Waardoor een extruder Pellets

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12309
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970




par Ahmed » 06/12/12, 19:52

Ik begrijp je bezorgdheid, Chatelot16, wordt de lignine gesmolten door de temperatuurstijging (180 °, als ik me goed herinner) die het gevolg is van wrijving tijdens het persen.
Als dit smelten beperkt is in kleine persen, is de oplossing misschien om de grondstof stroomopwaarts van de pers voor te verwarmen?
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
manoria68
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 301
Inschrijving: 07/10/08, 12:34
Plaats: ATLANTIS
x 2




par manoria68 » 07/12/12, 10:01

Ja, goed idee voor de recycling van de chips, ik weet meer een timmerman die me kon geven.
Ik weet alleen niet of ik neem de 150 of 200 diameter
0 x
Manoria 68, gebakken onderzoeker, technicus van de oliemolen
bidouille23
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1155
Inschrijving: 21/06/09, 01:02
Plaats: Groot-Brittannië BZH powaaa
x 2




par bidouille23 » 24/12/12, 01:32

slet,


stof de pellets goed (0.5% stof voor dinplus) en probeer ze op minder dan 10% water te hebben en bewaar ze zoals ze zijn na opslag ...

http://www.ecole-eme.com/formations-env ... ustion.pdf

hier is iets te lezen over de verschillende materialen om pellets te produceren.

Anders is de meest economische manier om hout direct te verbranden (behalve ruimte ...).
0 x
manu76520
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 6
Inschrijving: 09/06/21, 21:05

Opnieuw:




par manu76520 » 09/06/21, 23:35

titiyador schreef:Bonjour à tous,

Ik bezit een aantal exotische dieren, uit passie. Dus om ze te voeren ben ik ook begonnen met het kweken van knaagdieren in een "koude" kamer van 9m², wat nu eigenlijk een warme kamer is (verwarmd tot 19 ° C) voor regelmatige voortplanting gedurende de hele periode. jaar.

Als voer kocht ik sinds kort nog pellets ook wel "caps" genoemd in het jargon van fokkers.
Twee nadelen:
- 14 € de zak met 25-kilo's (gemiddeld 1-zak per week) voor de goedkoopste
- Ik moet ze ophalen op 2 uur rijden van huis (ik neem er meerdere zodat ik nog steeds reiskosten kan afschrijven).

Dus ik informeerde over het proces van de productie van deze pellets, en is er drie dagen ging ik voor een kleine machine (model 9PK-120) uit China natuurlijk geïmporteerd, maar geen Franse constructeur na enig onderzoek dat ik kon doen. Verkoper zeer serieus (gevestigd in Mory Montcrux, Oise), niet duwen voor de aankoop en zijn tijd niet meetelt om de problemen uit te leggen en hoe verder te gaan. Ook na de aankoop had ik verschillende vragen en hij antwoordde per mail en zeer snel (2 uren na verzending gemiddeld).

Dus kocht ik deze machine voor 800 HT, het kost een aantal maanden om afgeschreven te worden, afgezien van de tijd die werd doorgebracht met wachten tot de machine zou tanken en handelen in geval van problemen.
Maar ik weet wat ik erin stop, ik ben onafhankelijk en het belangrijkste: 25-kilo's komen alleen terug op 5-6 €!

Tijdens het eerste gebruik kwam er niets uit. In feite "grote paranoïde" die ik ben, heb ik niet genoeg materiaal geplaatst om de pellets te vormen. Dus heb ik de hele machine gedemonteerd toen het genoeg zou zijn geweest om wat meer mengsel toe te voegen (1/3 compressorzand (zeer fijn), 1/3 olie, 1/3 droog zaagsel (< 10% vochtigheid)) ...

Eindelijk gaf het me de gelegenheid om een ​​wandeling in zijn ingewanden te maken en de aanwezige stukken te identificeren!

Dus tweede test, deze keer met wat ik later zal zetten: tarwe, maïs, bonen, raapzaad (zaden), vitamines.

en daar vreugde en opluchting bij het zien van de eerste pellet.

Sindsdien heb ik het nog twee keer gedemonteerd, terwijl nadat het mengsel voor knaagdieren is verstreken, ik een beetje meer vetmengsel heb uitgegeven dat ik apart houd om te voorkomen dat de gaatjes verstoppen bij het koelen van de machine.

Bovendien trilt de machine steeds meer, dus ik weet niet of het normaal is. Ik heb de indruk dat het de horizontale as van de motor is die trilt. Eindelijk zien we later, maar ik ben blij met mijn aankoop. Hopelijk duurt het lang genoeg om afgeschreven te worden.
Ik heb deze machine ook van dezelfde persoon gekocht, maar het is me nog niet gelukt om er pellets uit te krijgen.
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12309
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: Een pelletextruder maken




par Ahmed » 10/06/21, 08:41

Wat voor soort pellets wil je produceren? Oorspronkelijk zijn deze kleine Chinese persen ontworpen om mengsels van granen voor veevoer te granuleren en niet om zaagselkorrels te maken; Aangezien het laatste materiaal veel veeleisender is in termen van vermogen en mechanische sterkte, bestaat de angst voor snelle verslechtering van het apparaat.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
manu76520
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 6
Inschrijving: 09/06/21, 21:05

Re: Een pelletextruder maken




par manu76520 » 10/06/21, 09:04

Ahmed schreef:Wat voor soort pellets wil je produceren? Oorspronkelijk zijn deze kleine Chinese persen ontworpen om mengsels van granen voor veevoer te granuleren en niet om zaagselkorrels te maken; Aangezien het laatste materiaal veel veeleisender is in termen van vermogen en mechanische sterkte, bestaat de angst voor snelle verslechtering van het apparaat.

Op zaagsel gebaseerde korrels. Ik respecteerde het granulosiet, de hygrometrie, de opwarmtijd, maar de matrix verstopt zich zodra ik het zaagsel erin doe. Ik kom uit een boerenfamilie. Denk je dat als ik met tarwe snijd, het beter zal zijn?
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12309
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: Een pelletextruder maken




par Ahmed » 10/06/21, 09:16

Als uw machine overeenkomt met wat ik heb beschreven, betwijfel ik de mogelijkheid om zaagselpellets te produceren en, zo niet, de levensduur van de operatie ...
Wat betreft het gebruik van tarwe als additief, aan de ene kant heb ik geen idee van het resultaat, aan de andere kant lijkt het me onzin, behalve als het afgekeurde granen zijn.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
manu76520
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 6
Inschrijving: 09/06/21, 21:05

Opnieuw:




par manu76520 » 10/06/21, 09:21

titiyador schreef:Van mijn kant komen de pellets niet uit bij 180 ° tenzij ik een zeer dikke handhuid heb, ik houd de pellets een paar seconden zonder zorgen vast. Ik zou liever zeggen dat, op voorwaarde dat de machine goed wordt geleverd, de temperatuur 80 ° C niet overschrijdt.

Tot ziens, Tim.

Titiyador Jij die dezelfde machine hebt, kun je me vertellen of het been goed gepositioneerd is? Ik denk dat het wordt gebruikt om de pellets te snijden, maar ik begrijp niet hoe?
toebehoren
20210609_192948.jpg
0 x
manu76520
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 6
Inschrijving: 09/06/21, 21:05

Re: Een pelletextruder maken




par manu76520 » 10/06/21, 09:30

Ahmed schreef:Als uw machine overeenkomt met wat ik heb beschreven, betwijfel ik de mogelijkheid om zaagselpellets te produceren en, zo niet, de levensduur van de operatie ...
Wat betreft het gebruik van tarwe als additief, aan de ene kant heb ik geen idee van het resultaat, aan de andere kant lijkt het me onzin, behalve als het afgekeurde granen zijn.

Of koolzaad. Het ziet er echter solide uit, het is een 7,5 pk. De verkoper gaf me een bericht en ik las dit: Er is ook een andere mogelijkheid door water aan het natte zaagsel toe te voegen.
Het mengsel komt er dan uit als een worst en de korrels moeten in een dunne laag op een gaas op een geventileerde plaats drogen.
Drogen in een kleine kas is ideaal.
Deze oplossing zou minder inspanning van de machine vergen.
0 x
manu76520
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 6
Inschrijving: 09/06/21, 21:05

Opnieuw:




par manu76520 » 10/06/21, 10:04

Ahmed schreef:Dedeleco schreef:

Met betrekking tot de machine van titiyadorlet op, deze kleine Chinese machines zijn bedoeld voor de bereiding van voedselpellets en niet voor de productie van houtpellets!
Als het principe vergelijkbaar is, zijn de inspanningen die in het laatste geval zijn ontwikkeld veel belangrijker en vereisen speciale machines.

Ik geloof dat deze machine de 9PK is in 2200watt, de verkoper maakt hem niet meer omdat hij te zwak is voor zaagselpellets, ik heb de 9PK plus die 5500watt is
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 113-gasten