Probleem Generator Set Aster Generator Sobemo 20 kW

En als ze het repareren in plaats van het gooien en verandering? Herontdek het plezier van de reparaties zelf. Hoe een probleem te constateren of vind reserveonderdelen? Reparatie zelf is manier om geld te besparen in het algemeen!
Avatar de l'utilisateur
Zorglub
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 501
Inschrijving: 24/11/09, 10:12




par Zorglub » 16/03/10, 18:18

Ik moet het probleem niet begrepen hebben!
Is deze reostaat losgekoppeld?
Zo ja, dan kan deze worden aangesloten als potentiometer (variabele spanning) of als variabele weerstand

Maar als de stekker niet uit het stopcontact is gehaald, waarom dan de draden loskoppelen?
0 x
elke ochtend je naakt uitzien in een grote ijs na 3 minuten zult u zien dat uw huis en uw slechtste foto ......
Avatar de l'utilisateur
Zorglub
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 501
Inschrijving: 24/11/09, 10:12




par Zorglub » 16/03/10, 19:31

https://www.econologie.info/share/partag ... e4FN30.jpg


hier zijn 2 excitatieprincipediagrammen
op de meest logische 1 - je mag geen spanning hebben (of een paar volt over) je draad logischerwijs van dezelfde sectie als de draden van de genererende bekrachtiging als deze is losgekoppeld geen bekrachtiging

op de 2 potentiometrische assemblage moet u het maximum debiteren met de generator en aanpassen door de schuifregelaar op de reostaat te variëren om de dynamo te bekrachtigen. (onwaarschijnlijke montage volgens jouw metingen) Het kan zijn dat deze montage de montage op de generator is en in dit geval heb je 3 draden
de lage u die u hebt gemeten, is het gevolg van remanentie van
magnetisch veld maar geen escitatie
0 x
elke ochtend je naakt uitzien in een grote ijs na 3 minuten zult u zien dat uw huis en uw slechtste foto ......
Avatar de l'utilisateur
Zorglub
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 501
Inschrijving: 24/11/09, 10:12




par Zorglub » 16/03/10, 19:33

0 x
elke ochtend je naakt uitzien in een grote ijs na 3 minuten zult u zien dat uw huis en uw slechtste foto ......
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 16/03/10, 20:27

Hallo zorglub

Het is iets ingewikkelder dan jouw diagram!

Aan het uiteinde van de generator bevindt zich een dynamo die fungeert als tweede generator en die alleen dient om het vermogen op te wekken dat nodig is voor de bekrachtiging van de hoofdrotor van de generator, de reostaat dient om de uitgangsspanning aan te passen!

Op foto 3 van de eerste pagina zie je dat 6 draden aangesloten op klem 2 afkomstig zijn van de dynamo, 2 andere gaan naar de bekrachtiging en de 2 andere gaan naar een filtercondensator die zich bevindt op de locatie van de borstels van de bekrachtiging, de 2 draden van de dynamo gaan naar de externe aansluitingen van de reostaat en de twee andere gaan naar de ene kant van de reostaat en de andere naar de centrale aansluiting van de reostaat!

Waarom hebben ze deze reostaat niet gebruikt? De reden is heel simpel: ze gebruikten twee generatorgroepen en gebruikten waarschijnlijk dezelfde reostaat voor beide groepen!
Mogelijk hadden ze ook een automatische regelaar!
:D
0 x
Stepping achter kan soms vriendschap versterken.
Kritiek is goed als toegevoegd aan een compliment.
Alain
Avatar de l'utilisateur
Zorglub
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 501
Inschrijving: 24/11/09, 10:12




par Zorglub » 16/03/10, 21:12

dat werkt ! , Ik ben blij voor jou
0 x
elke ochtend je naakt uitzien in een grote ijs na 3 minuten zult u zien dat uw huis en uw slechtste foto ......

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "mislukking, het oplossen van problemen en reparatie: repareren? "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 108-gasten