Waardoor een extruder Pellets

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11

Waardoor een extruder Pellets




par ik Citro » 09/10/06, 14:22

Door de post "maak een oliepers" te lezen.

Het maakte dat ik je een idee wilde geven dat al een tijdje in mijn hoofd zit:

Maak je eigen pellets.

Mijn 2 prachtige broers hebben open haarden en zijn uitgerust met briketpersen om "logs" te maken van oude kranten.
Het apparaat (outiror) is samenvatting en onpraktisch.
Na enig nadenken zei ik bij mezelf dat de beste oplossing zou zijn om een ​​"axiale" pers te gebruiken zoals je beschrijft om zijn HVB of beter te maken, om zijn pellets te maken met een extruderpers.
Ik ken het principe (spuit om te feesten) maar niet alle subtiliteiten van de productie.
Ik verzoek daarom uw opmerkingen en opmerkingen. :?

[Modo Targol toevoegen] Het onderwerp dat aan het begin van het bericht wordt genoemd, is te vinden hier[/ Mod Modo Targol]
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79332
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046




par Christophe » 09/10/06, 15:04

Je moet 1 heilige Pellets laten stromen om dit rendabel te maken ... er zijn kant-en-klare machines die niet zo duur zijn ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 09/10/06, 18:50

De paar pelletkachels die ik zag, hebben een kleine ventilator nodig. Geen elektriciteit, geen vuur ... Is het niet beter om houtkachels of zaagsel te gebruiken die zonder elektriciteit verwarmen?
0 x
Targol
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1897
Inschrijving: 04/05/06, 16:49
Plaats: Bordeaux streek
x 2




par Targol » 09/10/06, 20:50

Cuicui schreef:De paar pelletkachels die ik zag, hebben een kleine ventilator nodig. Geen elektriciteit, geen vuur ... Is het niet beter om houtkachels of zaagsel te gebruiken die zonder elektriciteit verwarmen?

:onheil: :onheil: :onheil: :onheil: :onheil: :onheil: :onheil: :onheil:

Er is echt genoeg van al deze apparaten die verondersteld worden concurrenten van de elektrische verwarming te zijn en niet werken vanuit de eerste gesneden EDF.
Mijn gasboiler is hetzelfde: geen nachtlampje, automatische ontsteking. Resultaat, meer verwarming en warm water zodra er meer stroom is !!!
0 x
"Iedereen die gelooft dat exponentiële groei oneindig kan doorgaan in een eindige wereld, is een dwaas of een econoom." KEBoulding
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79332
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046




par Christophe » 09/10/06, 21:00

Rustig, de elektrische conso is behoorlijk verminderd (50 naar 100 W) in vergelijking met het thermisch vermogen (6000 12 000 W) ...

En dan beter is een oordeelkundige regeling die een rendement> 80% toelaat en een veiligheid of een oude kachel die de hele nacht op volle toeren draait met een rendement van 40%?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 09/10/06, 21:39

Christophe schreef:Rustig, de elektrische conso is behoorlijk verminderd (50 naar 100 W) in vergelijking met het thermisch vermogen (6000 12 000 W) ...
En dan beter is een oordeelkundige regeling die een rendement> 80% toelaat en een veiligheid of een oude kachel die de hele nacht op volle toeren draait met een rendement van 40%?

Zeker, maar wat te doen bij stroomuitval?
We kunnen proberen de prestaties van kachels te verbeteren, is het niet André?
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 09/10/06, 21:45

Christophe schreef:Rustig, de elektrische conso is behoorlijk verminderd (50 naar 100 W) in vergelijking met het thermisch vermogen (6000 12 000 W) ...

En dan beter is een oordeelkundige regeling die een rendement> 80% toelaat en een veiligheid of een oude kachel die de hele nacht op volle toeren draait met een rendement van 40%?


+1

Je moet 1 heilige Pellets laten stromen om dit rendabel te maken ... er zijn kant-en-klare machines die niet zo duur zijn ...


Heb je adressen?
0 x
paotop
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 139
Inschrijving: 15/11/05, 11:35
Plaats: zuidwesten




par paotop » 14/10/06, 13:34

het gaat niet alleen om het comprimeren van de chips, je moet ze ook uitdrogen :!:

zo niet in Ste Sabine (tussen Dordogne en Lot en Garonne) is er een doos die alle soorten pellets produceert.

voor konijnen, paarden, biggen, etc.
0 x
paotop
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 139
Inschrijving: 15/11/05, 11:35
Plaats: zuidwesten




par paotop » 14/10/06, 13:38

..... pellets vergiffenis : Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 14/10/06, 23:26

paotop schreef:het gaat niet alleen om het comprimeren van de chips, je moet ze ook uitdrogen :!:

Ik denk dat uitdroging gebeurt op hetzelfde moment als de compressie (spinnend water dat niet te comprimeren is), NEEN? :?
Anders is er in Ste Sabine (tussen Dordogne en Lot et Garonne) een doos die alle soorten pellets produceert.

Voor konijnen, paarden, pellets, enz.

Interessant, is de GRASASA niet in Ste Sabine-Born? Kun je me meer vertellen? :P
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 108-gasten