetels gooien?

Organiseren en regelen uw tuin en moestuin: sier, landschap, wilde tuin, materialen, fruit en groenten, moestuin, natuurlijke meststoffen, schuilplaatsen, zwembaden of natuurlijke zwembad. levensduur planten en gewassen in uw tuin.
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 17/12/15, 13:03

Did67 schreef:Aan de andere kant denk ik dat hoe meer een omgeving rijk is aan bacteriën, en hoe minder bepaalde ‘schadelijke’ bacteriën (die ‘ziekten’ veroorzaken) geen plaats zullen hebben ... Verkrachters treden zelden op op een druk openbaar plein [deze vergelijking waard wat het waard is, zoals elke vergelijking!].
Het is altijd een kwestie van omgeving... Een bacterie uit een zure omgeving zal actief zijn in een zure omgeving, zal erg van streek zijn in een basische omgeving en van streek zijn in een neutrale omgeving... Terwijl je probeert deze omgeving te wijzigen als die er is toevallig...

De vrouwen die in al deze landen, ziek van seksuele frustratie onder de achtergrond van religieuze conditionering, worden verkracht in overvolle bussen of metro's, midden op straat in de menigte worden gezien, zonder reactie van het publiek of de politie, doen niet zeker niet met je eens...
Het is dus een kwestie van "milieu". :|
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491




par Janic » 17/12/15, 16:18

ahmed hello
Ik herinner me dat ik de biodynamica en zijn "magische" recepten had besproken en, zonder commentaar te geven op de inhoud, erop wees dat iemand die zijn tijd besteedde aan het onderzoeken van zijn planten, het bereiden van vreemde mengsels voor hen (inclusief afkooksels smeerwortel en brandnetelfermentaties zijn de meest onschadelijke) en zoveel aandacht aan zijn tuin besteedde, kon niet anders dan goede resultaten behalen, ongeacht de geldigheid van zijn theorieën.

Je moet niet in de val lopen van ik hou van je, zodat je beter wordt. Twee tuinders naast elkaar zullen zeer verschillende resultaten behalen ondanks hun "liefde" (voornamelijk geïnteresseerd in de dood van de plant in kwestie) voor hun groenten.
Biodynamica trekt in wezen aanhangers van het ongewone aan vanwege de technische verwantschap met homeopathie: verwatering, agitatie en zo'n groot wantrouwen jegens anti-homéos voor wie het niet kan werken en die liever vasthouden aan de huidige verworvenheden.
Hetzelfde geldt voor hun gevoelige kristallisatiemethode die de intrinsieke kwaliteit van het te gebruiken product bepaalt, evenals het uiteindelijk verkregen product dat opnieuw breekt met de gebruikelijke "wetenschappelijke" methoden. Als we hun filosofische/antroposofische kant eraan toevoegen, is dat de druppel die de emmer doet overlopen.
Maar het grote publiek dat de spot drijft met al deze aspecten, oordeelt over de uiteindelijke kwaliteit. gevoeld wat dat betreft homeopathie (of andere zogenaamde alternatieve geneeswijzen).
Toevallig moest ik een jonge tuinman van in de dertig (van landelijke afkomst) adviseren die, door zijn landbouwmethode aan te passen (vrij dicht bij het advies van Did), groenten van ongebruikelijke afmetingen verkreeg waar de tuinburen jaloers op waren. Hij hield niet meer of minder van zijn planten, het was de methode die verschilde.
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13726
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1526
Neem contact op met:




par izentrop » 17/12/15, 17:38

Janic schreef:Toevallig moest ik een jonge tuinman van in de dertig (van landelijke afkomst) adviseren die, door zijn landbouwmethode aan te passen (vrij dicht bij het advies van Did), groenten van ongebruikelijke afmetingen verkreeg waar de tuinburen jaloers op waren. Hij hield niet meer of minder van zijn planten, het was de methode die verschilde.
Dat is in tegenspraak met wat u zojuist probeerde aan te tonen!
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12309
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970




par Ahmed » 17/12/15, 17:49

Janic, wat ik wilde zeggen is dat de interesse in planten een cruciale factor is, of deze interesse nu emotioneel is of niet is eigenlijk niet doorslaggevend...
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28728
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 17/12/15, 20:06

izentrop schreef:Dat is in tegenspraak met wat u zojuist probeerde aan te tonen!

Ik zie geen flagrante tegenstrijdigheid in zijn toespraak. Hij is consequent. Hij plaatst zichzelf gewoon in een andere mate van gevoeligheid. En chronologisch op een andere manier, aangezien het ook nodig is om terug te gaan naar de tijd van het uitbreken van de mode van BIO (en de vraag in deze sector) die teruggaat tot de tijd van dichloordifenyltrichloorethaan. Wat volkomen legitiem was (en nog steeds is, maar we moeten verder gaan...)

Vandaag zijn de hoeveelheden voor de behandeling van gewassen niet meer hetzelfde als destijds, gebruiken we niet zo min mogelijk en is het niet meer die verdomde DDT.

Je moet dus correct en ethisch blijven in het debat, het heeft geen zin om te overdrijven waar dat niet nodig is. Het is zelfs oneerlijk om met de ene hand naar de wetenschap te verwijzen en met de andere uit te sluiten door ideologie andere manieren om het vooruit te helpen.
Dernière édition par Obamot de 17 / 12 / 15, 20: 12, 3 keer bewerkt.
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491




par Janic » 17/12/15, 20:07

Janic, wat ik wilde zeggen is dat de interesse in planten een cruciale factor is, of deze interesse nu emotioneel is of niet is inderdaad niet doorslaggevend...

het spreekt voor zich. Ik benadrukte dat het vooral de toegepaste techniek was die het verschil maakte.
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré

Terug naar "Garden: landscaping, planten, tuin, vijvers en zwembaden"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 124-gasten