Hoe Linux Ubuntu en Kubuntu 8.10 installeren?

Hi-tech elektronische en computerapparatuur en internet. Beter gebruik van elektriciteit, te helpen met het werk en de specificaties, apparatuur selectie. Presentaties armaturen en plannen. Golven en elektromagnetische vervuiling.
Avatar de l'utilisateur
yannko
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 286
Inschrijving: 24/11/08, 22:44
Plaats: Praag, Tsjechië
x 2




par yannko » 22/01/10, 20:26

In tegenstelling tot wat vaak wordt gedacht, is Linux helemaal geen besturingssysteem dat oorspronkelijk bedoeld was om een ​​grafische desktop te accepteren.

Linux is vooral een console en werkt op absoluut elke configuratie.

Voorbeeld: u kunt een Linux op draadloze routers monteren en met een console voor externe toegang kunt u duizenden dingen doen die zonder dit ondenkbaar zouden zijn.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79386
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11067




par Christophe » 11/10/10, 15:14

Ubuntu 10.10 is gisteren uitgebracht, met een "sterk" symbool in de datum: : Mrgreen: : Mrgreen:

http://doc.ubuntu-fr.org/maverick

Ubuntu 10.10 (codenaam: The Maverick Meerkat) is de dertiende versie van Ubuntu. De ontwikkeling besloeg zes maanden, tot de publicatie als een stabiele versie op 10 oktober 2010 om 10:10 uur (UTC). De keuze van deze publicatiedatum is een eerbetoon aan de nerdcultuur die een groot deel van de gemeenschap van ontwikkelaars en gebruikers van Ubuntu en GNU / Linux aandrijft: 101010 is de conversie naar binair van het nummer "42", dat is het antwoord op "De grote vraag over het leven, het universum en de rest".
: Cheesy: : Cheesy:

Ik heb onlangs de 10.04 LTS live-cd getest, het was al lang geleden, maar er wordt super pro aan het worden.

Neem voor een werkende installatie altijd een LTS, langer bijgewerkt en vooral die kan migreren naar een andere LTS-versie ... dus u hoeft niet al uw pakketten elke 18 maanden of 3 jaar opnieuw te installeren ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 11/10/10, 21:21

Dank u voor deze informatie. 8)
Ik zit nog steeds in versie 9.10 "Karmic koala" omdat ik niet durf te worstelen met het opnieuw installeren van pakketten ...
Ik kwijlde zo veel ... En toen roeide mijn pc met AMD 3100 single-core processor zo veel dat ik bang ben om hem een ​​beetje meer te overbelasten met een nieuwe versie die dodelijk zwaarder is ...
:|
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79386
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11067




par Christophe » 13/04/11, 11:11

Nou, normaal gesproken als je het systeem bijwerkt zonder een volledige herinstallatie, zal de update van de geïnstalleerde pakketten volgen ... je zou natuurlijk enkele bugs moeten verwachten ...

Van mijn kant ben ik nog steeds op de 8.04 LTS altijd up-to-date gehouden (maar langer ... sinds het gepland is voor april 2011).

Door nadelen had ik dit weekend een grote grap, precies na een (grote, meer dan 200 MB) update: meer beschikbare schijfruimte (ik wist het niet: geen fout of bericht tijdens de update). ..en onmogelijk te verplaatsen in grafische modus! (geen fout, ik geloofde eerst in een update-bug ...) ...

Uiteindelijk heb ik het systeem kunnen herstellen vanaf de opdrachtregel en met een live-cd ... maar het kostte me een paar uur om bij te praten ... dit alles vanwege een paar ontbrekende MB en een nee preventief bericht ...

Conclusie: wees in Linux voorzichtig met de schijfruimte en controleer altijd of je voldoende ruimte hebt voordat je een installatie of update start ... omdat Linux niet waarschuwt (althans mijn versie)! (zie het partitioneringsprobleem op een andere van mijn installatie, zie hierboven)

Hier is een groot defect (kan worden opgelost in de volgende versies) ... maar zoals hierboven gezegd: op Linux is de admin allemaal krachtig ... en moet daarom alles beheersen : Cheesy: : Cheesy:
0 x
Avatar de l'utilisateur
yannko
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 286
Inschrijving: 24/11/08, 22:44
Plaats: Praag, Tsjechië
x 2




par yannko » 13/04/11, 14:08

christophe,

Dit is vooral een probleem met Ubuntu, omdat normale distro over het algemeen de resterende schijfruimte berekent en vooral de opstartvolgorde niet blokkeert door iets te gaan doen aan de swap of iets anders.

Zoveel mogelijk raad ik om deze redenen aan om de installaties / updates op de opdrachtregel te maken, omdat de GUI die bij Ubuntu wordt geleverd echt ... nou ja, wat ze zijn.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79386
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11067




par Christophe » 13/04/11, 14:19

Ah bedankt, ik ben niet de enige die het heeft opgemerkt :)

: Cheesy:
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Elektriciteit, elektronica en IT Hi-Tech, Internet, Dood, verlichting, materialen en nieuwe"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 154-gasten