Vergelijking opbrengstopbrengst wind- en zonne-energie

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Avatar de l'utilisateur
Grelinette
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2007
Inschrijving: 27/08/08, 15:42
Plaats: Provence
x 272




par Grelinette » 12/01/09, 01:56

Hallo allemaal (of hallo),

Ik heb dezelfde zorgen als jij Hasardine en hetzelfde project!

Ik had ook een soortgelijke vraag gesteld: wat is het beste verwarmingssysteem van een windturbine. Het lijkt erop dat het eenvoudigste systeem is om elektriciteit te produceren die direct een weerstand zal verwarmen. De weerstand kan in een cumulus of een watertank worden geplaatst.

Elektriciteitsproductiesystemen met elektriciteitsopslag zijn erg duur en behoorlijk complex en vereisen de installatie van vrij technische apparatuur.

Het blijft echter noodzakelijk om een ​​systeem voor de productie van elektriciteit te bedenken, wat geen gemakkelijke taak is!

Misschien is de gemakkelijkste manier om de windturbine aan een auto- of vrachtwagendynamo te koppelen, omdat dit materialen zijn die vrij gemakkelijk tweedehands te vinden zijn op een autosloperij, op internet of bij een garage (de mijne beloofde me er een te geven).

Bovendien, als kenners mij kunnen adviseren over het beste model dynamo en een eenvoudige montage om hem op een weerstand aan te sluiten, ben ik geïnteresseerd.

Subvraag: kan een voertuigdynamo de weerstand van een kleine cumulus opwarmen?
0 x
BIOMAN44
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 12/08/08, 17:01




par BIOMAN44 » 06/11/09, 13:16

Dag iedereen !

Het verbaast me nogal dat we niet meer praten over de €/kWh-ratio (all-inclusive netto aankoop / geproduceerde NRJ), die mij fundamenteel lijkt...

Achteraf is nadenken over de prijs van kWh voor mij enkel objectief zinvol qua kostprijs en nno van verkoopprijs (aan een operator) die EERST afhangt van een politieke wil die de prijzen bepaalt...
Uiteraard, als we financiële berekeningen maken (en niet alleen militante keuzes) ... moeten we daar rekening mee houden ;o)))

@+
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 136-gasten