eenvoudige truc om brandstof te besparen

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
Avatar de l'utilisateur
zac
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 1446
Inschrijving: 06/05/05, 20:31
Plaats: piton st leu
x 2




par zac » 30/08/07, 10:22

Cuicui schreef: Ik ontkoppel in afdalingen.


welkom

vergeet niet om aan je account de grijze energie van de koppeling toe te voegen die je omlaag gaat :onheil:

@+
0 x
Zei de zebra, freeman (bedreigde ras)
Dit is niet omdat ik con Ik probeer niet om slimme dingen te doen.
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 30/08/07, 15:19

zac schreef:
Cuicui schreef: Ik ontkoppel in afdalingen.

Hallo, vergeet niet om de grijze energie van de koppeling die je gaat afdalen aan je account toe te voegen :onheil:
@+

Zeker. Uitschakelen is voor de veiligheid (schakel snel opnieuw in als ik de motorrem op een steile helling nodig heb). Ik vaker, het is een dood punt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 31/08/07, 13:25

welkom
Ik heb zojuist een zuinig en efficiënt systeem getest op mijn bedrijfswagen.
Kosten van wijziging: niets : Cheesy:
Verbruiksresultaat: tussen 1L en 1,5L / 100km minder.
Topsnelheid: min 10 km / u.
Acceleratieprestaties: (identiek aan een zwaar gewicht).

Het product:
Een PVC-elleboog van 40 afgeplakt onder het gaspedaal om de slag te verminderen. : Cheesy:

Het primaire doel is om te voorkomen dat u met een snelheidsbegrenzer op de radar wordt gepakt.
Goede punten :
Het werkt goed in de grote steden omdat er te veel verkeer is om snelheid te winnen. De circulatie wordt draaglijker om te leven, omdat men zijn geduld moet verdragen. Het resultaat op consumptie is direct.
Negatieve punten:
Het is onmogelijk om vrachtwagens in te halen op tweerichtingsbanen en een bijna identieke topsnelheid als de weg meerdere kilometers vrij is. Je moet aan de rapporten trekken om op de snelweg of pas te kunnen komen. Je moet weten hoe je de afstanden en de snelheid van de achteropkomende voertuigen kunt inschatten.

Persoonlijke conclusie:
Na een korte aanpassingstijd wordt het rijden gemakkelijk en ontspannend. Ik kijk naar de andere gekken achter het stuur en ben erg blij dat ik er niet meer bij ben.
Na 2 maanden testen heb ik het apparaat verwijderd. Een week was genoeg voor mij om te begrijpen dat het absoluut noodzakelijk is om het opnieuw te installeren. Ik laat onvoldoende abstractie zien om vrijwillig langzamer te kunnen rijden dan andere weggebruikers.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79364
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 31/08/07, 15:04

PITMIX schreef:Het product:
Een PVC-elleboog van 40 afgeplakt onder het gaspedaal om de slag te verminderen.


Ja Pitmix!

Bravo voor deze tests, we hebben er lang geleden over gesproken, maar niemand had het geprobeerd (althans een rapport gegeven), ik veronderstel dat deze tip per geval moet worden aangepast (voertuig, geleiding, gebruiksomgeving van de voertuig ...) dus niet gemakkelijk, maar het snijden van een stuk pcv of een houten calle is niet de zee om te drinken :) :)

Ten slotte is het een zeer economisch alternatief voor inkrimping, ook al zijn de oorzaken niet precies hetzelfde ...

Aan de andere kant, in termen van veiligheid, vereist dit tijd om zich aan te passen, dus wees voorzichtig met degenen die het proberen te manipuleren. :)
0 x
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 31/08/07, 16:41

U doet er goed aan het risico te benadrukken omdat de sanctie op prestatie definitief is.
U mag in geen geval de kracht van uw voertuig beïnvloeden. Het is een beetje alsof je de hele tijd een caravan sleept.
Dat gezegd hebbende is er in het begin niet veel verschil met de oorsprong en dat is goed want anders zou het starten van de heuvel erg moeilijk zijn.
Ik heb geen aanpassingen gemaakt om het uiteinde van PVC te snijden, ik heb gewoon geprobeerd om zo min mogelijk slag met het pedaal te hebben.
Ik denk dat er maximaal 2 cm race is.
Wat me het meest verbaasde was dat ik me nooit gefrustreerd voelde. Integendeel, we zeggen dat het al goed werkt terwijl we constant op een gasnet rijden.
Een ander belangrijk punt: ik doe 40000 km / jaar in alle verkeersomstandigheden (behalve bergen). Ik heb nooit problemen gehad om te circuleren. Het verschil zit vooral in de shift.
Ondanks een hoger regime om energetisch te rijden neemt het verbruik af en zelfs bij gebruik van de airconditioning.
Mijn bedrijfswagen is een Ford Transit 2L TDCI 85cv uit 2006 en is permanent opgeladen.
Ik ben er zeker van dat door dit op een gezinsauto met een gelijkwaardige motor te installeren, er geen gebruik hoeft te worden gemaakt van de rapporten en dat het verbruik nog meer wordt verminderd.
Houd er echter rekening mee dat de topsnelheid ongeveer hetzelfde is als de oorsprong, het is onmogelijk om flitsers op de snelweg te vermijden zonder te ontspannen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 31/08/07, 18:37

Hallo Pitmix

Er is nog een andere manier om geld te besparen met het gaspedaal.

Je hoeft alleen maar de gaskabel te ontspannen. Een paar mm pedaalslag gaat verloren voordat de kabel wordt aangespannen voordat deze op de gashendel inwerkt.

https://www.econologie.com/fichiers/partager/accel.JPG

In dit voorbeeld is het voldoende om de kleine pin maximaal 1 inkeping of 2 inkepingen te verplaatsen.

Plots merken we dat we veel soepeler rijden. (bijna "à la papi"). : Mrgreen: De topsnelheid verandert niet, meestal wordt de limiet van de pedaalslag gemaakt op het gaspedaal en niet op het pedaal dat iets verder kan gaan.

Het kleine probleem is dat we door het tegenovergestelde te doen (het spel verkorten tot het gaspedaal) het tegenovergestelde effect krijgen (wat werkt mijn auto vandaag !!!) en natuurlijk met de nadelen die daarbij horen. : Lol:

A+
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 31/08/07, 20:12

hi Pitmix

Het werd vele jaren geleden verkocht als een Sloex-regelaar die onder de carburateur is geïnstalleerd, het is een eenvoudige excentrische vlinder met een gekalibreerde veer die een zekere depressie in het inlaatspruitstuk behoudt, zelfs bij volgas wanneer de depressie zou dalen tot nul het sluit gedeeltelijk in evenwicht met de lente.
Deze accessoires zijn gemonteerd op vorkheftrucks en Urban-motoren die in fabrieken of in de stad circuleren, dit doet niets af aan het vermogen, vooral niet aan de acceleratie.
Als u uw rijstijl aanpast, kunt u dit accessoire missen
en doe hetzelfde, installeer een vacuümmeter en houd het grootste deel van de tijd onder de waarde (degene die u op 100 km / u leest op een vlakke snelweg)

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
crispus
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 401
Inschrijving: 08/09/06, 20:51
Plaats: Rennes
x 1




par crispus » 31/08/07, 20:40

Hi Pitmix,

Een paar jaar geleden had ik een Oost-Indische camper (slaapcabine boven de cabine) op een Fiat Ducato 2,5 TD-basis (neef van de J5 / C25).

Ik was zeer verrast door de acceleratie- en topsnelheid van deze machine. echter consumptie! 11 l / 100 bij comfortabel rijden, tot 17 op de snelweg :schok:

Bovendien geeft de Oost-Indische kers zo'n windbestendigheid dat het inhalen van een zwaar voertuig verraderlijk kan zijn. Ik schrok tijdens het verdubbelen van een caravan: scherpe acceleratie tot 95 en plotselinge aftopping (vanwege turbulentie denk ik). Ondanks een lange rechte lijn moest ik bonken om terug te vouwen voordat ik de tegenoverliggende auto nam (die toch snel genoeg moest rijden).

De rijpositie is ontworpen voor een bezorger "voet op de grond", niet voor een gezinsuitje. Na 2 uur rijden had ik ondraaglijke pijn in mijn enkel door het heffen van mijn rechtervoet. Idem voor links in de stad, het koppelingspedaal gaat veel te hoog.

Uiteindelijk heb ik een houten voetplatform gebouwd. Het stelde me in staat om te rijden, waardoor ik op de grond kon rijden, maar ... met 90 km / u. Indien nodig kan de motor volledig worden geduwd, maar de pin komt snel in de rode zone :P

Beeld

Bovendien kon ik een discrete hoeveelheid extra opslagruimte hebben: je kunt er nooit genoeg van hebben.

Tijdens een controle gooide een gendarme een verdacht oog op het platform en liet me geamuseerd vertrekken.

Aan de andere kant vergat ik het te repareren: achteraf besefte ik dat het onder het rempedaal had kunnen blijven steken!

Kortom, ik raad dit type montage op een busje aan, ik heb er niet aan gedacht om een ​​auto te proberen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 31/08/07, 21:05

Het doet me denken aan mijn Citroën AMi-6 van weleer. Het was mooi om met de voeten over de vloer te rollen, men moest tevreden zijn met het (bescheiden) beschikbare vermogen. Een paar keer een bijzondere rijfilosofie, maar dat belette niet dat er goede gemiddelden werden gemaakt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
crispus
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 401
Inschrijving: 08/09/06, 20:51
Plaats: Rennes
x 1




par crispus » 31/08/07, 21:56

Cuicui schreef:Het maakt niet uit hoeveel we rijden pieds op de vloer

Heb je geprobeerd de linkervoet te verwijderen? : Mrgreen:

Maak je geen zorgen, ik maak ook gasten ...
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 147-gasten