Rijden "ecologisch" met de auto

Transport en nieuw vervoer: energie, vervuiling, motor innovaties, concept car, hybride voertuigen, prototypes, bestrijding van verontreiniging, emissienormen, belasting. geen individuele vervoerswijzen: vervoer, organisatie, autodelen of carpoolen. Transport zonder of met minder olie.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79386
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11072




par Christophe » 17/12/08, 14:19

a) Ah ok, sorry voor de file (het is een woord dat ik niet meer ken sinds we verdwaald waren in de Ardennen).

b) Ja, de auto mag gewoon niet afslaan bij stationair draaien in de 2e versnelling : Mrgreen:
0 x
Olivier22
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 178
Inschrijving: 06/11/08, 16:41
Plaats: 35 / 22
x 6




par Olivier22 » 17/12/08, 15:42

Hoe dan ook, als je geen groot vermogen nodig hebt, schakel dan altijd naar de hoogste versnelling zonder onder het toerental te vallen

Ik zit vaak met 50 km/u in de 5e versnelling op het vlakke, nauwelijks het pedaal aanrakend: geen probleem.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 17/12/08, 21:27

Hallo Olivier22
Olivier22 schreef:PS: En hij heeft ook de stop&start-wheel-free, wat inhoudt dat je jezelf laat rollen op zachte hellingen of langzame vertragingen, en dan herstart door een beetje te koppelen, een ingeschakelde snelheid... Zo, geen probleem om de batterij leeg te maken! Maar blijf niet te lang afgesneden wanneer je hydraulische stuurbekrachtiging hebt omdat de druk daalt en het moeilijk wordt ... Idem voor remondersteuning, op alle modellen daar daarentegen, zelfs bij sommige verlies je bijna onmiddellijk ondersteuning ... Maar op de ZX geen probleem , advies aan eigenaren : Mrgreen: )


Deze manoeuvre is erg gevaarlijk, je kunt niet raden hoe vaak je remt en aan het stuur draait, de bedieningselementen zullen plotseling verharden. Dit is de beste truc om jezelf en andere weggebruikers om het leven te brengen. :onheil: :frons:

Bovendien, wanneer het contact is uitgeschakeld, kunt u bij de minste fout in de positie van de Neiman merken dat de besturing geblokkeerd is....heel interessant in een bocht.......Beeld
A+
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Olivier22
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 178
Inschrijving: 06/11/08, 16:41
Plaats: 35 / 22
x 6




par Olivier22 » 17/12/08, 21:36

Ik heb nooit gezegd dat het niet gevaarlijk was
Hoe dan ook, de freewheel is op zich al gevaarlijk.
Ik zou er niet aan denken om het op een bochtige weg of op een kruispunt te doen. Alleen in een rechte lijn met slechts 1 rem (licht of stop aan het einde). Om precies te zijn verleng ik het remmen tijdens het vertragen zodat ik geen lucht pomp met de rembekrachtiger.
Dit om me een veiligheidsmarge te houden... Want uit ervaring kan ik met de ZX ongeveer 2 bochten en 3 afremmingen met hulp maken nadat ik de windmolen heb omgehakt. Of een goede minuut zonder iets aan te raken.
Dit is niet bij alle auto's het geval, je moet je auto natuurlijk kennen.
Het is alsof ik niet weet wie zei dat hij de indruk had dat de auto van zijn vrouw niet remde omdat hij er niet aan gewend was... Nou ja, hij remt, maar je moet het weten, dat is alles.

Wat betreft de positiefout van de Neiman... Zou je daar echt gek moeten zijn... Minstens zoveel gekkigheid als knoeien met het pedaal, en dat is niet gevaarlijk?
0 x
Avatar de l'utilisateur
coucou789456
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1019
Inschrijving: 22/08/08, 05:15
Plaats: Narbonne




par coucou789456 » 20/12/08, 10:57

hallo

C moa schreef:..................
Ik maakte er een gewoonte van om mijn versnellingen in te schakelen zonder te accelereren, waarbij ik alleen de "kracht" van inactiviteit behield.
In de 3e versnelling ga ik naar 30-40km/u wat meer dan genoeg is.
Aan de kust kan dat natuurlijk niet.
..................

En toen, onlangs, huurde ik een andere auto en natuurlijk nam ik dezelfde houding aan, behalve dat daar de ogenblikkelijke verbruikscontroller in paniek raakte. Soms liet het me 12/14 l/100 zien :shock: :shock:

...........


persoonlijk oefen ik deze oplossing sinds ik mijn dieselvoertuig heb, mijn kilometerteller geeft ongeveer 215000 km aan. toch wat een waarschuwing van mecaniciens, en andere min of meer goedbedoelende mensen, dat ik de motor vermoeit, dat ik onder toeren sta, dat ik meer verbruik, enz... maar ik kom niet boven de 5.5 l/100 in alleen stad, voor een simpele diesel, zonder turbo, maar toch met 7% sp 95.

++++++++++++++
uiteraard 12 of 14 l/100, dat is normaal, het is een momentaan verbruik per 100 km en in de eerste versnelling om te starten zou ik zelfs zeggen dat het niet veel is. de computer schat het brandstofverbruik over 100 km bij deze ingeschakelde versnelling.

in het algemeen in de stad, en op het vlakke, komt mijn motor zeer zelden boven de 1500 tpm, anders is dat in de 5e versnelling stationair al ongeveer 45 km/u, dus 1000 tpm bij 50, wat heel redelijk is, vooral omdat jij degene bent wie betaalt de brandstof...

maar maak je systeem niet te luid om je heen, je wordt voor ziek, onverantwoordelijk, enz. gehouden. Elke keer dat een buitenlander in mijn auto stapt, word ik voor een gek gehouden om zo te rijden.

en ik heb het hier alleen over snelheid, als ik het onderwerp van het mengen van benzine en diesel ter sprake breng, is het ongeloof, of anders, het is ja... ja, maar in feite lieten ze me praten, meer niet... het in aanmerking.

jeff

ps: bij veel neiman vergrendelt het stuur pas als de sleutel uit het slot wordt gehaald. aan de andere kant wordt de stuurbekrachtiging gedeactiveerd zodra de motor stopt, voor de rem is het een gewoonte om te hebben, weet alleen dat je zonder hulp als een gek op het pedaal moet trappen, maar het werkt ook al met hulp , Ik zou zelfs beter zeggen, want zonder hulp is het veel moeilijker om de wielen te blokkeren, het equivalent van een ABS bijna!
0 x
philsw
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 13
Inschrijving: 15/04/08, 09:56
Plaats: Elzas
x 1




par philsw » 20/12/08, 17:36

Pas op voor gemakkelijke generalisaties!
In auto's vind je niet altijd overal dezelfde technologie in detail.
Voorgerechten zijn bijvoorbeeld niet allemaal hetzelfde!!! Sommigen zijn hebzuchtig in elektriciteit, anderen niet !!.
Benzine in diesel stoppen, waarom niet maar ik betwijfel of de allerlaatste injectie bij 2000 bar bcp op de lange termijn waardeert.
Bovendien breekt het mengsel de giftige samenstellingen chemisch af tot potafval en met een deeltjesfilter gedag tegen de schade.
Kortom, het is de beste manier om meer te vervuilen (ik heb het niet over CO2, dat is geen vervuilende stof).
0 x
Hybride SUV
Avatar de l'utilisateur
Gregconstruct
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1781
Inschrijving: 07/11/07, 19:55
Plaats: Amay België




par Gregconstruct » 21/12/08, 10:40

Ben het niet eens met het feit dat CO2 geen vervuilende stof is!!!
0 x
Elke actie geldt voor onze planeet !!!
philsw
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 13
Inschrijving: 15/04/08, 09:56
Plaats: Elzas
x 1




par philsw » 21/12/08, 11:59

Ach, wat is vervuilend? Duidelijk dat we er bij hoge doseringen aan dood gaan, maar verder is er zonder CO2 geen leven op aarde!!
Het is vooral een broeikasgas waarvan de echte langetermijneffecten nog steeds slecht worden begrepen in te hoge concentraties op onze planeet. Misschien zullen sommige levens worden aangetast (als het mensen zijn, is het niet ernstiger dan als het muggen zijn, huh...mensen zijn sowieso gewoon een plaag op onze planeet) maar in de tussentijd zal ons nabije toekomstige leven eerst worden aangetast door giftige verontreinigende stoffen. Trouwens, om nauw samen te werken met kankeronderzoek, kan ik zeggen dat onze toekomst en die van onze kinderen voor velen van ons pijnlijk kan zijn!!
0 x
Hybride SUV
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 21/12/08, 15:11

philsw schreef:Pas op voor gemakkelijke generalisaties!
In auto's vind je niet altijd overal dezelfde technologie in detail.


1) Inderdaad. Alle eigenaren van Citroën "met hydraulische vering" opgelet (dit is niet het geval bij de ZX!): wanneer u remt, bent u het niet die remt, maar u bedient een klep die de druk van het hydraulische circuit gebruikt: er wordt dus helemaal niet geremd als u de motor uitzet ! (er is een petite reserve, in werkelijkheid gevormd door de sferen onder druk). Persoonlijk, een fan van dit type voertuig, zou ik nooit de motor afzetten!!!

2) Met nieuwe systemen (Diesel, HDI of gelijkwaardig) en met recente benzinemotoren (met rekenmachines en multipoint benzine-injectie - vaak een benaming met een "i"), voor het brandstofverbruik hoeft de motor niet te worden afgezet: de computer schakelt de injectie uit (diesel of benzine) zodra de motor geen vermogen meer nodig heeft... Wat je moet doen is nadenken over vertragen!!! Vraag verbruik, het is absurd, op dit type motor, om ze te snijden... Een ander gedrag geërfd van een andere generatie...

3) Een moderne hete motor starten = onbeduidende "inspanning" (in termen van elektrisch verbruik); de smering stopte niet volledig voor de tijd van een rood licht (ik bedoel dat de oliefilm niet verdween - vergeet niet dat we tegenwoordig zeer technische oliën hebben, niets te zien met oude minerale oliën...).
Dernière édition par Did67 de 21 / 12 / 08, 15: 18, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 21/12/08, 15:15

philsw schreef:Het is vooral een broeikasgas waarvan de echte langetermijneffecten nog steeds slecht worden begrepen in te hoge concentraties op onze planeet.


We beginnen nog steeds de effecten van de opwarming van de aarde te begrijpen! Het zijn niet alleen kankers die doden, ook stormen en overstromingen (ook al is het bij ons minder)...

Voor mij is het de moeite waard om een ​​beetje CO² van fossiele oorsprong (brandstof) te besparen... Ook al is het niet alleen dat.

Merk op dat we het niet noodzakelijkerwijs oneens zijn: de vermindering van het verbruik gaat vaak hand in hand met de vermindering van CO² EN die van wat je "verontreinigende stof" noemt. Er is geen oppositie!
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Nieuwe vervoer: innovaties, motoren, vervuiling, technologieën, het beleid, de organisatie ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 124-gasten