Een onuitputtelijke beweging onnatuurlijk en nooit uitgebuit

Innovaties, ideeën of patenten voor duurzame ontwikkeling. Vermindering van het energieverbruik, vermindering van vervuiling, verbetering van opbrengsten of processen ... Mythes of realiteit over uitvindingen uit het verleden of de toekomst: de uitvindingen van Tesla, Newman, Perendev, Galey, Bearden, koude kernfusie ...
Avatar de l'utilisateur
Philippe Schutt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1611
Inschrijving: 25/12/05, 18:03
Plaats: Elzas
x 33




par Philippe Schutt » 04/06/11, 19:57

Nou, het idee is niet zo slecht, aangezien het systeem het remmen vervangt, wat energie is die verloren gaat in warmte.
Bij afdalingen zou er bijvoorbeeld een aanzienlijke veiligheidswinst zijn voor vrachtwagens en touringcars.
Daarna iets leggen dat een 38 ton met 5 of 10 km/u afremt, zonder grote trillingen en dat sterk genoeg is om 20 jaar zonder grote storingen te functioneren, dat moet niet zo eenvoudig zijn...
0 x
overtreffen
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 190
Inschrijving: 12/12/05, 15:16
Plaats: Thailand




par overtreffen » 05/06/11, 02:30

Dirk Pitt schreef:
maar als de aldus geproduceerde energie niet uit het niets komt, als de beweging wordt aangedreven door het voertuig, zal de energie zijn geproduceerd door zijn brandstof.


Rekening houdend met een voertuig dat op deze plek toch passeert, dus de brandstof is al gebruikt voor de doorgang, is het niet langer deze brandstof die de energie zou produceren maar de massa van het voertuig. Of er nu een bak is die omlaag gaat om energie te produceren of niet, de brandstof wordt op dezelfde manier verbruikt, niets extra's.
Het doel is om energie terug te winnen door de passage en niet om een ​​voertuig te brengen om deze energie te produceren. We kunnen bijvoorbeeld energie opwekken (mechanisch, hydraulisch, pneumatisch of elektrisch) om de slagboom te openen, de kleur van het verkeerslicht te veranderen, tol te betalen... nou, zie je... : Cheesy:
0 x
Respect !!!
Dirk Pitt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2081
Inschrijving: 10/01/08, 14:16
Plaats: isere
x 68




par Dirk Pitt » 05/06/11, 11:49

Exceed schreef:
Dirk Pitt schreef:
maar als de aldus geproduceerde energie niet uit het niets komt, als de beweging wordt aangedreven door het voertuig, zal de energie zijn geproduceerd door zijn brandstof.


Rekening houdend met een voertuig dat op deze plek toch passeert, dus de brandstof is al gebruikt voor de doorgang, is het niet langer deze brandstof die de energie zou produceren maar de massa van het voertuig. Of er nu een bak is die omlaag gaat om energie te produceren of niet, de brandstof wordt op dezelfde manier verbruikt, niets extra's.
Het doel is om energie terug te winnen door de passage en niet om een ​​voertuig te brengen om deze energie te produceren. We kunnen bijvoorbeeld energie opwekken (mechanisch, hydraulisch, pneumatisch of elektrisch) om de slagboom te openen, de kleur van het verkeerslicht te veranderen, tol te betalen... nou, zie je... : Cheesy:



Sorry dat ik erop sta, maar nee! het duurt een extra energie gegeven door het voertuig om uw bed of een ander apparaat te laten zakken.
bovendien zal de teruggewonnen energie minder zijn dan de extra energie die het voertuig nodig heeft gehad om het apparaat te activeren. ik ben het niet die het zegt, het is natuurkunde;

het doet me denken aan de discussie (hier of elders) over kleine windturbines die in het rooster zijn gemonteerd om elektriciteit op te wekken.
0 x
Beeld
Klik op mijn handtekening
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 05/06/11, 12:12

Laten we realistisch zijn:

- het grootste verlies van een thermisch voertuig is de 65% warmte die wordt afgegeven door de radiator, aangezien een voertuig in de eerste plaats een verwarmingsketel is; daar lijkt mij de realistische manier elektrisch, om de auto te "opladen" door middel van warmtekrachtkoppeling, of zelfs door zonne-energie...

- het tweede grote "onnodige verlies" is remmen (het is noodzakelijk om de energie te verdrijven om te stoppen - bovendien is zuinig rijden dat van degene die het minst anticiperend remt); het zijn de wegen in de afdalingen; de simpele oplossing is dan hybridisatie en/of elektrisch met energieterugwinning bij elke rembeurt...

- en in ieder geval is het eenvoudigste nog steeds om de bewegingen te verminderen; wanneer de vrachtwagens stoppen met circuleren om goederen van het ene eind van Europa naar het andere te slepen (komkommers van Spanje naar Hamburg, waar ze 15 dagen of 3 weken later heel goed zullen groeien), en goed een systeem uitvinden om energie terug te winnen bij tolgelden zal zijn geworden ... belachelijk.

Het is gek hoe moeilijk het is om te wennen aan het idee dat het morgen is!
0 x
bobono
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 355
Inschrijving: 08/09/07, 16:58
Plaats: bretagne
x 1

onuitputtelijke beweging




par bobono » 05/06/11, 12:16

Op voertuigen kunnen de 4 schokdempers recupereerbare energie produceren.De schokdempers op een voertuig worden gebruikt om de op- en neerwaartse beweging af te remmen.
0 x
Dirk Pitt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2081
Inschrijving: 10/01/08, 14:16
Plaats: isere
x 68

Re: onuitputtelijke beweging




par Dirk Pitt » 05/06/11, 12:55

bobono schreef:Op voertuigen kunnen de 4 schokdempers recupereerbare energie produceren.De schokdempers op een voertuig worden gebruikt om de op- en neerwaartse beweging af te remmen.


ja maar ik denk dat de hoeveelheid energie vrij laag is.
Ik heb geen benadering gemaakt omdat het buiten mijn competentie ligt, de berekeningen van energiedissipatie in de schokdempers.
ik heb echter nog nooit grote koelribben op de schokdempers gezien, behalve op de "paris-dakar" -modellen
0 x
Beeld

Klik op mijn handtekening
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749

Re: onuitputtelijke beweging




par sen-no-sen » 05/06/11, 15:31

bobono schreef:Op voertuigen kunnen de 4 schokdempers recupereerbare energie produceren.De schokdempers op een voertuig worden gebruikt om de op- en neerwaartse beweging af te remmen.


Het is mogelijk om deze energie terug te winnen.
De hoeveelheid geproduceerde energie zou echter enerzijds relatief laag zijn en anderzijds zouden de kosten van dergelijke schokdempers onbetaalbaar zijn.

Zoals aangegeven Did67Aangezien een groot deel van de energie van een motor in thermische vorm verloren gaat, zou het slim zijn om deze warmte terug te winnen door middel van een Stirlingmotor om bijvoorbeeld de airconditioning te laten werken.
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 05/06/11, 19:35

Did67 schreef:- het grootste verlies van een thermisch voertuig is de 65% warmte die vrijkomt bij de radiator, een voertuig is vooral een ketel;!

Je bedoelde met de uitlaat, toch?
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 05/06/11, 22:38

Did67 heeft helemaal gelijk, de radiator verspilt door warmte aan de motor te onttrekken veel meer dan de uitlaatpijp, motor met laag rendement, tussen de 10% en 30%, die moet worden gekoeld, om 70% van de warmte af te voeren. !

Het terugwinnen van deze warmte voor een Stirlingmotor, of een andere iets betere motor, verbetert de efficiëntie, vooral omdat de gebruikte temperatuur hoog is, beperkt tot ongeveer 100°C op het koelwater en veel meer op de uitlaatdemper, die toch minder warmte afvoert.
Voorzien van airconditioning met een Thermo-akoestische Stirling-motor die een thermo-akoestische koeling Stirling aandrijft zonder bewegende delen, effectief zou zijn en niet erg duur, eenmaal ontwikkeld en geproduceerd in grote series.
http://www.io.com/~frg/index.html
http://www.io.com/~frg/history.htm
0 x
Avatar de l'utilisateur
Lietseu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2327
Inschrijving: 06/04/07, 06:33
Plaats: Antwerpen België, Skype lietseu1
x 3




par Lietseu » 06/06/11, 03:39

gegyx schreef::idee: Zoals dit trouwens


: Cheesy: Maar al die tijd windturbines installeren, gelijk met de snelweg, gericht op de achterkant van passerende voertuigen ?????????

Ze zouden alleen draaien dankzij de bewegende wind van de auto's.
Is er schade aan het passerende voertuig?
Ik denk niet.
Misschien zelfs helpen, want het obstakel van de machine in de rugwind van de auto zou kunnen helpen om hem verder te duwen, toch? :schok:




Ik overtref wat je schrijft door twee dingen te zeggen:

Ik las ergens dat de weg die elektriciteit opwekt bestaat, een coating absorbeert lichtstralen en zet alles om in elektriciteit en aan de andere kant, aangezien sommige chagrijnige mensen kerncentrales verkiezen boven windturbines, waarom gebruiken ze dan geen snelwegen om duizenden windturbines te planten? al die tijd? hè? het bestaat! bij het verlaten van Parijs op de A6 richting Orléans staan ​​daar een paar honderd windturbines die permanent of bijna draaien en ik, nou ja, dat vind ik heel mooi!!! behalve op drukke dagen...wanneer gaan overal in Europa de windturbines langs de snelwegen???

Miauw en :P :P :P
0 x
Door het verwijderen van Human Nature, het was ver van zijn natuur! Lietseu
"De kracht van liefde, moet sterker zijn dan de liefde voor kracht" eigentijds Lie Tseu?
Men ziet duidelijk alleen met het hart, de belangrijkste is onzichtbaar voor de ogen ...

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Innovaties, uitvindingen, patenten en ideeën voor duurzame ontwikkeling"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 83-gasten