Aankopen van zonnepanelen in de Verenigde Staten?

Bouw van natuurlijke of ecologische habitat: plannen, ontwerp, advies, expertise, materialen, geobiologie ... Huis, constructie, verwarming, isolatie: u heeft zojuist één of meerdere offertes ontvangen. Kunt u niet kiezen? Geef hier uw probleem aan en wij adviseren u bij de juiste keuze! Hulp bij het lezen van DPE of diagnostiek van omgevingsenergie. Hulp bij aan- of verkoop van onroerend goed.
darwenn
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 510
Inschrijving: 16/07/09, 17:43
x 9




par darwenn » 28/12/09, 20:32

Ik vind dat de winst niet erg belangrijk is voor de prijs, maar dat alleen mij boeit. Het is waar dat ik geen zonnepaneel per post laat bezorgen, mijn gekocht in Engeland was binnen 5 dagen geleverd met DHL. Wat ik opval, en het is misschien niet normaal dat je tegen me zult zeggen, is dat mijn ampèremeter in september met een superzon opging (ik zei op te gaan omdat we nu met een bleke winterzon in efficiëntie verliezen en ik heb het pas sinds september) bij 8-versterkers met mijn 100w-paneel. Daar zoals vandaag met de zon, overschrijdt het de 5 / 6-versterkers niet, wat het normale vermogen is (meting uitgevoerd vóór de regelaar, maar ik moet de hellingshoek op mijn dak vergelijken om te vergelijken), in het begin Ik dacht aan een probleem met de shuntweerstand van de ampèremeter en ik veranderde het, dezelfde observatie, het gaat tot 8-versterkers :schok: Ik veranderde toen de analoge ampèremeter (klasse 2.5) en het was toen altijd hetzelfde met een zon op max.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2491
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 364




par Forhorse » 28/12/09, 21:14

Aandacht bij DHL, ze worden als saai beschouwd wat betreft douanekosten (laten we zeggen dat het bij hen niet eens de moeite waard is om er doorheen te gaan, ze verklaren systematisch alles zonder te wachten op een controle van pakketten door het douanekantoor)
0 x
darwenn
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 510
Inschrijving: 16/07/09, 17:43
x 9




par darwenn » 28/12/09, 21:27

Voor Engeland had ik in elk geval geen problemen met DHL (maar het was in Engeland), maar na nadenken zal ik niets buiten de Europese Unie bestellen, ik vind het te riskant. Mijn aankoop is momenteel niet gepland, maar ik zal kiezen voor 200w in Engeland of zoals gezegd Elephant, in Duitsland, die in feite resellers zijn van panelen die in China zijn gemaakt. 500 euro voor 200w zelfs met 50 euro naast verzendkosten, dat lijkt me al redelijk.


Is dit normaal om op mijn 8-versterkers te stuiteren met een goede zomerzon? Kunnen we onder bepaalde omstandigheden het aangegeven vermogen van 2-ampères overschrijden? (de normale intensiteit die voor het paneel wordt gegeven, ligt rond 6 versterkers).
0 x
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2491
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 364




par Forhorse » 28/12/09, 23:08

Het is 8A maar onder welke spanning?
Omdat 8 * 12 = 96W; we overschrijden de 100Wc van het paneel niet (maar goede 96% opbrengst moeilijk te geloven)
Eindelijk tot enkele meetfouten klaar en als uw regelaar van het PWM-type is, schokt het me niet meer dan dat.
0 x
darwenn
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 510
Inschrijving: 16/07/09, 17:43
x 9




par darwenn » 29/12/09, 08:38

Laten we zeggen dat de nullastspanning meer is dan 18 volt (zelfs 20volt denk ik uit het geheugen, ik zal het controleren), maar wanneer het paneel is aangesloten op de regulator en op de batterij, daalt de spanning naar die van de batterij, dus logischerwijs de 8 ampères zouden normaal zijn als we zo berekenen 12,5 volt x 8 = 100w maar het maakt me een beetje verbijsterd, dus ik maakte van de gelegenheid gebruik om de vraag tussen haakjes te stellen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 29/12/09, 10:06

Ik ben het eens met Forhouse: alleen een schakelende regelaar bestuurd door µprocessor maakt een winstgevende aanpassing van de mppt aan de belasting mogelijk: laten we niet vergeten dat het vooral de beschikbare stroom is die varieert in geval van fel zonlicht en er zou te veel warmteverlies in een eenvoudige serieregeling.

Maak je niet teveel zorgen over de degelijkheid van de panelen: ervaring (door een trainer): ik zag er op lopen (op een 170 watt). Maar het is niet gemaakt om alleen te worden geleverd: we plaatsen normaal gesproken ongeveer twintig plat op een pallet.
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2491
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 364




par Forhorse » 29/12/09, 11:52

Laten we zeggen dat ik, tussen het kopen van een "basis" -regelaar voor 30 euro die mijn batterijen zal schieten omdat hij geen laadprocessor heeft, een paar maanden later een andere koop voor dezelfde prijs in 24V, wat niet beter zal zijn, meer minstens één voltmeter en één ampèremeter ...
En stop 200 € meteen in een goede MPPT met een echte laadprocessor (het heeft zelfs een batterijtemperatuursonde) plus de reeds geïntegreerde basisbewakingsindicaties ...
Ik koos voor de tweede oplossing.

Nadat iedereen het middaguur aan hun deur ziet. Ik begrijp dat iemand die al is uitgerust, niet zo'n bedrag wil investeren. Maar de eerste aankoop moet serieus worden genomen.
(sommigen die desondanks de verandering hebben doorgevoerd, zeggen dat ze een toename van de productie van 50% zien, persoonlijk vind ik het nog steeds moeilijk te geloven, maar het lijkt erop dat de winst nog steeds aanzienlijk is)

Momenteel is het probleem dat ik heb de capaciteit van mijn batterijen, deze is te laag.
Ik ben een beetje zoals jij, ik heb twee "auto" -batterijen van 62 en 70 Ah parallel (d.w.z. theoretisch 132Ah) opgeladen door een eenvoudige PV van 80Wc (voorlopig heb ik het nog nooit 60W zien overschrijden) en toch is de lader tijdens zeer mooie dagen richting 14h al verantwoordelijk voor de egalisatie (de batterijspanning overschrijdt 14.5V en de lader beperkt de laadstroom aanzienlijk om het te voltooien)
En het is nog erger wanneer verschillende mooie dagen op elkaar volgen (ik verbruik gemiddeld slechts 60Wh per dag)
Het volstaat te zeggen dat ik op dit moment bijna 2 uur productie per dag "verlies", en dat in de zomer om 10 uur mijn batterijen worden opgeladen en de rest van de dag als het ware verloren gaat.

Dus ik zeg dat het vergroten van het vermogen van de panelen goed is, maar ik denk dat we eerst de opslagcapaciteit moeten vergroten.

Trouwens, ik heb een ander project voor een andere iets grotere kamer, ik had aanvankelijk 280Ah van batterijen gepland (4x70Ah) Ik geloof dat ik deze capaciteit zal verdubbelen (vooral omdat ik 480Wc van PV plan)
0 x
darwenn
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 510
Inschrijving: 16/07/09, 17:43
x 9




par darwenn » 29/12/09, 12:17

Ja, net als jij had ik overwogen om de opslagcapaciteit te vergroten. Ik had zelfs aan deep-cycle batterijen gedacht en had er een onderwerp over gelanceerd om te concluderen dat deze speciale batterijen, afgezien van een grotere betrouwbaarheid op lange termijn, uiteindelijk niet zullen stijgen tot 350 euro per 100ah. gelijk vermogen, de autonomie die ik heb met auto-accu's aan 30 euro teruggewonnen op de schroothoop (die momenteel erg goed werken). Maar vooral in de winter heb ik stroom nodig, en in de winter is er weinig zon in het noorden (wat? Wie zei "de rest van het jaar ook !!"? : Cheesy: ), de dagen zijn korter en de zon minder efficiënt (dat is me in elk geval opgevallen, maar zoals ik zei, ik zal proberen mijn paneelhoek te herzien, omdat deze minder geneigd is dan toen ik het aan het einde van de zomer op de grond legde, legde ik 40 °). De zorg is daarom dat hoe meer batterijen ik heb, hoe meer kracht en autonomie ik zal hebben, maar hoe langer mijn paneel zal duren om ze op te laden en in de winter zal het niet worden gewonnen. Dus het is een beetje een impasse.
0 x
Energie_Vair
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 11
Inschrijving: 01/01/10, 11:48




par Energie_Vair » 01/01/10, 12:43

Let op, er zijn veel amateurs en neofieten op het gebied van hernieuwbare energiebronnen. Vooral op internet, omdat pseudo-verkopers vaak geen veldervaring hebben gehad ...

Wat betreft de MPPT-regelaars, het is waar dat ze een groot verschil maken (15% tot 25% meer elektriciteit). Maar nogmaals, pas op voor nep-MPPT-regelaars, die in feite standaard PWM-regelaars zijn, maar drie keer duurder!

In de vorige berichten noemde u ook batterijen. Het heeft geen zin om een ​​gekke prijs te betalen voor zogenaamd "zonne-energie" -batterijen. Ook dit is oplichterij! De accu's met de beste prijs / kwaliteit verhouding zijn momenteel 6v deep-cycle accu's. Deze verkopen voor ongeveer 100 EUR voor een 6v / 210ah.

Het is aan jou om goed te winkelen!
Van harte.
0 x
* Dominic *
EnergieVair - Promotoren voor hernieuwbare energie
http://www.energievair.com
darwenn
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 510
Inschrijving: 16/07/09, 17:43
x 9




par darwenn » 01/01/10, 13:08

6 volt 210ah zeg je? interessant. Nou, ze moeten in serie worden geladen en in serie worden gebruikt, maar dat zou geen probleem moeten zijn, ook niet 12v 210ah. Heb je goede adressen?
0 x

Ga terug naar "Vastgoed en ecoconstructie: diagnostiek, HQE, HPE, bioklimatisme, natuurlijke habitat en klimaatarchitectuur"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 91-gasten