Vive dure olie

Transport en nieuw vervoer: energie, vervuiling, motor innovaties, concept car, hybride voertuigen, prototypes, bestrijding van verontreiniging, emissienormen, belasting. geen individuele vervoerswijzen: vervoer, organisatie, autodelen of carpoolen. Transport zonder of met minder olie.
georges100
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 338
Inschrijving: 25/05/08, 16:51
x 1




par georges100 » 05/06/08, 19:34

Is dat zo???? Ik ben niet de enige retrograde ???? : Cheesy:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064




par Christophe » 05/06/08, 19:38

Er is een verschil tussen retrograde zijn (en steeds minder te veel) en niet ingaan op het "gemak" van het kapitalisme met als enig doel persoonlijke verrijking ...

Persoonlijk noem ik het gewoon: eerlijkheid maar je kunt het noemen wat je maar wilt ...
0 x
georges100
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 338
Inschrijving: 25/05/08, 16:51
x 1




par georges100 » 05/06/08, 19:43

dan moeten er niet veel eerlijke mensen zijn : Cheesy:
Ik merk op dat de huidige oliecrisis erg nuttig is om winststijgingen te camoufleren ...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064




par Christophe » 05/06/08, 19:58

Nou nee, niet veel ... kom je?

We hebben bijvoorbeeld de prijs van een yota op de meeste van onze producten (behalve in het geval van een stijging van de leveranciersprijs met 30%) gedurende 2 jaar niet gewijzigd in de winkel ...

En toch worden brandstof en leveranciers ook meer betaald ...

Beursspeculatie is verdomd zwak (wauw ben in vorm vanavond)
0 x
georges100
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 338
Inschrijving: 25/05/08, 16:51
x 1




par georges100 » 05/06/08, 20:20

Ik heb nooit gezegd dat je niet eerlijk bent : Cheesy:
maar geef toe dat iedereen wacht op de stijging van het water vanwege de brandstofprijs : Cheesy:
0 x
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6992
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2914




par gegyx » 05/06/08, 21:05

georges100 schreef:Maar geef toe dat iedereen wacht op de stijging van het water vanwege de brandstofprijs : Cheesy:

Dit is inderdaad de gedachte die ik vandaag had ...
: Mrgreen:
Dit zal dan weer de toename van brandstof mogelijk maken, vanwege de hogere waterkosten ...

CQFD.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064




par Christophe » 05/06/08, 21:12

Ah niet domme Gegyx ... aan de andere kant ben ik er nooit in geslaagd om een ​​energiebalans van water te vinden (opvang, distributie, behandeling ...) geschiedenis van weten hoeveel kWh er in een m3 water "zat" drinkwater uit het netwerk ... Uiteraard moeten er grote verschillen zijn afhankelijk van de regio, maar toch ...
0 x
bamboe
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1534
Inschrijving: 19/03/07, 14:46
Plaats: Breizh




par bamboe » 06/06/08, 10:11

Je bent een beetje HS op je laatste berichten en pikt het op bij de eerste ...

Ik blijf erbij dat wanneer een fabrikant zijn 4x4 stopt, dit goed is voor het milieu. Ik zie niet in waarom het nodig zou zijn elektriciteit uit steenkool te halen! Het is helemaal niet verwant!

Gehoord op de radio en hier en elders:
lachaineverte.fr.msn.com schreef:De autofabrikant General Motors kondigde dinsdag een strategische verschuiving aan geconfronteerd met de ineenstorting van de verkoop op de Amerikaanse markt van 4x4's en "pick-ups". Deze voertuigen waar de Amerikanen lang de voorkeur aan gaven, zijn nu te duur omdat ze te hebzuchtig zijn in brandstof. De grootste Amerikaanse fabrikant zal zich wenden tot compactere modellen of hybriden.


Dus stop met alles bashen! :onheil:
Het komt niet vaak voor dat er positief is, dus profiteer ervan als er een chouilla is!

En trouwens, er is ook een Amerikaanse luchtvaartmaatschappij die haar vliegtuigen te duur in brandstof steekt met de container! Klopt dat ook niet?

Liever dat mensen 4x4's vanuit hun vliegtuig blijven huren?

Degenen die niet om het milieu geven, worden nu gedwongen na te denken over de olieprijs! Ik ga er niet van huilen.
0 x
Solar Productie + VE + VAE = korte cyclus elektriciteit
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064




par Christophe » 06/06/08, 11:18

We bekritiseren niet alles ... alleen vind ik de 4x4 een mooie zondebok. Houd rekening met de jaarlijkse releases van een 4x4 vergeleken met die van een gemiddelde stookolieketel van een recent huis (= 2000L stookolie minimaal ...).

In uw citaat wordt duidelijk de echte oorzaak gespecificeerd: de ineenstorting van de verkoop ... en niet de wens van GM om "groen" te worden ...

Is dat niet wat we vanaf het begin hebben gezegd? Zijn we het ermee eens dat je boos wordt?
0 x
bamboe
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1534
Inschrijving: 19/03/07, 14:46
Plaats: Breizh




par bamboe » 06/06/08, 11:37

Christophe schreef:We bekritiseren niet alles ... alleen vind ik de 4x4 een mooie zondebok. Houd rekening met de jaarlijkse releases van een 4x4 vergeleken met die van een gemiddelde stookolieketel van een recent huis (= 2000L stookolie minimaal ...).

Precies, de impact zou hetzelfde moeten zijn voor boilers en al het andere: mensen zijn het betalen zat en beginnen daarom na te denken over "hoe ze minder kunnen consumeren".
Ik ben er bijvoorbeeld zeker van dat condensatieketels meer aanwezig zullen zijn, net zoals zuinige auto's er steeds meer worden.

Christophe schreef:In uw citaat wordt duidelijk de echte oorzaak gespecificeerd: de ineenstorting van de verkoop ... en niet de wens van GM om "groen" te worden ...

Het is duidelijk, maar waarom stort de verkoop in?
Omdat olie duur is!

Christophe schreef:Is dat niet wat we vanaf het begin hebben gezegd? Zijn we het ermee eens dat je boos wordt?


Ik word boos omdat:
georges100 schreef:[...]
dat ik rijd met elektriciteit van goede oude kolencentrales waarvan we weinig weten dat ze vervuilen : Cheesy:
er zullen zelfs elektrische tractoren zijn om de kunstmest te verspreiden om zo veel biobrandstoffen te hebben .... : Cheesy:

de brandstofpricx is eerder een rem
[...]

en ik zie niet in waarom het feit dat iemand een kleinere auto koopt, meer vervuiling door steenkool of kunstmest zou betekenen!

Het positieve punt dat mijn post naar voren brengt, is dat mensen het proberen enfin om energie te besparen. Dat hebben we sinds de 2 olieschokken van de jaren 70 nog nooit gezien. Dit is een enorme vooruitgang!
0 x
Solar Productie + VE + VAE = korte cyclus elektriciteit

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Nieuwe vervoer: innovaties, motoren, vervuiling, technologieën, het beleid, de organisatie ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 140-gasten