Septic tank maintenance: hoe onderhoud je het goed?

Werk aan sanitair of sanitair water (warm, koud, schoon of gebruikt). Beheer, toegang en gebruik van water thuis: boren, pompen, putten, distributienetwerk, zuivering, sanitaire voorzieningen, regenwaterrecuperatie. Terugwinning, filtratie, depollutie, opslagprocessen. Reparatie van waterpompen. Beheer, gebruik en bespaar water, ontzilting en ontzilting, vervuiling en water ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79422
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11084




par Christophe » 21/07/09, 10:39

Wat bedoel je precies met ANC Lumberjack in je bericht?

a) put(ten)
b) microwaterzuiveringsinstallatie
c) filtertuin
D) ...?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6528
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1643




par Macro » 21/07/09, 10:48

Riolering...

Volledig watertank, septic tank, spreiding, lagunering............ Alle sanitaire voorzieningen die niet zijn aangesloten op een zogenaamd "rioleringsnetwerk"...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79422
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11084




par Christophe » 21/07/09, 10:52

Bedankt dat ik het begreep, hij zegt het in zijn bericht.

Wat ik wilde weten was: welke ANC-oplossingen zijn "gepland" door de ambtenaren.

Tolereren ze bijvoorbeeld filtertuinen?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6528
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1643




par Macro » 21/07/09, 11:02

Christophe schreef:Bedankt dat ik het begreep, hij zegt het in zijn bericht.

Wat ik wilde weten was: welke ANC-oplossingen zijn "gepland" door de ambtenaren.

Tolereren ze bijvoorbeeld filtertuinen?


Een van mijn ooms had veel moeite om zijn filtertuin te laten valideren door de DDASS, ze hadden het over het ongeldig maken van zijn bouwvergunning, dus er was geen mogelijkheid om aan te sluiten op stromend water, elektriciteit en co....
Hij gebruikte zijn lagune (met riet dat door het ding sijpelde) en de compostering van zijn droogtoilet... De DDASS kwam weer en zocht hazelnoten voor hem tot het punt dat ze zijn kind bijna van hem afpakten... Ik weet niet of dat sindsdien allemaal is veranderd, maar in ieder geval was het geen vreugde tien jaar geleden in Frankrijk...
0 x
Avatar de l'utilisateur
tigrou_838
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 573
Inschrijving: 20/10/04, 11:25
Plaats: Lorraine Luxemburgse grens




par tigrou_838 » 21/07/09, 11:06

zeg christophe, gezien de situatie van je land, heb je een uitstekende mogelijkheid om te laguneren van het huis naar de rivier beneden?????????

Ik had al gekeken om thuis te doen, maar de ligging van het land, de helling en de benodigde grootte lieten me niet toe om het te doen.

daarnaast zit ik naast een kinderdagverblijf en een school en het gemeentehuis.

als ik een pomp moet plaatsen, wordt die afgevoerd met een klein pijpje bij de putuitlaat, alles op een zonnecollector.

ps: ik zit in Frankrijk, dus even kijken of daar dezelfde regelgeving is als in Belgie.

tigrou
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79422
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11084




par Christophe » 21/07/09, 11:10

tigrou_838 schreef:zeg christophe, gezien de situatie van je land, heb je een uitstekende mogelijkheid om te laguneren van het huis naar de rivier beneden?????????


Ja, als het mogelijk is, zullen we dat doen (niet zeker of het mogelijk is...zie de opmerking van Macro...)...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6528
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1643




par Macro » 21/07/09, 11:15

In Frankrijk ... Het is duidelijk geëvolueerd dat je een vrijstelling moet aanvragen met veel beperkingen ...
http://www.ddaf45.agriculture.gouv.fr/I ... 8b8911.pdf
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 21/07/09, 12:08

Zo begreep ik het niet:

- als u een systeem opzet, is het de SPANC die bevoegd is

- dus bij het indienen van de vergunning denk ik dat je het systeem moet beschrijven, dat moet voldoen aan de aangegeven normen; de SPANC zal kunnen controleren...

Naar mijn mening is de afwijking wanneer je niet de mogelijkheid hebt om een ​​systeem op te zetten...

Ik denk dat biologische systemen een lange weg hebben afgelegd. In mijn buurt heeft het enige nieuwe huis dat is gebouwd het... Ik denk dat het in de regels staat...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6528
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1643




par Macro » 21/07/09, 13:26

Ik hoop dat het geëvolueerd is en dat het in deze richting verder zal gaan... Na mijn grote oude energieverslindende woning, heb ik alle intentie om een ​​vastgoedproject van totale autonomie te starten... Om niet langer constant te hoeven schelden met monopoliehouders van alle pluimage...
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 21/07/09, 14:07

Christophe schreef:[...] Tolereren ze bijvoorbeeld filtertuinen?
Het is niet makkelijk...
Wat Macro zegt is symptomatisch voor het dogmatisme dat heerste bij de DDASS eigenlijk...
Het is een beetje geëvolueerd, het had veel meer moeten evolueren, maar er zijn weerstanden...

Voor het "pure individu" is het nog steeds moeilijk om een ​​rietfilter te maken (het is trouwens veel efficiënter dan lagunevorming!), maar er is een fout: het volstaat om 2 woningen te maken ... collectief!
Dit is waar de meeste dozen die rietfilterontwerpen verkopen op rusten.

Daarna kun je mensen tegenkomen die begrijpen wat er op het spel staat bij dit soort realisaties en die ermee instemmen deze oplossingen te valideren als je ze een beetje "duwt"...
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."

Ga terug naar “Waterbeheer, sanitair en sanitaire voorzieningen. Pompen, boren, filtreren, putten, terugwinning ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 67-gasten