brandstof vervuiling door plantaardige olie

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 11/08/08, 16:16

Andre schreef:Als u met een hoog oliepercentage werkt, is het de kleine voorfilter die problemen veroorzaakt. Vervang deze door een grotere 10 micron. Deze wordt alleen gebruikt om de zuigertoevoerpomp te beschermen (de interne kleppen zijn zeer robuust).


Ja!
dat is precies wat ik deed ;-) het was na "enige tijd" verstopt geraakt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 21/08/08, 22:41

Interessant document!

Wat de T° van de kamers betreft, had ik al een ander document gezien over een experiment uitgevoerd in Afrika (waar ik al een half uur naar op zoek was zonder het te vinden! Grrrr.... :onheil: ) temperaturen ver onder de 500°C...
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064




par Christophe » 21/08/08, 22:54

Houthakker schreef:Wat de T° van de kamers betreft, had ik al een ander document gezien over een experiment uitgevoerd in Afrika (waar ik al een half uur naar op zoek was zonder het te vinden! Grrrr.... :onheil: ) temperaturen ver onder de 500°C...


Zou dit kunnen zijn: https://www.econologie.com/caracterisati ... -2876.html ?

Of liever dit: https://www.econologie.com/hvp-combustio ... -3173.html
waarvan het onderwerp is: https://www.econologie.com/forums/fonctionne ... t2294.html
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 21/08/08, 23:58

Dat is het, dat is het experiment met palmolie (ik heb het eindelijk gevonden... 8) )

Aan de andere kant worden de uitlaatgastemperaturen aan de uitlaat van de cilinderkop gemeten, niet de T° van de verbrandingskamer. :|

Bedankt voor de andere doc. : Wink:
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 22/08/08, 09:20

de T°C van de uitlaatgassen is representatief voor de T°C van de verbrandingskamer ;-)
zo wordt een T°C-sensor geplaatst om automatisch terug te schakelen naar dieselmodus (regeling op de magneetventielen) - evenals op de toerenteller indien te laag - om vervuiling bij directe injecties, de T°C van de verbranding te voorkomen kamer is lager dan een indirecte injectie (die voorkamers heeft op 500-600°C vanaf 10% belasting).

er is minimaal 300°C nodig in de verbrandingskamer om de olie goed te verbranden.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 82-gasten