Perpetuum mobile is?

Innovaties, ideeën of patenten voor duurzame ontwikkeling. Vermindering van het energieverbruik, vermindering van vervuiling, verbetering van opbrengsten of processen ... Mythes of realiteit over uitvindingen uit het verleden of de toekomst: de uitvindingen van Tesla, Newman, Perendev, Galey, Bearden, koude kernfusie ...
Patou
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 50
Inschrijving: 21/12/04, 07:52
x 4

Perpetuum mobile is?

par Patou » 09/01/07, 15:57

ga dit zeer verbazingwekkende slingersysteem zien pompen met een vinger aan
http://www.overunity.com/index.php/sujet,1763.0.html.
wat betreft de eeuwigdurende motor, er stond in het tijdschrift
wetenschap en leven n'945 juni 1996 EEN MOLEN DIE ZONDER OOIT STOPT (in water)
het is een eeuwigdurende motor met 4-armen met aan het einde van elk
arm een ​​gewicht emmer + menbrane.Dit systeem verandert het volume van de emmers en veroorzaakt voortdurende rotatie.
Ik vertel je de laatste tekst van dit artikel.
_ goed uitgebreid, een dergelijke eeuwigdurende motor is in strijd met de best gevestigde principes van de fysica, of is de FAIL in de redenering ....
Patou
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2

par houthakker » 09/01/07, 17:25

Alsjeblieft ? : Cheesy:

Een bericht voor Mihkail... : Lol:
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Avatar de l'utilisateur
nlc
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2751
Inschrijving: 10/11/05, 14:39
Plaats: Nantes

par nlc » 09/01/07, 21:46

Helemaal niet slecht !!

Het principe is uiterst eenvoudig, maar uiterst effectief!!!

Bekijk deze video, alles wordt heel goed uitgelegd en gedetailleerd:

Code: kiezen

http://www.veljkomilkovic.com/Video/Veljko_Milkovic_(video-1)_full_video_presentation.wmv
0 x
Avatar de l'utilisateur
nlc
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2751
Inschrijving: 10/11/05, 14:39
Plaats: Nantes

par nlc » 09/01/07, 22:18

Nou, ik zie al hoe ik de machine kan testen door de invoer op de uitvoer te lussen : Cheesy:

Zijslinger, een kleine elektromagneet die op het juiste moment een kleine impuls op de slinger komt geven om de oscillatie in stand te houden, en aan de andere kant komt de veroorzaakte beweging langs een of meer magneten voor spoelen om een ​​generator te maken. We strijken, we filteren, enz...

Aan de slingerkant heb je een beetje elektronica nodig om te detecteren wanneer de slinger de elektromagneet nadert, en als je ziet dat hij begint terug te gaan, balanceer je een stroompuls in de elektromagneet om hem een ​​impuls te geven. Zo ingewikkeld is het niet.....
0 x
Avatar de l'utilisateur
nlc
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2751
Inschrijving: 10/11/05, 14:39
Plaats: Nantes

par nlc » 09/01/07, 22:19

Damn, ik heb het gevoel dat ik weer een slapeloze nacht ga hebben :|
0 x
Avatar de l'utilisateur
nlc
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2751
Inschrijving: 10/11/05, 14:39
Plaats: Nantes

par nlc » 09/01/07, 22:23

Kijk naar deze :schok:


Code: kiezen

http://www.veljkomilkovic.com/Video/Veljko_Milkovic_(video-7)_Universal_oscillator-generator.wmv
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

par Christophe » 09/01/07, 22:38

Excuseer me Nlc maar je video's doen me denken... aan die van de Unknowns...

Dat gezegd hebbende, kan ik je alleen maar aanmoedigen om het eens te proberen... maar eerlijk gezegd... :schok:
0 x
Avatar de l'utilisateur
nlc
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2751
Inschrijving: 10/11/05, 14:39
Plaats: Nantes

par nlc » 09/01/07, 22:45

Je moet me uitleggen wat je schokt!

Ik weet niet wat andere mensen denken, maar ik vind dat je op vakantie moet gaan, je gelooft nergens meer in, zonder erbij na te denken! ;)

Er is zeer weinig kracht nodig om de slinger in beweging te houden. En zelfs als aan de andere kant de kracht zo groot is dat de horizontale balk niet kan bewegen, blijft de slinger slingeren. Het wordt heel goed uitgelegd in de inleiding van de video, het raakte me meteen.

En de positie van de slinger betekent dat we het gewicht aan de ene kant "van de weegschaal" verplaatsen, plotseling ontstaat er werk aan de andere kant.

Schokt de 2e video je niet? Rechts brandt een veelvoud aan lampen terwijl ze links zelfs moeite hebben om het aan te steken, de moeite om de slinger voort te duwen is zo onbeduidend :P
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

par Christophe » 09/01/07, 23:06

NLC schreef:Je moet me uitleggen wat je schokt!


Nou, de eerste heb ik maar een paar nummers overgeslagen...maar de techno op de achtergrond is niet echt...serieus...

NLC schreef:Er is zeer weinig kracht nodig om de slinger in beweging te houden. En zelfs als aan de andere kant de kracht zo groot is dat de horizontale balk niet kan bewegen, blijft de slinger slingeren. Het wordt heel goed uitgelegd in de inleiding van de video, het raakte me meteen.


Als een oude klok die wekenlang kan slingeren met de simpele "kracht" van een samengedrukte spiraalveer...

NLC schreef:Schokt de 2e video je niet? Rechts brandt een veelvoud aan lampen terwijl ze links zelfs moeite hebben om het aan te steken, de moeite om de slinger voort te duwen is zo onbeduidend :P


Wat me schokt is dat zo'n salade wordt uitgezonden... Ja.
Nee, eerlijk gezegd, dat is lachwekkend! Niet alleen zijn deze LED-lampen die zelfs een kind zou kunnen aandrijven...

Als je kkchoz wilt die lang beweegt, neem dan een slinger van Newton, die gaat langer mee...

Dan ga ik je vertellen pkoi een macro-mechanische perpetuum mobile kan niet bestaan...want als het bij elke cyclus een beetje meer energie zou krijgen, zou het meegesleept worden en uiteindelijk vernietigd worden...zelfs zou het de aarde vernietigen...misschien zelfs het zonnestelsel... : Mrgreen:

Het is dus geen kwestie van pessimisme of geloof maar gezond verstand...Er is zoveel te doen (en dringend) op het gebied van energie- en CO2-besparing dat Ik weiger dergelijke verspilling van tijd (en energie...)... :| nu is iedereen vrij om te proberen...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42

par Capt_Maloche » 09/01/07, 23:14

AH, OUAAAAIIIIIS, het kostte me 10 minuten om te begrijpen waar ze vandaan kwamen! :?

Er is in ieder geval niets erg wetenschappelijks aan deze video's

Het idee is interessant, en als je tijd hebt om het in praktijk te brengen, laat ons dan het resultaat weten.

Nu zijn er alleen mechanische koppelingen op deze assemblages en de "nuttige" slag wordt geregeld door de massa en de lengte van de slinger; het is niet zo makkelijk op papier te zetten

Ik zal er na een nachtje slapen eens naar kijken
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Innovaties, uitvindingen, patenten en ideeën voor duurzame ontwikkeling"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 152-gasten