Koudegolf en elektrische verwarming: EDF knielend?

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
Targol
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1897
Inschrijving: 04/05/06, 16:49
Plaats: Bordeaux streek
x 2




par Targol » 06/01/09, 23:34

Christophe schreef:Ah zo erg voor me ... Super EPR die 2 al jaren laat op de planning heeft, is wat je denkt?
Ja ja. Dezelfde die zijn budget met meer dan 25% heeft opgeblazen als ik het me goed herinner.

Christophe schreef:EdF opgenomen 2000-jaren hebben blijkbaar niet meer het niveau van die van de 70-jaren ...
Beeld
Helaas geldt dit niet alleen voor ingenieurs.
Is het niet juist het idee van technologie om menselijke inspanning te vervangen door goedkope energie?
We vervangen de hersenen van ingenieurs door computers, de knowhow van ambachtslieden door werktuigmachines.
De opleiding tot stukadoor is bijvoorbeeld verdwenen ten gunste van de opleiding tot stukadoor.
Aan de andere kant zijn ze er nog steeds niet in geslaagd de idioot die uiteindelijk koopt, te vervangen door een machine.

Christophe schreef:Voor de wensen: ook lieve targoule! We hebben hier een onderwerp: https://www.econologie.com/forums/bonne-anne ... t6800.html
Ik heb mijn fout hersteld, o grote meester

Christophe schreef: Ik heb mijn klap in het gezicht van het wensen van de hypocrieten: geluk (= consumptie), succes (= consumptie) en welvaart (in consumptie)...

Het is aan jou om contact, liefde, uitwisseling, delen, ... te wensen en ik vergeet er een paar.
0 x
"Iedereen die gelooft dat exponentiële groei oneindig kan doorgaan in een eindige wereld, is een dwaas of een econoom." KEBoulding
RIAZ
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 391
Inschrijving: 04/10/08, 10:21
Plaats: Cholet
x 2




par RIAZ » 07/01/09, 10:16

91.000 Mw gisteravond....
Wij hebben het record gebroken!

Vergeet vooral niet om het toiletlicht uit te doen als u weggaat....

Beste mensen, slaap zacht. Dat is alles, ga naar bed, trek drie dekens aan en doe vooral het licht uit...

91.000 Mw, 45.000 prachtige windturbines die allemaal op volle capaciteit zouden draaien (hooguit één per 3 km).
91.000 Mw, hoeveel hectare zonnepanelen? Verdomd, het was donker!
91.000 Mw, 600 miljoen fietsers, “getraind” zoals gezegd Michel KIEFER. Verdomme, we zullen de Chinezen erbij moeten halen!
0 x
In termen van de toekomst, het is niet te voorspellen, maar om het mogelijk te maken (Antoine de Saint Exupery)
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16183
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5263




par Remundo » 07/01/09, 14:09

Dit gebeurt er als je kiest voor verwarmen met elektriciteit...

Creëer warmtekrachtkoppeling met een beetje hout of brandstof in elke hut en geen problemen meer... noch verwarming, noch elektriciteit.

Maar dat zou natuurlijk minder rendabel zijn voor EDF, dat ondanks zijn miljarden niet bereid is de 90 GW aan elektriciteit te sturen als er iets meer nodig is dan normaal... :?
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 07/01/09, 14:24

Remundo schreef:Dit gebeurt er als je kiest voor verwarmen met elektriciteit...

Creëer warmtekrachtkoppeling met een beetje hout of brandstof in elke hut en geen problemen meer... noch verwarming, noch elektriciteit.
... :?


Laten we aanklagen, laten we aanklagen. En laten we niet vergeten alternatieven te promoten... Als ik zie hoeveel mensen gefascineerd zijn door warmtepompen en ervan overtuigd zijn dat ze ook goed zijn voor het milieu...

Wat kunnen we doen als we het niet informeren?

Van mijn kant besteed ik hier tijd aan forum om ervoor te zorgen dat degenen die voor pelletketels hebben gekozen, niet teleurgesteld worden door slechte instellingen/configuraties...

Welnu, warmtekrachtkoppeling uit stookolie, ik zou het niet promoten. Ik erken echter dat het veel beter is dan verwarmen met olie!
0 x
RIAZ
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 391
Inschrijving: 04/10/08, 10:21
Plaats: Cholet
x 2




par RIAZ » 07/01/09, 14:35

Did67 schreef:Welnu, warmtekrachtkoppeling uit stookolie, ik zou het niet promoten. Ik erken echter dat het veel beter is dan verwarmen met olie!


Je hebt SUNMACHINE in je hoek (gezien vanuit Cholet!). Was je geïnteresseerd in wat ze begonnen te bieden?
0 x
In termen van de toekomst, het is niet te voorspellen, maar om het mogelijk te maken (Antoine de Saint Exupery)
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16183
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5263




par Remundo » 07/01/09, 15:58

Persoonlijk ken ik de prestaties van de Stirling Sun Machine niet.

Maar dit is het soort ding dat gebruikt zou moeten worden, idealiter met hout.

Voor verwarming heb ik nog beter (in principe, maar het is wel uit te werken: het is fysiek heel goed mogelijk...):
: Idee:de PAC/Cogen Stirling-koppeling. : Idee:

Maar het is zoveel beter om het atoom te splitsen dan ooit tevoren... :?

@+
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 07/01/09, 17:59

RIAZ schreef:
Did67 schreef:Welnu, warmtekrachtkoppeling uit stookolie, ik zou het niet promoten. Ik erken echter dat het veel beter is dan verwarmen met olie!


Je hebt SUNMACHINE in je hoek (gezien vanuit Cholet!). Was je geïnteresseerd in wat ze begonnen te bieden?


Mijn opmerking lag in de trant van: brandstof = fossiele energie, dus beperkt in de tijd + opwarming van de aarde...

Ook al kun je met warmtekrachtkoppeling idealiter bijna 100% terugwinnen, het blijft 100% fossiele energie en opwarming van de aarde. Dus dat is het... Sunmachine of schmourtzmatic, of x, geniale uitvinder met briljante hacks - het maakt me niet uit...

Maar goed, ik bestuur de auto, dus ik hou een beetje mijn mond. Ik zei simpelweg: ik zou het niet promoten... Het is een noodoplossing, en geen oplossing, vanuit mijn standpunt.

Ik had het niet over Stirling in het bos. Alleen brandstof.
Dernière édition par Did67 de 07 / 01 / 09, 18: 27, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16183
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5263




par Remundo » 07/01/09, 18:18

Hi Did,

Stookolie is praktisch, maar er zijn fossiele brandstoffen en biobrandstoffen. Je kent de thermolyse van biomassa en de vrienden Fischer en Tropsch :?
0 x
Beeld
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064




par Christophe » 08/01/09, 17:34

Ik heb de video toegevoegd aan de site: https://www.econologie.com/panne-edf-et- ... -4016.html
0 x
RIAZ
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 391
Inschrijving: 04/10/08, 10:21
Plaats: Cholet
x 2




par RIAZ » 08/01/09, 18:45

Ik zag het nieuws gisteren...
Vandaag hoorde ik dezelfde toespraak van dezelfde (sinistere) persoon en niettemin baas van EDF, in het nieuws van 13 uur op France Inter, met als extra bonus een (opgenomen) vraag van een vertegenwoordiger van GREENPEACE, juist gericht op het stimuleren van elektrische verwarming.

Welnu, meneer, hij gaf een antwoord op het enorme geluk dat nucleair Frankrijk had in deze periode waarin Russisch gas net zo betrouwbaar is als de Sovjet-Santa Claus, en hij was enthousiast over het mobiliseren van het maximale aantal grondstoffenproductie, enz.
En het derde deel van de Fransen dat onder zijn krachtige leiding elektrische verwarming gebruikt? Fuittt, de deur uit!
En de reden waarom Duitsland, dat aan dezelfde klimatologische ontberingen lijdt, genoeg elektriciteit heeft om het door te verkopen aan het nucleaire Frankrijk... Verdomd, ik had er niet eens aan gedacht om het te vragen!

Waarom vragen stellen als de antwoorden harmonieus naar buiten komen? EDF zal zijn plicht doen, de investeringen in de productie zullen met volle kracht opnieuw beginnen (onder leiding van president Sarkozy is het gemakkelijk om de feniks van Neuilly te noemen, je weet maar nooit), om tegemoet te komen aan de behoeften van de Fransen die dat niet doen. Stop niet met het kopen van computers en televisies, die ook energie verbruiken als we ze niet gebruiken!!!

Het is zijn recht om onzin te praten, maar de journalist liet het van zich afglijden en bedankte hem zelfs hartelijk voor zijn tijd die hij aan de radio besteedde in een tijd waarin hij veel te doen had... en zijn plicht niet had gedaan.

En ze willen dat we marcheren als ze door de politie worden geduwd...

Ach, beste mensen!
0 x
In termen van de toekomst, het is niet te voorspellen, maar om het mogelijk te maken (Antoine de Saint Exupery)

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 231-gasten