Houtkachel efficiëntie en rookgastemperatuur

Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ... korte thermisch comfort. Isolatie, hout energie, warmtepompen maar ook elektriciteit, gas of olie, VMC ... helpen bij het kiezen en implementeren, problemen oplossen, optimalisatie, tips en trucs ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79368
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11061




par Christophe » 19/01/10, 16:29

dedeleco schreef:dit beeld van de opbrengst abuk met T en CO2 komt van elders en ik kan het niet in de tekst invoegen;
neem de site aan. Dit systeem is te gecompliceerd.


Je hebt het goed gedaan, maar je hebt gecontroleerd
"Schakel BBCode uit in dit bericht"
in de instellingen onderaan het schrijfvenster en dus geen rekening gehouden met de [tags] heb ik uw bericht gecorrigeerd!

Bedankt voor het telraam, het is al een stap vooruit, want zelfs zonder de CO2 te meten, hebben we een "bereik" van efficiëntie mogelijk alleen met de T ° van gassen!

Dus bij 200 ° C zijn we bijna zeker van meer dan 80% rendement?

Het lijkt hoog ...

Ah ja het is "slechts" het verbrandingsrendement en dus niet het ketelrendement ... dus wees voorzichtig!

Het effectieve rendement van de ketel is noodzakelijkerwijs lager dan de verbrandingsefficiëntie!
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79368
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11061

Re: pb water




par Christophe » 19/01/10, 16:38

dedeleco schreef: 200 ° C geeft 83% als er veel lucht is met 5% CO2. Het lijkt mij veel!


Ja, omdat het verbrandingsefficiëntie is, geen ketel ...

Bij een juist afgestelde olieboiler ligt de verbrandingsefficiëntie zeer dicht bij 100% (ik zou zeggen 98-99% in de meeste tijd) ... maar het is niet het werkelijke ketelrendement dat optreedt tussen 80 en 90%.

Er is nog meer verschil met de warmtemotoren!

Op een motor (vooral diesel) is het verbrandingsrendement vaak> 90-95%, maar het motorrendement is zelden hoger dan 30%.

Ik denk dat om onder 80% door te gaan verbrandingsefficiëntie op een motor (goed aangepast) op een 2 tijdsmast goed vervuild moet zijn zoals we dat in onze jeugd leuk vonden!

ps: Ik hoop dat de handelsdocumenten van houtkachels spreken in werkelijke efficiëntie en niet in verbrandingsefficiëntie! Goede vraag nee?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Philippe Schutt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1611
Inschrijving: 25/12/05, 18:03
Plaats: Elzas
x 33




par Philippe Schutt » 19/01/10, 16:48

Ik denk dat het de prestaties van de ketel zijn
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 19/01/10, 16:50

Voor de tests van BLT Wieselburg (waar ik vaak naar verwijs), ja. Ze hebben debietmeters voor de stroming van warm water bij de uitlaat / stroming van koud water aan de inlaat, en ze registreren temperaturen. Dus beschouwen ze als nuttig de calorieën die in het water zijn teruggevonden.

Aan de andere kant meten ze het verbruik van pellets of bloedplaatjes, die ze de PCI analyseren.

En ze berekenen een ketelprestatie goed!

De best mogelijke - ketel in continu bedrijf, nieuwe ketel zo schoon
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79368
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11061




par Christophe » 19/01/10, 16:57

Ja voor de tests in laboratoria, het is een berekening van de totale opbrengst ("rijke" versie vergeleken met de mijne :D) maar voor de opbrengsten> 90% die we kunnen zien op sommige pelletkacheldocumenten, kunnen we niet twijfelen? Is het echt het totale rendement?

Trouwens, hebben deze BLT-testen pelletkachels getest?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Philippe Schutt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1611
Inschrijving: 25/12/05, 18:03
Plaats: Elzas
x 33




par Philippe Schutt » 20/01/10, 07:55

de dampen variëren van 90 ° tot 180 ° op kachels met deze efficiëntiewinst.
dus het moet zo ongeveer zijn
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79368
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11061




par Christophe » 20/01/10, 11:17

Oké Philippe!

Maar ik zou toch graag willen weten of de BLT "in-house" tests heeft gedaan op heteluchtpelletkachels dus ... (geforceerde lucht is nog steeds moeilijker nauwkeurig te meten dan water! )
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 20/01/10, 12:00

Christophe schreef:
maar voor de opbrengsten> 90% die te zien zijn op sommige pelletkacheldocumenten, kunnen we eraan twijfelen? Is het echt het totale rendement?

Trouwens, hebben deze BLT-testen pelletkachels getest?


Ja, ik twijfel soms ook. In het bijzonder dat marketing de kunst heeft om de dubbelzinnigheid van het Frans te gebruiken ... "Returns to xx%"

Zie het document over door Rikatronic gecontroleerde verbranding dat u publiceerde ... 96% efficiëntie, geloof ik; vervuiling verminderd met 90% in vergelijking met vroegtijdig (sic!) gebruik van een conventionele kachel; de helft van het verbruikte hout (dus dit betekent dat de opbrengst minder dan 50% was - bij open vuur natuurlijk, in een ouillaouilla-inbouwhaard, waarom niet, in een "moderne" kachel, al meer twijfelachtig ...).

Dus ja, het is bijna alles geschreven ... wantrouwen macht twee!

Ik denk niet dat de BLT de kachel test, ik zal het zien. Ze hebben maar weinig ketels gehad. Maar ik vind het leuk om hun resultaten met elkaar te vergelijken ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 20/01/10, 12:09

Christophe schreef:
Maar ik zou toch graag willen weten of de BLT "interne" tests heeft gedaan op heteluchtpelletkachels, dus ...


Niets gevonden significant:

RIKA Evo Aqua, Visio Aqua en Evo Aqua 6 (dus a priori, watersystemen)

Palazetti: ecofire mini en idro ...

Dus a priori, nee!

Ik weet niet wie de tests in Duitsland / Oostenrijk doet ...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79368
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11061




par Christophe » 20/01/10, 12:11

Uh wachten is goed, want zelfs als ze een waterpelletkachel zijn, zijn ze nog steeds lucht! Dus lucht + waterhybriden.

Tenzij je de een of de ander kunt "snijden", zodat de lucht of het water wordt geforceerd?

Hoe dan ook, het zal interessant zijn, heb je de link alstublieft?
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 226-gasten