Ecologische pact 2007 door de Stichting Nicolas Hulot

Opwarming van de aarde en klimaatverandering: oorzaken, gevolgen, analyse ... Debat over CO2 en andere broeikasgassen.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064




par Christophe » 08/01/07, 18:11

Het FN zal het "ecologische pact" van Nicolas Hulot niet ondertekenen
PARIJS (Reuters) -


Het Front National zal het "ecologische pact" van de televisiepresentator Nicolas Hulot niet ondertekenen, vooral niet omdat het een nieuwe belasting voorstelt, verklaarde Marine Le Pen, vice-president van het Front National.

"We gaan het niet ondertekenen omdat het verwijst naar een extra belasting, nog een", zei ze langs de zijlijn van de wensen van Jean-Marie Le Pen aan de pers.

"Wij zijn van mening dat het systeem om onze landgenoten extra belasting te laten betalen, niet de juiste oplossing is", voegde ze eraan toe.

Marie Le Pen vond dat het noodzakelijk was "aan te vallen" als een prioriteit van de staat die "via de olielobby's onderzoek verbiedt, in het bijzonder in termen van alternatieve brandstoffen".

http://www.boursorama.com/pratique/actu ... ws=3880714


Ik weet niets over u, maar ik vind het moeilijk om de laatste alinea "een beetje" te geloven ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
delnoram
Modérateur
Modérateur
berichten: 1322
Inschrijving: 27/08/05, 22:14
Plaats: Mâcon-Tournus
x 2




par delnoram » 08/01/07, 19:02

Christophe schreef:
Het FN zal het "ecologische pact" van Nicolas Hulot niet ondertekenen
PARIJS (Reuters) -


Het Front National zal het "ecologische pact" van de televisiepresentator Nicolas Hulot niet ondertekenen, vooral niet omdat het een nieuwe belasting voorstelt, verklaarde Marine Le Pen, vice-president van het Front National.

"We gaan het niet ondertekenen omdat het verwijst naar een extra belasting, nog een", zei ze langs de zijlijn van de wensen van Jean-Marie Le Pen aan de pers.

"Wij zijn van mening dat het systeem om onze landgenoten extra belasting te laten betalen, niet de juiste oplossing is", voegde ze eraan toe.

Marie Le Pen vond dat het noodzakelijk was "aan te vallen" als een prioriteit van de staat die "via de olielobby's onderzoek verbiedt, in het bijzonder in termen van alternatieve brandstoffen".

http://www.boursorama.com/pratique/actu ... ws=3880714


Ik weet niets over u, maar ik vind het moeilijk om de laatste alinea "een beetje" te geloven ...

Wie is Marie le Pen? Marine die me iets vertelt ..........
0 x
"Denken mag niet worden onderwezen op school in plaats van om het leren te maken door het hart van de feiten dat niet alle bewezen? '
"Het is niet omdat ze waarschijnlijk verkeerd zij gelijk te zijn!" (Coluche)
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 08/01/07, 20:39

delnoram schreef:
Christophe schreef:
Het FN zal het "ecologische pact" van Nicolas Hulot niet ondertekenen
PARIJS (Reuters) -


Het Front National zal het "ecologische pact" van de televisiepresentator Nicolas Hulot niet ondertekenen, vooral niet omdat het een nieuwe belasting voorstelt, verklaarde Marine Le Pen, vice-president van het Front National.

"We gaan het niet ondertekenen omdat het verwijst naar een extra belasting, nog een", zei ze langs de zijlijn van de wensen van Jean-Marie Le Pen aan de pers.

"Wij zijn van mening dat het systeem om onze landgenoten extra belasting te laten betalen, niet de juiste oplossing is", voegde ze eraan toe.

Marie Le Pen vond dat het noodzakelijk was "aan te vallen" als een prioriteit van de staat die "via de olielobby's onderzoek verbiedt, in het bijzonder in termen van alternatieve brandstoffen".

http://www.boursorama.com/pratique/actu ... ws=3880714


Ik weet niets over u, maar ik vind het moeilijk om de laatste alinea "een beetje" te geloven ...

Wie is Marie le Pen? Marine die me iets vertelt ..........
Ben? :schok: is dat wat er staat?

Anders, meer in het algemeen, moet ik toegeven dat ik niet echt verbaasd ben te zien dat 'ecologische' ideeën niet in overeenstemming zijn met de waarden van de Beeld FN ...
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Avatar de l'utilisateur
delnoram
Modérateur
Modérateur
berichten: 1322
Inschrijving: 27/08/05, 22:14
Plaats: Mâcon-Tournus
x 2




par delnoram » 08/01/07, 21:29

Houthakker schreef:
Christophe schreef:
Het FN zal het "ecologische pact" van Nicolas Hulot niet ondertekenen
PARIJS (Reuters) -


Het Front National zal het "ecologische pact" van de televisiepresentator Nicolas Hulot niet ondertekenen, in het bijzonder omdat het een nieuwe belasting voorstelt, verklaard Marine Le Pen daar ja, lees te snel, sorry. , vice-president van het nationale front.

"We gaan het niet ondertekenen omdat het verwijst naar een extra belasting, nog een", zei ze langs de zijlijn van de wensen van Jean-Marie Le Pen aan de pers.

"Wij zijn van mening dat het systeem om onze landgenoten extra belasting te laten betalen, niet de juiste oplossing is", voegde ze eraan toe.

Marie LePen er geen , meende dat het noodzakelijk was "om bij voorrang de staat aan te vallen" die "via de olielobby's onderzoek verbiedt, met name naar vervangende brandstoffen".

http://www.boursorama.com/pratique/actu ... ws=3880714


Ik weet niets over u, maar ik vind het moeilijk om de laatste alinea "een beetje" te geloven ...

Ben? :schok: is dat wat er staat?

Anders, meer in het algemeen, moet ik toegeven dat ik niet echt verbaasd ben te zien dat 'ecologische' ideeën niet in overeenstemming zijn met de waarden van de Beeld FN ...
0 x
"Denken mag niet worden onderwezen op school in plaats van om het leren te maken door het hart van de feiten dat niet alle bewezen? '

"Het is niet omdat ze waarschijnlijk verkeerd zij gelijk te zijn!" (Coluche)
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064




par Christophe » 08/01/07, 22:27

Ja, er is een typefout (die ik ook niet had gezien) maar hey het is niet echt essentieel als?
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 08/01/07, 23:53

Hallo,
voor de volgende verkiezingen zullen alle politici over ecologie praten en iedereen zal zijn kleine programma hebben en het programma van anderen bekritiseren, sommige zullen groener worden dan de traditionele groenen, ze zullen allemaal beloven dat het de mensen niets zal kosten, ze zullen beloftes gemaakt die ze niet konden nakomen.
Degenen die bijna gegarandeerd in oppositie zullen zijn, maken grote onvervulbare beloften dat het gemakkelijk is ...
De methode is eenvoudig, de politicus moet een toespraak houden die de kiezer goed doet, hem geruststellen, hem vertellen wat hij wil horen, dat hij in het mooiste land woont en vooral niet over problemen spreekt, dat hij kan rijden zolang hij wil en de belastingen zullen niet stijgen! De massa van de kiezers is mensen die niet betrokken willen worden bij een beweging of ecologisch probleem, ze willen een regering die voor alle problemen zorgt en niet gehaast is, zelfs om te gaan stemmen is om te veel, de anderen zullen beslissen, maar wat?
Eenmaal gekozen begint de saga opnieuw, het is de oude regering die de tekorten verborg, het is noodzakelijk om de sociale voorzieningen te verminderen, gezondheid kost ons te duur ect .. meer de middelen om de groene programma's toe te passen en alles begint opnieuw. ..

Andre
0 x
Targol
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1897
Inschrijving: 04/05/06, 16:49
Plaats: Bordeaux streek
x 2




par Targol » 09/01/07, 09:38

Andre schreef:Hallo,
voor de volgende verkiezingen zullen alle politici over ecologie praten en iedereen zal zijn kleine programma hebben en het programma van anderen bekritiseren, sommige zullen groener worden dan de traditionele groenen, ze zullen allemaal beloven dat het de mensen niets zal kosten, ze zullen beloftes gemaakt die ze niet konden nakomen.
Degenen die bijna gegarandeerd in oppositie zullen zijn, maken grote onvervulbare beloften dat het gemakkelijk is ...
De methode is eenvoudig, de politicus moet een toespraak houden die de kiezer goed doet, hem geruststellen, hem vertellen wat hij wil horen, dat hij in het mooiste land woont en vooral niet over problemen spreekt, dat hij kan rijden zolang hij wil en de belastingen zullen niet stijgen! De massa van de kiezers is mensen die niet betrokken willen worden bij een beweging of ecologisch probleem, ze willen een regering die voor alle problemen zorgt en niet gehaast is, zelfs om te gaan stemmen is om te veel, de anderen zullen beslissen, maar wat?
Eenmaal gekozen begint de saga opnieuw, het is de oude regering die de tekorten verborg, het is noodzakelijk om de sociale voorzieningen te verminderen, gezondheid kost ons te duur ect .. meer de middelen om de groene programma's toe te passen en alles begint opnieuw. ..

Andre


Helemaal mee eens, André.

Gebroken verkiezingsbeloften zijn de afgelopen tijd een grote specialiteit geworden in Frankrijk. De enige oplossing om dingen voor elkaar te krijgen, lijkt overmatige berichtgeving in de media. Kijk wat er is gebeurd met de "Kinderen van Don Quichot": een paar tenten, een paar politici en vooral veel journalisten en je krijgt wat je wilt.

Welke soorten acties van dezelfde stijl kunnen worden ondernomen om concrete antwoorden te krijgen ?????????
0 x
"Iedereen die gelooft dat exponentiële groei oneindig kan doorgaan in een eindige wereld, is een dwaas of een econoom." KEBoulding
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064




par Christophe » 09/01/07, 10:24

Ja, maar het ergste is dat 'we' elke keer voor de gek worden gehouden ... :|
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 09/01/07, 14:24

Targol schreef:[...] Kijk wat er is gebeurd met de "Kinderen van Don Quichot": een paar tenten, een paar politici en vooral veel journalisten en we krijgen wat we willen.

Welke soorten acties van dezelfde stijl kunnen worden ondernomen om concrete antwoorden te krijgen ?????????
Voor het milieu: NIETS! :frons:

Het soort actie dat u noemt, is "gemakkelijk" in de zin dat het niets "kost", noch voor MrTouleMonde, noch voor grote industriële groepen en dat iedereen zijn geweten tevreden vindt, wetende dat deze arme ongelukkigen zullen worden geholpen (nou ... in ieder geval tegen de tijd dat ze van de televisiemedia verdwijnen ...)

Maar hoe zou je hetzelfde willen doen door tegen mensen te zeggen: "Eet minder van alles, geef meer geld uit aan lokale en biologische aankopen, ga te voet of met de fiets rond ..." enz ...

Utopische! :|
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064




par Christophe » 09/01/07, 14:31

Houthakker schreef:Voor het milieu: NIETS! :frons:


Dus helemaal niet mee eens ... er zijn 2 scholen:

1) de zachte methode (à la Hulot) die tot doel heeft mensen vreedzaam te informeren ...

2) de minder zachte methode (à la Greenpeace) die de stokken in de wielen van bepaalde industriëlen plaatst door bepaalde commando-acties ...

Ik weet niet welke het meest effectief is ... op de lange termijn is het duidelijk de 1) omdat met meer ecoconsumenten de industrieën die minder respect voor het milieu hebben verdwijnen (op de lange termijn) ... (een beetje utopisch maar goed ...)

Aan de andere kant, in de 2 gevallen een gemene deler: zichtbaarheid.

Om op dit moment echter gemakkelijk zichtbaar te zijn (in de grote media), is het noodzakelijk om buiten de wet te raken ... dus om op korte termijn zichtbaarheid te krijgen ... weet je wat er nog moet gebeuren ...
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Klimaatverandering: CO2, het verwarmen, broeikaseffect ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 129-gasten