Een onuitputtelijke beweging onnatuurlijk en nooit uitgebuit

Innovaties, ideeën of patenten voor duurzame ontwikkeling. Vermindering van het energieverbruik, vermindering van vervuiling, verbetering van opbrengsten of processen ... Mythes of realiteit over uitvindingen uit het verleden of de toekomst: de uitvindingen van Tesla, Newman, Perendev, Galey, Bearden, koude kernfusie ...
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16183
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5263




par Remundo » 28/11/09, 18:27

Hallo Baka,

als je een auto op een piëzokristal laat rijden, is de energie die door het kristal wordt geproduceerd kleiner dan of gelijk aan de mechanische energie die nodig is voor beweging, die al wordt geproduceerd uit koolwaterstoffen met een thermomechanisch rendement van 20%.

Het heeft dus geen energetisch of ecologisch belang.

1) Als u echt energie wilt terugwinnen, alle auto's moeten een regeneratief remsysteem hebben. (voertuighybridisatie)

2) Als je echt energie wilt besparen, verlaag dan de massa, het frontale gebied en de Cx,

3) en beperkt beweging.

Alleen dat is effectief. U zult merken dat precies het tegenovergestelde gebeurt. Het is met opzet olie te roosteren tot overschot, waarmee de schatkist van de staat en de oliemaatschappijen wordt gevuld.
0 x
Beeld
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 28/11/09, 21:05

Plaats zolang het nodig is elektromagnetische platen in de rijbaan bij haltes op de remweg en een magnetische plaat onder het voertuig die naar beneden gaat om het voertuig af te remmen terwijl het energie produceert en de remmen spaart.

Het is een beetje utopisch maar haalbaar!

Alles bij elkaar genomen is het beter om de energie voor het voertuig terug te winnen. : Mrgreen:
0 x
Stepping achter kan soms vriendschap versterken.
Kritiek is goed als toegevoegd aan een compliment.
Alain
bobono
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 355
Inschrijving: 08/09/07, 16:58
Plaats: bretagne
x 1

onuitputtelijke beweging




par bobono » 28/11/09, 22:44

Onnatuurlijke onuitputtelijke beweging. Je maakt een grapje met olie voor € 200 per vat, de stroom auto's op de snelwegen zou snel opraken.

Wanneer de VS IRAK zullen hebben verlaten en de religieuze fundamentalisten bezit hebben genomen van de plaatsen met IRAN als buur, kan dat pijn doen voor de prijs van ruwe olie.
0 x
Bakea
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 5
Inschrijving: 28/11/09, 13:45
Plaats: Franse riviera




par Bakea » 29/11/09, 12:52

wat de gebruikte energie ook is, we zullen altijd op de grond bewegen, dan de Irak en ik weet niet wat er verder niets zal veranderen en het is inderdaad een onuitputtelijke beweging tenzij het onze vleugels laat groeien of erger als we de planeet opblazen : Mrgreen: : Mrgreen: : Mrgreen:
0 x
kijk om je heen
Bakea
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 5
Inschrijving: 28/11/09, 13:45
Plaats: Franse riviera




par Bakea » 04/12/09, 06:27

hallo allemaal ... het plaatsen van apparaten in de rijstroken die zijn gereserveerd voor vrachtwagens "generatoren die worden aangedreven door de doorgang van vrachtwagens op intrekbare verkeersdrempels bijvoorbeeld" of elk ander systeem dat wordt geplaatst in gebieden waar remmen een probleem vormt. Ik denk dat steile afdalingen bovendien elektriciteit kunnen produceren om de veiligheid te versterken zonder overmatig brandstofverbruik te veroorzaken .. er zijn zeker mogelijkheden om te verkennen op dit gebied ... en dan is originaliteit geen standaard :schok: :schok: :schok: :schok: :schok: :schok:
0 x
kijk om je heen
Avatar de l'utilisateur
Bricktal
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 11
Inschrijving: 18/03/10, 03:21
Plaats: Shawinigan-Que




par Bricktal » 18/03/10, 05:49

sen-no-sen schreef:Het terugwinnen van de energie uit de luchtbewegingen van de voertuigen zou erg duur zijn en niet veel opleveren...
in dit geval is het beter om gewoon de wind te gebruiken, terug naar af!


Het is jammer dat ik deze link niet heb onthouden van een Amerikaanse ingenieur die een patent heeft ingediend dat elektriciteit produceert dankzij het piëzo-elektrische effect van kristallen, deze laatste oscilleren met een heen en weer gaande beweging en deze oscillatie produceert een stroom.
De oscillatie werd geproduceerd door een geluid met een zeer laag volume, minimale decibels.

Hier, zolang een voertuig op een snelweg rijdt, produceren de banden geluid, dat op zijn beurt elektriciteit produceert.
Box vertrek zei je? : Cheesy:

Deze ingenieur wilde het gebruiken aan de rand van een waterval of stroompje met laag debiet om elektriciteit op te wekken, maar zonder het milieu te beschadigen of te vernietigen...geluid of geluid terugwinnen om elektriciteit te maken. Dit is een goed ecologisch en economisch product...want zolang er geluid is, is er elektriciteit.
0 x
moinsdewatt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5111
Inschrijving: 28/09/09, 17:35
Plaats: Isére
x 554




par moinsdewatt » 03/06/11, 18:16

Bricktal schreef: ...
Deze ingenieur wilde het gebruiken aan de rand van een waterval of stroompje met laag debiet om elektriciteit op te wekken, maar zonder het milieu te beschadigen of te vernietigen...geluid of geluid terugwinnen om elektriciteit te maken. Dit is een goed ecologisch en economisch product...want zolang er geluid is, is er elektriciteit.


het herstelt drie keer niets. De energie van geluid is extreem laag.
Onze oren zijn erg gevoelig.

Uit de uitgevoerde tests blijkt een teruggewonnen stroom van enkele microampères.
0 x
overtreffen
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 190
Inschrijving: 12/12/05, 15:16
Plaats: Thailand




par overtreffen » 04/06/11, 14:49

Bij de tol arriveert de auto op een platform dat onder het gewicht van het voertuig zakt door een of ander productiesysteem te activeren. Waar zit in dit geval de overconsumptie van energie? Geen.
0 x
Respect !!!
Dirk Pitt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2081
Inschrijving: 10/01/08, 14:16
Plaats: isere
x 68




par Dirk Pitt » 04/06/11, 19:13

Exceed schreef:Bij de tol arriveert de auto op een platform dat onder het gewicht van het voertuig zakt door een of ander productiesysteem te activeren. Waar zit in dit geval de overconsumptie van energie? Geen.


maar als de aldus geproduceerde energie niet uit het niets komt, als de beweging wordt aangedreven door het voertuig, zal de energie zijn geproduceerd door zijn brandstof.
0 x
Beeld
Klik op mijn handtekening
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749




par sen-no-sen » 04/06/11, 19:27

Zoals hierboven uitgelegd overtreffen wat aan de ene kant wordt teruggevorderd, wordt aan de andere kant uitgegeven.
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Innovaties, uitvindingen, patenten en ideeën voor duurzame ontwikkeling"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 85-gasten