Julien Coupat (kabel) wat?

filosofische debatten en bedrijven.
Avatar de l'utilisateur
A2E
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 235
Inschrijving: 15/12/04, 11:36
Plaats: de hal deur 16

Julien Coupat (kabel) wat?




par A2E » 27/12/08, 07:38

Ik kom hier vroeg en in een slecht humeur om een ​​onschuldige man te steunen die schuldig is aan ernstig terrorisme.
inderdaad, nadat ik vanmorgen naar het "nieuws" van 6 uur op de radio had geluisterd, hoorde ik dat het verzoek om vrijlating van Julien Coupa (niet zeker van de spelling) voor de tweede keer was afgewezen! :| en in de naam van wat alstublieft? het was een summiere vrijheid gevraagd door de advocaat van deze heer zoals geautoriseerd door de wetgeving van ons dierbare land (de zogenaamde mensenrechten), maar het was zonder rekening te houden met de graaf van terrorisme die "gerechtigheid" machtigt om deze ongelukkige in de gevangenis te laten.
Vind je dit geval van een aanval op een TGV-lijn niet een beetje bizar? :schok:
laten we teruggaan, als je wilt, precies 1 jaar geleden toen de spoorwegvakbonden staakten tijdens de eindejaarsvakantie!!! :schok: wat een puinhoop voor de Fransen die naar oudejaarsavond vertrokken om op de perrons te blijven bij gebrek aan een trein om ze te brengen!!!
Vindt u het niet gek dat er vlak voor de eindejaarsfeesten van 2008 plotseling een aanslag plaatsvond op de spoorlijnen door een zogenaamde "autonome anarchist" (wat betekent dat precies?).
na verschillende reflecties leid ik ten eerste af: dat deze "aanval" gewoon een opzet was om de "klep" van de spoorwegvakbonden te sluiten en zo stakingen tijdens de feestdagen te voorkomen (goed gedaan!!!)
secondo: een rustige man beschuldigen die probeert te leven van de producten van zijn kleine boerderij door de kruidenier in de omliggende steden te doen, kostte echt niet veel!!! bovendien hem zijn vrijlating (tijdelijk moet gezegd) voor en na kerstmis weigeren was heel verstandig want geen staking voor en tijdens kerstmis en een 2e verzoek gisteren geweigerd en waarom volgens jou? Wel voor nieuwjaarsdag natuurlijk!!! :schok: :|
Ik kom terug op de aanklacht, Julien Coupa werd geclassificeerd als een autonome anarchistische terrorist, vertaling: een gevaarlijke gek die alles breekt om welke reden dan ook en zeker alleen (geen handlangers of getuigen) toch een beetje groot, vind je niet?
en wie van onze lieve politici verdedigt deze onschuldige: niemand!!!!!! :onheil: niet één heeft deze ongelukkige (voor zover ik weet) openlijk verdedigd.
ga ik ga terug naar bed in de hoop dat er in 2012 geen andere onrechtvaardigheden meer zullen zijn! dit zal mijn liefste wens zijn voor dit nieuwe jaar 2009!!! :?
0 x
Avatar de l'utilisateur
bham
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1666
Inschrijving: 20/12/04, 17:36
x 6




par bham » 27/12/08, 10:54

Er is inderdaad reden tot verwondering en de tv-media zijn net zo sceptisch aangezien ze regelmatig het woord geven aan de vader van de vermoedelijke dader (uh onschuldig sorry, eindelijk in theorie), die geen blad voor de mond neemt tegenover justitie en de overheid.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 27/12/08, 11:08

Sinds de Outreau-affaire weten we dat twijfel stelselmatig in het voordeel is van de aanklager, in strijd met de Franse wet.
Nog een vraag, technisch, deze. Waarom heeft de SNCF geen sensor ontwikkeld (aan de voorkant van de trein) die het onmiddellijk laten zakken van de stroomafnemer (aan de achterkant) regelt zodra een obstakel de bovenleiding dreigt te doen scheuren? Als het obstakel eenmaal is gepasseerd, kan de stroomafnemer omhoog en kan de trein vrijwel zonder af te remmen verder rijden.
0 x
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6993
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2915




par gegyx » 27/12/08, 15:31

Wat nieuw is, is de dialectiek van de neoconservatieven die wordt gebruikt (die het mogelijk maakt een harder gerechtelijk arsenaal te gebruiken en de opkomst van Besancenot in diskrediet te brengen): "terroristisch" en "ultralinks".

Bij de inlichtingendiensten moet het vandaag de dag overal zijn. Van werknemers wordt gevraagd om veel "ideeën" te hebben om hun loon te rechtvaardigen, en ook en vooral "goede ideeën" om hun werkgevers te helpen... Die zelf de neoconservatieve ideologie dienen, maar momenteel in vrije val in de VS.
(Maar we hadden het voorbeeld van Joegoslavië-Servië, dat fel communistisch bleef, lang na zijn val in de USSR.)
We gebruiken kunstgrepen van macht, om in de zoete instemming te blijven, de 53% van de kiezers van de macht op zijn plaats. Terwijl alles slecht gaat, en juist in de niches waar de president een punt van maakte om dingen op te lossen.

Over de schuld van Coupat aan SNCF-apparatuur zijn er vermoedens, maar geen bewijs... En toch hield een dienst ze al 6 maanden in de gaten!
Wat ons toch laat denken dat het resultaat van de surveillance middelmatig was en dat het opzetten van een "terroristische affaire" voor december aannemelijk was.

Wat in Frankrijk al enkele jaren onaanvaardbaar is, met Sarkozy en nu MAM, is dat ze zich ertoe verbinden de vanaf het begin van de mediahype aangewezen daders streng te straffen. (Bewijs van de ontkenning van de wet (onafhankelijkheid van justitie, openbaarmaking in de media (bijna alle media in Bouygues, Dassault, Lagardère, goede vrienden van de president in functie) van de dossiers van het huidige onderzoek en vermeende onschuld van mensen tot aan het vonnis), en van de instrumentalisering van justitie door de aanwezige macht. Dat is veel!... Te veel!)

Ik rapporteer berichten van een forum :

https://www.econologie.info/share/partag ... tO844J.pdf

Kom op, gelukkig nieuwjaar 2009...
: Mrgreen:
0 x
Tagor
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 534
Inschrijving: 06/04/07, 12:31




par Tagor » 27/12/08, 18:43

gegyx schreef:Kom op, gelukkig nieuwjaar 2009...


ja gelukkig nieuwjaar
bovenal zul je het hele jaar door hard moeten werken...
zodat hij zichzelf terugverdient met mooie vakanties... en andere luxe producten... net zoals hij er graag mee pronkt...
0 x
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6993
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2915




par gegyx » 31/12/08, 10:51

Een interview met de vader van de in verlegenheid gebrachte Julien Coupat,

die de huidige situatie beschrijft, in ons land, met betrekking tot de zogenaamde gekoesterde vrijheden: een zacht totalitarisme.

Om helemaal te lezen.

https://www.econologie.info/share/partag ... rITlFb.pdf

:schok:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79386
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11072




par Christophe » 31/12/08, 12:07

Geschoten voor het voorbeeld misschien... maar het is nog steeds een daad van sabotage van openbaar materiaal... Van daaruit praten over terrorisme is niet duur...

Verhindert de SNCF niet? Ze hadden in plaats daarvan achter de bankiers aan moeten gaan...
0 x
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6993
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2915




par gegyx » 31/12/08, 12:54

Waarom zij"?

Ik denk dat de versie van de vader dichter bij de waarheid staat dan die van MAM (die meer scheten voelt in haar zijden slipje).

Die haar werk deed met verkeerde informatie die door de media werd doorgegeven, aangezien ze de dader onmiddellijk aanwees en hard zou optreden.
Ik zie dat u er ook van overtuigd bent.

In dit interview zetten we nog steeds de feiten recht, over deze excessen van politieke macht, en probeert hij de ogen te openen van degenen die nog in de officiële waarheid geloven.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79386
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11072




par Christophe » 31/12/08, 14:40

Ik heb niet meer dan 10 regels van de .pdf gelezen... ga je gang.

Ik geloof niet echt in de Amerikaanse gerechtelijke dwaling in Frankrijk... Gelooft u dat wij jongeren "voor niets" volgen in een land dat "economisch bankroet" is? Ik niet... nadat de vader altijd kan schreeuwen tegen de gerechtelijke dwaling... Ik citeer:

Omdat ze al een half jaar werden gevolgd, wist de politie al alles van ze. We werden allemaal in de gaten gehouden, kinderen en ouders. Waarom hebben ze dan niet onmiddellijk ingegrepen als ze zeggen te weten dat Julien bij Yldune bij deze spoorlijn was? Ze zeggen dat ze ze 20 minuten in het donker uit het oog verloren voordat ze ze vonden. Het is echter onmogelijk om met twee personen zo kort een bovenleiding te saboteren.


Hij lijkt goed op de hoogte van de sabotage van de vader... en waarom werd de hele groep 6 maanden in de gaten gehouden?

Nu interesseert deze affaire me niet meer dan dat... Maar ik schaam me voor Frankrijk (en de Fransen) dat al een gecontroleerde democratie is (met name door de media) om een ​​term te gebruiken die Poetin dierbaar is...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16184
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5263




par Remundo » 31/12/08, 14:52

: Cheesy: Hoe weet je, Gegyx, dat MAM's slipje van zijde is gemaakt: het is geheime verdedigingsinformatie!! : Cheesy:
Beeld
0 x
Beeld

Terug naar "Society and Philosophy"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 151-gasten