Aankopen van zonnepanelen in de Verenigde Staten?

Bouw van natuurlijke of ecologische habitat: plannen, ontwerp, advies, expertise, materialen, geobiologie ... Huis, constructie, verwarming, isolatie: u heeft zojuist één of meerdere offertes ontvangen. Kunt u niet kiezen? Geef hier uw probleem aan en wij adviseren u bij de juiste keuze! Hulp bij het lezen van DPE of diagnostiek van omgevingsenergie. Hulp bij aan- of verkoop van onroerend goed.
darwenn
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 510
Inschrijving: 16/07/09, 17:43
x 9

Aankopen van zonnepanelen in de Verenigde Staten?




par darwenn » 28/12/09, 15:15

Hallo, hier is de prijs van 100 of 200w zonnepanelen in Frankrijk is nog steeds te duur, aan de andere kant kon ik in Engeland via Ebay een 100w-paneel bestellen voor 350 euro, nieuw, gegarandeerd, wat erg goed werkt. Nu ga ik op weg naar de aanschaf van nog een 200w-paneel (of twee van 100w). Ik kan voor 500 euro de 200w in China of Engeland hebben. Het is interessant, maar misschien kan ik nog steeds goedkoper vinden?

Het is mogelijk om in de VS 200w panelen te hebben voor 350 euro. Op het eerste gezicht lijkt het interessant, zelfs als er maar weinig Amerikaanse verkopers naar Frankrijk verzenden. Maar waar ik me zorgen over maak, zijn de douanekosten. Is het zo interessant om in de VS te bestellen met dit risico van douanekosten?

Ik denk dat het risico te groot is om voor een nare verrassing te komen, idem denk ik voor een aankoop in China. Kortom, elke aankoop buiten de Europese Unie kan tot een onaangename verrassing leiden met douanekosten voor dit type aankoop. Dus als iemand een goed plan heeft om zonnepanelen voor minder te kopen, ben ik geïnteresseerd in de info, anders blijf ik winkelen in Engeland.
0 x
bernardd
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2278
Inschrijving: 12/12/09, 10:10
x 1




par bernardd » 28/12/09, 15:36

Hallo,

Ik vroeg me precies gisteren af ​​:-)

Niet gevonden op http://ec.europa.eu/taxation_customs/dds/cgi-bin/tarquer?Lang=FR

Dus ik stelde de vraag over http://www.douane.gouv.fr/contact.asp?type=2

Als u meer dan € 150, - betaalt, moet u in ieder geval btw betalen.
http://www.douane.gouv.fr/page.asp?id=25
Dernière édition par bernardd de 28 / 12 / 09, 16: 15, 1 keer bewerkt.
0 x
Tot ziens!
darwenn
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 510
Inschrijving: 16/07/09, 17:43
x 9




par darwenn » 28/12/09, 15:51

Ja, maar wat levert het concreet op?

Ik heb al gekocht in China en Australië (voor aankopen van 200 euro) zonder een toeslag te hoeven betalen. Ik heb misschien geluk gehad, want ik kreeg ook te horen dat het een beetje lijkt op de loterij, je pakket kan wel of niet worden gecontroleerd, als dat niet het geval is, betaal je geen belasting douane, als dat zo is, ben je kwijtgeraakt ... En gezien de grootte van een doos met zonnepanelen, betwijfel ik of het onopgemerkt zal blijven ...
0 x
bernardd
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2278
Inschrijving: 12/12/09, 10:10
x 1




par bernardd » 28/12/09, 15:52

Anders op de prijs, op mijn bron van gisteren staan ​​er ook enkele aanbiedingen per 10 panelen:

Fotovoltaïsche module - FVG 230P-MC - Polykristallijn
SKU: 00050236/10 - Voorraad van 10 panelen (2.3KW) Power Tollerance -0 / + 3%
Prijs af fabriek Carlino (UD) Italië
Prijs Euro / Watt 1,85 Totale prijs 4.255,00

Of anders:

Fotovoltaïsche module - FVG 185M-MC - Monokristallijn
SKU: 00050187/10 - 10 panelen (1.85KW) Power Tollerance -0 / + 3%
Prijs af fabriek Carlino (UD) Italië
Prijs Euro / Watt 1,85 Totale prijs 3.422,50

De laatste waren voor 1,58 € / Wc in volle containers, of 600 panelen tegelijk: je moet in dit geval echt hergroeperen :-)

Geen douane-inklaring hiervoor, ze zijn in Italië. Er zouden er echter meerdere moeten zijn. Ik zou er graag wat van willen nemen, maar niet te veel op dit moment :-(
0 x
Tot ziens!
bernardd
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2278
Inschrijving: 12/12/09, 10:10
x 1




par bernardd » 28/12/09, 15:54

darwenn schreef:Ja maar wat levert het concreet op?


Het betekent dat je de vraag zelf stelt bij de douane, of wacht zoals ik ...
0 x
Tot ziens!
darwenn
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 510
Inschrijving: 16/07/09, 17:43
x 9




par darwenn » 28/12/09, 15:56

De modellen die u aangeeft zijn 24v, ik zoek 12v.
0 x
bernardd
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2278
Inschrijving: 12/12/09, 10:10
x 1




par bernardd » 28/12/09, 16:14

darwenn schreef:De modellen die u aangeeft zijn 24v, ik zoek 12v.


Zoals je hebt gemerkt voor de windturbine, verliest de 12V te veel stroom in de kabels ...

En je kunt sowieso maar beter een batterijmonitor hebben. Blijkbaar moet je een MPPT-type controller vinden, en in dit geval is het degene die het werk efficiënt zal doen tussen je 12V- of 24V-bronnen en je 12V-batterijen ...

Het MPPT-type lijkt aan te geven dat de controller de ingangsspanning aanpast zodat de bron het meeste vermogen geeft, ongeacht de spanning van je accu's. Maar nooit persoonlijk getest.
0 x
Tot ziens!
darwenn
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 510
Inschrijving: 16/07/09, 17:43
x 9




par darwenn » 28/12/09, 17:08

Natuurlijk heb ik een batterijcontroller op mijn zonnepaneel :). Een MPPT-controller is duur, en als hij nuttig kan zijn in windenergie, is hij helemaal niet essentieel in zonne-energie. Zonne-energie geeft constant vermogen en spanning, als functie van de tijd, als een wolk passeert, daalt het vermogen natuurlijk, maar veel minder onderhevig aan variaties dan een windturbine (tenzij je constante wind hebt en opnieuw ... ). Dus voor zonne-energie is een mppt helemaal niet nodig. Mijn zonnepaneel staat op het dak van de garage, van 's morgens tot' s avonds op het zuiden gericht en net boven de accu's, de kabellengte is slechts 5 meter, dus de verliezen zijn in mijn geval belachelijk klein, daarom is het 12v-model geschikt perfect voor mijn gebruik, daarom ga ik in deze richting.
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 28/12/09, 18:48

Persoonlijk zou ik in Duitsland gaan kijken, maar laten we niet vergeten dat het voor het kleinste pakketje tussen Duitsland en Frankrijk 50 tot 75 euro kost voordat je begint ...
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2491
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 364




par Forhorse » 28/12/09, 19:10

Waar ik de mijne heb gekocht, kost het 90Wc-paneel 270 € (3 € / Wc)
Het is van het Chinese panel, maar ik ben best tevreden met het mijne.
De verkoper is aardig (vertrouw de vervoerders niet, ik ging hem rechtstreeks bij hem ophalen)
Anders zei hij dat ik de panelen per UPS moest verzenden omdat er te veel postbreuk was.

Voor de MPPT-oplader heb je het mis, het brengt een echt pluspunt op het gebied van zonne-energie. Een 12V-paneel met maximaal vermogen komt bijvoorbeeld uit 17V in plaats van een normale regelaar verlaagt dit voltage alleen om het op de juiste waarde van de batterij te zetten.
Bijvoorbeeld op een 100W-paneel dat dus ongeveer 5.8 A levert bij maximaal vermogen, verliest u het verschil tussen de 17 en zeg 13.8 V aan spanningsverschil, of 3.2 * 5.8 = 18W aan verloren
Een MPPT zet het spanningsverschil om in laadstroom en zou je in hetzelfde voorbeeld een stroom van 6.5A leveren

Omgekeerd, wanneer de lucht een beetje bewolkt is en de batterijspanning hoger is dan die van het paneel, geeft een normale regelaar niets af. Met een MPPT verhoogt het de laadspanning om toch stroom te leveren.
Ik kan het goed zien op de mijne, ik heb een monokristallijne PV van 80Wp die niet uitkomt bij bewolkt weer, maar zelfs bij grijs weer slaagt mijn MPPT-regelaar erin om gemiddeld 0.1 A te produceren, oké, het is maar 1 W, maar dat houdt de batterij opgeladen. En zodra de lucht een beetje wordt blootgesteld, stijgt deze snel naar 5 of 6 W
Ok, het is niet duidelijk, de versterking is veel belangrijker als de zon sterk is en de paneelspanning hoog is, maar toch.

Ik betaalde mijn ademautomaat 200 € omdat ik er een wilde die zich aan zowel 12V als 24V kon aanpassen om deze niet te veranderen toen ik mijn tweede paneel plaatste. (bovendien geeft het de batterijstroom en -spanning weer zonder iets anders toe te voegen)
Maar neem je iets met een vaste spanning, dan kost het minder.
0 x

Ga terug naar "Vastgoed en ecoconstructie: diagnostiek, HQE, HPE, bioklimatisme, natuurlijke habitat en klimaatarchitectuur"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 81-gasten